Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 laturi onkelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lindex
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 3

    e34 laturi onkelmia

    Alkuun rupes palaan akku ja känkkä valo aina välillä, no päätinpä tarkastaa laturinhiilet jotka osoittautuivatkin aika tyngiksi. MUTTA kun ei vielä ollut uusia hiiliä valmiina, tuikkasin vanhat takas ja sen jälkeen ei enää oo valot palanu mutta virrat katos täysin. Mitähän onnistuin tossa sähläämään?

    Ja voisko joku selittää hyvinkin idiootinvarman tarkasti kuinka vanhat hiilet napataan pois ja laitetaan uudet tilalle, itsellä ei mitään tietoa enkä todellakaan tiedä koko lirpakkeen toiminnasta yhtään mitään. Laturi on boschin 90A.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Otitko -kaapelin irti kun purit? Helpoimalla nuo hiilet saa vaihdettua kun vaihtaa koko jännitteensäätimen jossa nuo hillet on kiinni. Mutta, mutta BMW:ssä olevaan Boschin laturiin tuo jännitteensäädinpaketti maksaa muistaakseni +100€ kun taas volvon Bosch laturiin n.20€...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • M5 talviautona
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 242
      • Kokkola

      #3
      Mistä noin kallis säädin?

      Mistä noin kallis säädin? Itse ostin entiseen 535seeni bossin säätimen ja maksoi 25e valtuutetussa bosch myymälässä.. Ja joku korean pojan en muista nimeä olikohan valeo? maksoi 14euroa. kyseessä oli boschin 140amppeerinen laturi. kaippa se bemu liikkeessä maksaa 100e..?
      ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

      325e 2,7 e30
      318i e30
      535ia e34
      m5 e34
      525 e34
      316i e30
      524td e28 = Ei savua ilman tulta
      Viimesin bemari 316i e36
      Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by M5 talviautona
        Mistä noin kallis säädin? Itse ostin entiseen 535seeni bossin säätimen ja maksoi 25e valtuutetussa bosch myymälässä.. Ja joku korean pojan en muista nimeä olikohan valeo? maksoi 14euroa. kyseessä oli boschin 140amppeerinen laturi. kaippa se bemu liikkeessä maksaa 100e..?
        Jotain vanhaa täällä ollutta juttua muistelen ja hinta oli tosiaan +100€... Ihmettelin tuota juttua itsekkin aikoinaan. Tuossa hinnassa on taatusti "genuineparts" hintalisää ja tottakai tuota jännitteensäädintä kanattaa kysellä ensimmäisenä esim. Bosch service tms. paikasta ja virallisesta osamyymälästä viimeisenä...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Lindex
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 3

          #5
          Taisinpa unohtaa tuon -kaapelin, voi kerpele . Mitäs sieltä nyt mahtaa olla menny, että tietäs hommata sitte kaiken kerralla.

          Comment

          • ska
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 30

            #6
            saattaa olla hanurista mun neuvo mut tarkista nyt kaikki liitokset onko paljon "hapettumaa" liittimissä, siis niinkus varsinkin maapiussi että on kunnolla kontaktia... halvin vaihtoehto kuiteskii... jos ei vieläkään midist ni eti paikallinen laturikorjaamo. ja kl-varaosat ja niiden "diilerit" (esim. lahdessa diesel city) osaavat myydä sikahintaan vaihtolatureita.

            Comment

            • J.L
              Minimi-Jakke
              • Oct 2002
              • 846
              • .

              #7
              ........................
              Last edited by J.L; 05-12-2013, 18:34.

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Käytetääs tätä kun ei viitti uutta aloittaa.

                Kyseiseen valeo merkkiseen laturiin pitäis uusia laakerit/hiilet. Onko joku vaihtanut, mikälainen projekti? Muistelen että jollain on ollut onkelmia vastaavan kanssa.

                Vihreä piuha (B+) ei ollut missään, mutta laturi toimi ilman sitäkin. Eikös sen pitäis olla yhteydessä tuohon mutterin alle tulevaan punaiseen johtoon (B+)??
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #9
                  Originally posted by Lakeson
                  Käytetääs tätä kun ei viitti uutta aloittaa.

                  Kyseiseen valeo merkkiseen laturiin pitäis uusia laakerit/hiilet. Onko joku vaihtanut, mikälainen projekti? Muistelen että jollain on ollut onkelmia vastaavan kanssa.

                  Vihreä piuha (B+) ei ollut missään, mutta laturi toimi ilman sitäkin. Eikös sen pitäis olla yhteydessä tuohon mutterin alle tulevaan punaiseen johtoon (B+)??
                  Laakereista en tiedä, mutta hiilien johdot on prässätty kiinni. Ja tietenkin tinattu. Joten käytä rälläkkää tai mirkeliä hiilien irrotuksessa. Hiilien piuhojen päät näkyy kyllä normaalisti. Itse lämmitin ja lämmitin tinaa, hain isompaa kolvia jne. ennenkuin hokasin miksei hiilet lähtenyt irti.

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Tuli laturi rempattua; hiilet 2e, hihna 5e ja sisään kävi normi laakerit. Näppärä purkaa ja kasata, hiilet lähti kolvilla irti pidikkeestään.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #11
                      JÄNNITTEENSÄÄTÄJÄ BMW 500-SARJA E34 89--96
                      Sama kuin latausrele
                      518-525 E34 89--91 jos Bosch 90A. . . . . . . . . . . . . . 11-3001 8.50 ???
                      518-525 E34 89--91 jos Bosch 115A. . . . . . . . . . . . . 11-3097 32.00 ???
                      520-525 E34 92-- jos Bosch 90/140A. . . . . . . . . . . . . 11-3096 19.90 ???
                      530/535 E34 89--92 jos Bosch 90-140A. . . . . . . . . . . . 11-3097 32.00 ???
                      530-540 E34 93-- jos Bosch 140A. . . . . . . . . . . . . . 11-3096 19.90 ???
                      520-540 E34 92-- jos Valeo. . . . . . . . . . . . . . . . . 11-3101 37.90 ???
                      11-3096 = Ø14mm liukurenkaat
                      Noista ei saa kyllä mitään tolkkua, ETK antaa ihan erilaista faktaa vuosimalleista, koneista ja ampeereista kuin noi motonetin taulukot.
                      Joten ostin pelkät hiilet ja kokeilen niillä.
                      Sitten se myyjä ei edes ollut halukas myymään 92 säädintä kun mulla on 91 auto.
                      No ETK taas antaa samaa säädintä 91 ja 93...

                      Comment

                      • kai k
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 65
                        • Nurmes

                        #12
                        uusi säädin jossa oli uudet hiilet 12€

                        Comment

                        • Dr_ink
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 402
                          • Vantaa

                          #13
                          ~2v sitten 535 e34:n boschin laturiin jännitteensäädin kuitin mukaan maksanut 12,35€...toki saa siitä sen +100 euroa maksaa jos on pinkkaa....itse sijoittaisin nuo ~85€ vaikka paikallisen thaihieromalaitoksen suihinottoon ja kossupulloon.
                          - Trying is the first step towards Failure -

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Valeo 105A, laakerit: 6303 (6.5€), 6201 (5€), liukurenkaiden sorvaus (5€) ja jännitteensäädin, piti vaihtaa kun latausjännite seilas (18€) autohan on 525 -91...nii ja motonetin säätimistä ei tuohon laturiin sopinut mikään.
                            Last edited by schwarze; 12-01-2006, 21:23.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4320
                              • Turku

                              #15
                              Hain sitten varmuuden vuoksi kaarilahdelta boschin säätimen 37,68€ hintaan, eipä pitäisi olla ongelmia.
                              Laturin takakopan sain nippa nappa irti laturin ollessa autossa. Menee helpommin näin, kunnostetaan laturi myöhemmin.

                              Sitten hioin dremelillä uuden säätimen hiilet suurinpiirtein samaan muotoon kuin vanhatkin oli, niin ehkä ne sisäänajautuu paremmin ilman liukupintojen sorvausta.

                              Edit: Toimii.
                              Last edited by jani73; 13-01-2006, 19:50.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎