memebuy23buy

E34:sta ostamassa - Mihin kiinnitän huomiota?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #16
    Kato vaan että siihen on huollot ja öljynvaihdot tehty ajallaan, niin edessä on varmasti tuhansia huolettomia kilometrejä. Ainiin ja muista kysyä edelliseltä omistajalta millon siihen on vaihdetty se jakopään hihna, ja jos kyseisen auton päätät hankkia, pidä huolta siitä 40 000 kilometrin vaihtovälistä!
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #17
      Siinä nimenomaan on ne hydrauliset venttiilinnostimet, joten niitä ei voi säätää.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by Madfexx
        Jees. Jokseenkin noin olen itsekin järkeillyt. Ihan perusajoon tuo tulisi, joten tehot ei tosiaankaan ole se ykkösjuttu. Toki tehokkaalla autolla olisi mukavampi ajaa, mutta kaikkea ei voi saada, ei edes joka kerta Tuon 518:n mukana saisin juuri sitä kaivattua tilaa ja ison auton tuntua, josta tuon Pugin kohdalla ei voi puhua edes kuiskaten.

        Olikos se niin että tuossa M40B18:ssa ei ollut jotain automaattista venttiiliensäätöä tms. joten ne kannattaa/pitää käydä säädättämässä ajoittain, tai nakutuskonsertti alkaa. Jos näin, niin kuinka usein tuo säädätys pitäisi tehdä/teettää, ja paljonko tuolla toimenpiteellä on korjaamolla suunnilleen hintaa?
        Venttiilit säätyy n.600€ kansiremontilla 200tkm välein.

        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          #19
          Originally posted by Fabsu
          Siinä nimenomaan on ne hydrauliset venttiilinnostimet, joten niitä ei voi säätää.
          Originally posted by Bmw Master
          Venttiilit säätyy n.600€ kansiremontilla 200tkm välein.
          Ok, selvä homma. Onkos nuo hydrauliset nostimet nyt sitten hyvä vai huono juttu?
          Originally posted by Fabsu
          Kato vaan että siihen on huollot ja öljynvaihdot tehty ajallaan, niin edessä on varmasti tuhansia huolettomia kilometrejä. Ainiin ja muista kysyä edelliseltä omistajalta millon siihen on vaihdetty se jakopään hihna, ja jos kyseisen auton päätät hankkia, pidä huolta siitä 40 000 kilometrin vaihtovälistä!
          Juu, huollot pitäisi olla hoidettu mallikkaasti, ja öljyt vaihdettu aina kaks kertaa vuodessa, vaikka ajoa ei olekkaan ollut viimeaikoina kovin suuresti. Auto on ilmeisesti ollut alkuajat omistajan työsuhdeautona, ja tuolloin sille ajettiin pitkälti maantieajoa. Eläkkeelle jäätyään kaveri käsittääkseni lunasti auton sitten itselleen. Tuota jakohihnaa pitääkin tosiaan kysäistä vielä, hyvä kun muistutit.
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #20
            No hyväähän niissä on se, ettei tartte itse säätää. Jossain vaiheessa (yleensä kun on ajettu n 200-250tkm) pitää noi nostajat vaihtaa ja samalla nokka-akseli. Se kone rupee pitämään semmosta suhteellisen häiritsevää sirkutusta/kilkatusta, josta tietää että edellämainitut toimenpiteet alkavat olla ajankohtaisia.
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              #21
              Originally posted by Fabsu
              No hyväähän niissä on se, ettei tartte itse säätää. Jossain vaiheessa (yleensä kun on ajettu n 200-250tkm) pitää noi nostajat vaihtaa ja samalla nokka-akseli. Se kone rupee pitämään semmosta suhteellisen häiritsevää sirkutusta/kilkatusta, josta tietää että edellämainitut toimenpiteet alkavat olla ajankohtaisia.
              Kehtaakos vielä kysellä että kuinkas kallis remppa tuo nostajien ja nokka-akselin vaihtaminen suunnilleen on?
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #22
                Se riippuu tosi paljon siitä missä teetät sen homman.Tilanteesta riippuen, ei toi nokka-akseli oo aina pakko vaihtaa. Nostajat maksaa varmaa n.20 €/kpl+työt päälle. Jos vaihtaa nokan ja nostajat n.400-600 € riippuen paikasta. Hyvillä öljyillä ja oikealla vaihtovälillä, pystyy aika paljon siirtämään tota remonttia. Huolehdi myös että koneessa on aina riittävästi öljyä.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  #23
                  Selvä homma. Onkos muilla vielä lisättävää noihin alspen luettelemiin juttuihin joihin kannattaisi kiinnittää huomiota?
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3399
                    • Tre

                    #24
                    ne mun mainitse kolahdukset ja muut ovat sellaisia ympäripyöreitä juttuja joita varmasti joka autossa tulee olemaan käytettynä.

                    Tarkoitin vain, että voi kolahdella esim. kuopissa, mutta toisaalta jos se tulee koiranluista niin korjaaminen maksaa 20 e/puoli ja helppo tehdä itse. Ettei autoa sen takia kannata jättää ostamatta. Mutta jos kaikki mainitsemani viat löytyy niin kannattaa miettiä ostaako, päivän selvää jorinaa heittelen
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #25
                      Lähti taas perinteiseen suuntaan tääkin 518i threadi. Totuushan on että jos teho on kriteeri niin ei kai kukaan ole 518i:tä ostamassakaan. Ja jos se on kriteeri, niin 525i, 535i, 540i ja M5 sekä Alpina B10 BiTurbo kaikki alkavat jossain vaiheessa tuntumaan tehottomilta.

                      Eli jos kaverille riittää basic-e34, niin ei siinä ole muilla noka koputtamista. Hyvä peli se on ja sillä kerkeää ihan mallikkaasti paikasta toiseen. Ja kuten sanottu, niin ainakin on parempi kuin hyvin moni ei-bemari.

                      Comment

                      • XXX
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 54

                        #26
                        Originally posted by pmv
                        ...ainakin on parempi kuin hyvin moni ei-bemari.
                        Kyllä. Varsinkin Peugeotiin verrattuna!!!

                        Comment

                        • tomi-78
                          Newbiemmer
                          • Jan 2005
                          • 2

                          #27
                          mul on 518i e34 toimii ja pääsee perille asti yhtä hyvin m50b25 tai m5:lla,
                          tosiaan jos olis varaa niin olis kyl m5:nen alla.
                          varaosat ja vakuutukset on nelosella halvempia ku kutosilla.

                          on mukavampi ajaa bemul vaik on ns. starttimoottori pellin alla,
                          kun japsi paskalla.
                          Last edited by tomi-78; 07-07-2005, 12:32.

                          Comment

                          • Fabsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1754

                            #28
                            Originally posted by tomi-78
                            mul on 518i e34 toimii ja pääsee perille asti yhtä hyvin m50b25 tai m5:lla,
                            tosiaan jos olis varaa niin olis kyl m5:nen alla.
                            varaosat ja vakuutukset on nelosella halvempia ku kutosilla.

                            on mukavampi ajaa bemul vaik on ns. starttimoottori pellin alla,
                            kun japsi paskalla.
                            Toi on kyllä ihan totta! Mieluummin tommonen e34 vaikka polkuautona, kuin jotain riisipusseja.
                            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                            e30 318i -88

                            Comment

                            • deezaye
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 188
                              • Turenki Rock City

                              #29
                              Mulla oli joskus E28 1.8i -koneella, ja mielestäni se oli ihan yllättävänki pirtsakka, tosin on toi e28 kai kevyempiki ku e34.
                              E53/M54B30 -04
                              E39/M57D30 -99
                              E34/M30B35 -88
                              E28/M10B18 -85

                              Comment

                              • Sickness
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 1923
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by deezaye
                                Mulla oli joskus E28 1.8i -koneella, ja mielestäni se oli ihan yllättävänki pirtsakka, tosin on toi e28 kai kevyempiki ku e34.
                                On siinä sellaiset 200 kiloa eroa
                                E39 520iA -02

                                Comment

                                Working...
                                X