Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e34 m5 5.0 s62 v8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bandit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 489
    • oulu

    bmw e34 m5 5.0 s62 v8

    mitähän tykkäisivät konttorilla jos nakkais tuommose e39 m5:sen padan e34:seen
    oiskohan tuo mahollista saaha laillisesti leimattua..?? tämmönen kysymys heräsi..
    NHF- Nerd Home Function
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    riippuu tietysti mihin e34:ään ajattelit, mutta luulen että vaikeeks menee...

    Ja se on 4.4 litarinen, eikö niin?
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      tehojen puolesta menisi m5 3,8:n keulille eli 340hp->400hp on alle 20% ero, mutta iskutilavuuden puolesta 3,8->5,0 ei taida onnistua kun ero on yli 25%..

      edit: taitaa onnistua iskutilavuuden puolesta kun käyttää 540i mallia vertailukohtana iskutilavuuden kohdalla ja m5 3,8 340hp mallia tehon kohdalla. jos siis ake:lle ja katsastusmiehelle vain sopii! ainakin oo:n 550:n 5,0 litran iskutilavuus meni läpi käyttämällä verrokkina 540i:ta!
      Last edited by Juhis; 29-07-2005, 10:33.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5151
        • Kuopio

        #4
        jos jarrut yms. vastaa e34 m5 3.8 340hv autoa niin ei ongelmia muutoskatsastuksessa tehojen puolesta...

        voiko tässä tapauksessa tilavuuden vertailussa käyttää 540i mallia ?
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #5
          Tehot ei mene yli kun vertaa m5 3.8 340hp+20%=408 vrt 400 ja tilavuus 540i 3952+25%=4940 vrt 4941 ja kun laki vielä sanoo että suurinta vertailu moottoria 25% suurempaa moottoria voidaan kasvattaa 10% porausta tai iskunpituutta suurentamalla niin ei 1cm3 voi olla ongelma tai jos konttorilla siitä aletaan vittuilemaan kannattaa vaihtaa konttoria. Paino ei ainakaan ole ongelma sillä tuskin tuo e39 m5 pata ainakaan yli 20% painavampi on kuin 540i vastaava pikemminkin kevyempi.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Carman
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 676
            • Vilppula

            #6
            Tuleekohan ongelmaa niiden helvetin ajonesto-vehkeiden kanssa, nuo E39 M5:set ovat jo kuitenkin sen verran tuoreita, että voi olla aika vaikeaa niiden kanssa.

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              ............
              Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:39.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Tossa sälli heittää kys. koneen E30 pellin alle ni eiköhän se sinne E34 konehuoneeseenki mene; http://www.e30zone.co.uk/modules.php...ewtopic&t=2882
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • ankkuli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 938
                  • Hyvinkää

                  #9
                  eipä aukea ilman rekisteröitymistä

                  muutenhan tommonen tekniikanvaihto on työläs. luulis samaan rahaankin rakentelee jo melkeen minkälaisen ahdintekniikan tahansa, mutta ei kai harrastamisessa varsinaisesti järkeä tarvitse olla, eikä mikään ainkaan estä leikkimästä ajatuksella.

                  uskoisin että ajatuksena melko samantapanen kuin tuo kuuluisa1.8T avo Golf. 99 mallisesta autosta paitsi moottori, myös kaikki sen ohjaamiseen tarvittava kiinni, niin kai se toimii. tuossahan on tehoja ohjelmallisesti rajoitettu, että pysyy laillisena. sama on periaatteessa mahdollista tehdä myös tohon kuvitteelliseen E39M5-> E34 yhdistelmään. jos iskutilavuusraja antaa periksi niin tehot voi rajottaa 357 heppaan. M5-vertailuhan ei varmaan päde, mutta eikö niitä poikkeuslupia silti ole saanu?
                  Last edited by ankkuli; 29-07-2005, 10:52.
                  Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Ja mikseihän m5 kävisi vertailumalliksi??
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4645
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by sirkus
                      Ja mikseihän m5 kävisi vertailumalliksi??
                      AKE:n kanta valitettavasti on se että M-sarja ei käy vertailumalliksi

                      edit: 1000. postaus - jeejee
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • ropo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 648

                        #12
                        Originally posted by Jonsku
                        Tossa sälli heittää kys. koneen E30 pellin alle ni eiköhän se sinne E34 konehuoneeseenki mene; http://www.e30zone.co.uk/modules.php...ewtopic&t=2882
                        Vähä eri asia jos rakennetaan jossain muualla kuin suomessa.....
                        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9988
                          • KVLA

                          #13
                          Voisihan tuon rakentaa E34 M5:n "pohjalle".Eikös täällä foorumilla kaupattu tuollaista konevikaista.Siinä olisi ainakin parempi lähtökohta...

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #14
                            Mutta jos niin et ake ei katso m:ää e34 mallisarjaan kuuluvaksi ei varmaan m5:en kohdalla käy tilavuus vertailuun 540i ja näin jää tilavuus pieneksi. Aken kanssa kannattaa kyllä ottaa yhteen tuossa mallisarja asiassa m5 kun on kyllä koriltaan sama auto kuin e34ja normi e34 on helposti muutettavissa m:ää vastaavaksi eri juttu e30 kohdalla jossa m3:ses on mm.liimalasit.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4645
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by sirkus
                              Mutta jos niin et ake ei katso m:ää e34 mallisarjaan kuuluvaksi ei varmaan m5:en kohdalla käy tilavuus vertailuun 540i ja näin jää tilavuus pieneksi. Aken kanssa kannattaa kyllä ottaa yhteen tuossa mallisarja asiassa m5 kun on kyllä koriltaan sama auto kuin e34ja normi e34 on helposti muutettavissa m:ää vastaavaksi eri juttu e30 kohdalla jossa m3:ses on mm.liimalasit.
                              Käsittääkseni sama juttu e36 kohdalla , mutta ei muuta kuin tappelemaan niin olisi yksi epäkohta vähemmän
                              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎