Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e34 m5 5.0 s62 v8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #16
    ............
    Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:38.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #17
      Muistaakseni joskus oli juttua kun joku oli jutellut aken kanssa siitä et miksi m3 ei ole e30 mallisarjaa ja akessa oli sanottu et jos pystyy luotettavasti esittämään eroavaisuudet normi e30:iin ja toteuttamaan nämä muutokset niin voisi käyttää m3:sta vertailussa.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • bandit
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 489
        • oulu

        #18
        Originally posted by sirkus View Post
        Muistaakseni joskus oli juttua kun joku oli jutellut aken kanssa siitä et miksi m3 ei ole e30 mallisarjaa ja akessa oli sanottu et jos pystyy luotettavasti esittämään eroavaisuudet normi e30:iin ja toteuttamaan nämä muutokset niin voisi käyttää m3:sta vertailussa.
        mulle on sanottu näin tähän asiaan koska m3 c-pilari käytännössä muka pidentää tuota autoa ja mitat auton takapäästä on ihan eri luokkaa ku normi e30 täten se luokitellaan eri autoksi vaikka todellisuudessa auton pituushan ei kasva..itse olen tuon c-pilari takakontti projektin tehnyt aikanaan ja sanon että kyllä niitten alla on aikalailla perus e30 kori perä voi olla korkeintaan sen 3-4 cm pitempi ku perus e30 jos pituus mitataan m3 kontista koska sehän tullee ulospäin pikkasen..
        NHF- Nerd Home Function

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #19
          Originally posted by bandit View Post
          mitähän tykkäisivät konttorilla jos nakkais tuommose e39 m5:sen padan e34:seen
          oiskohan tuo mahollista saaha laillisesti leimattua..?? tämmönen kysymys heräsi..
          Teho/paino suhde taitaa mennä yli tässä rojektissa....

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • TsTPioneeri
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 258
            • Muurame

            #20
            Niin Jos kävisi sellainen tuuri että tuolaisen motin saisi laittaa niin mitähän tuollasessa olisi muutos prosentit kaikkineen osineen esim 525seen kun ovat virkamiehet sellaisenkin vittuilessaan keksineet? :think
            Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

            Bmw 525i E34 91'
            Bmw 540i E34 93'
            Bmw 335i E30 83'

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by TsTPioneeri View Post
              Niin Jos kävisi sellainen tuuri että tuolaisen motin saisi laittaa niin mitähän tuollasessa olisi muutos prosentit kaikkineen osineen esim 525seen kun ovat virkamiehet sellaisenkin vittuilessaan keksineet? :think
              Eikös moottorinvaihdosta tule aina 20% vaikka laittaisi kuorma-autosta moottorin... teoriassa.

              Käytännössä s62+e34+kilvet ei onnistu.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                Eikös moottorinvaihdosta tule aina 20% vaikka laittaisi kuorma-autosta moottorin... teoriassa.

                Käytännössä s62+e34+kilvet ei onnistu.
                Miksei, 540i ja poikkeuslupa..
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Originally posted by Jolli View Post
                  Miksei, 540i ja poikkeuslupa..
                  käy toki hakemassa poikkeuslupa.. sen mäkin haluan nähdä
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    #24
                    En ole itse poikkeuslupia mihinkään hakenut, mutta tiedän että lupia on saatu aika erikoisille vehkeille, kysymys on siitä, kuinka perustelet ko. muutoksen. Jos laitat riittävät jarrukamat, ja muut turvallisuusvarusteet ja todistat että auto kestää ja on vielä turvallinen suuremmillakin tehoilla kuin vakiona, en ymmärrä miksi lupaa ei heruisi.
                    Tähän ei riitä mitkään mutuilut vaan laskuja paperille ja perusteluja.

                    Lisäksi pikkulinnut ovat kertoneet että Trafilla on poikkeuslupakäsittelyhenkilökuntaa vaihtunut ja ilmapiiri on "harrastajaystävällisempi" mitä aiemmin, jos jotain muutoksia suunnittelee niin luuri käteen ja kysymään alustavaa kantaa.

                    Niin ja sehän se trafin kanta on että jos ei kuulu samaan "mallisarjaan" ei vertailla voi. Esim. e34 m5 ja kaiketi muutkin M -mallit.

                    Mitä tulee iskutilavuuden vertaamiseen eriautosta kuin tehon vertaaminen, se on mallisarjan sisällä ok.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10501
                      • Saaressa

                      #25
                      Ei vähäpäästöinen koppa omavalmiste moottori, tehonmittaus.

                      That's it noin niinku lyhykäisyydessään..

                      Kauheeta tuubaa jostain poikkeusluvista mitä ette koskaan tule saamaan veikkaan mä.

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        #26
                        Originally posted by duuk View Post
                        Ei vähäpäästöinen koppa omavalmiste moottori, tehonmittaus.

                        That's it noin niinku lyhykäisyydessään..

                        Kauheeta tuubaa jostain poikkeusluvista mitä ette koskaan tule saamaan veikkaan mä.

                        Täysin totta.

                        Mutta ei siitä laillista tule sillä keinolla, sekun ei kuitenkaan ole se ajoteho se mikä mitattu ja toimitettu konttorille.
                        Jotkut on tarkkoja näissä... itsestäni en niin tiedä.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10501
                          • Saaressa

                          #27
                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Täysin totta.

                          Mutta ei siitä laillista tule sillä keinolla, sekun ei kuitenkaan ole se ajoteho se mikä mitattu ja toimitettu konttorille.
                          Jotkut on tarkkoja näissä... itsestäni en niin tiedä.
                          Juu toki, mutta sitten on parempi jatkaa haaveilua ja ajaa vakiolla.

                          Ihan yhtä laiton se "omavalmistemoottori" on kuitenkin kuin 0.5bar ahdoilla leimattu M50 jossa kuitenki käytössä se 1.5bar.

                          Jokainen toki tyylillään.

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • TsTPioneeri
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 258
                            • Muurame

                            #28
                            Taitaa olla meidän rakkaat päättäjät tehneet auto harrastuksesta rikokseen rinnastettavan teon kun niin älyttömiä rajoituksia lakikirja täynnä...

                            Taitaa olla että jos tieliikenteeseen meinaat jotain rakentaa pitää vaihtaa valtiota.

                            Eli yhteenvetona kadulle vakio radalle lelut sitten...

                            Kyllä tässä väkisin tulee kateelliseksi ruotsalaisten autolainsäädännölle...
                            Last edited by TsTPioneeri; 31-10-2013, 13:50.
                            Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                            Bmw 525i E34 91'
                            Bmw 540i E34 93'
                            Bmw 335i E30 83'

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #29
                              Eikai tuo nyt suuri temppu ole poikkeuslupaa hakea, onhan noita E34 koppia ennenkin leimattu poikkeusluvalla M70 moottorille. Laskekaas piruuttaan paljonko S62 menee todellisuudessa yli rajojen.

                              Comment

                              • TsTPioneeri
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 258
                                • Muurame

                                #30
                                moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa. :think
                                Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                                Bmw 525i E34 91'
                                Bmw 540i E34 93'
                                Bmw 335i E30 83'

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎