tehojen puolesta menisi m5 3,8:n keulille eli 340hp->400hp on alle 20% ero, mutta iskutilavuuden puolesta 3,8->5,0 ei taida onnistua kun ero on yli 25%..
edit: taitaa onnistua iskutilavuuden puolesta kun käyttää 540i mallia vertailukohtana iskutilavuuden kohdalla ja m5 3,8 340hp mallia tehon kohdalla. jos siis ake:lle ja katsastusmiehelle vain sopii! ainakin oo:n 550:n 5,0 litran iskutilavuus meni läpi käyttämällä verrokkina 540i:ta!
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Tehot ei mene yli kun vertaa m5 3.8 340hp+20%=408 vrt 400 ja tilavuus 540i 3952+25%=4940 vrt 4941 ja kun laki vielä sanoo että suurinta vertailu moottoria 25% suurempaa moottoria voidaan kasvattaa 10% porausta tai iskunpituutta suurentamalla niin ei 1cm3 voi olla ongelma tai jos konttorilla siitä aletaan vittuilemaan kannattaa vaihtaa konttoria. Paino ei ainakaan ole ongelma sillä tuskin tuo e39 m5 pata ainakaan yli 20% painavampi on kuin 540i vastaava pikemminkin kevyempi.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Tuleekohan ongelmaa niiden helvetin ajonesto-vehkeiden kanssa, nuo E39 M5:set ovat jo kuitenkin sen verran tuoreita, että voi olla aika vaikeaa niiden kanssa.
muutenhan tommonen tekniikanvaihto on työläs. luulis samaan rahaankin rakentelee jo melkeen minkälaisen ahdintekniikan tahansa, mutta ei kai harrastamisessa varsinaisesti järkeä tarvitse olla, eikä mikään ainkaan estä leikkimästä ajatuksella.
uskoisin että ajatuksena melko samantapanen kuin tuo kuuluisa1.8T avo Golf. 99 mallisesta autosta paitsi moottori, myös kaikki sen ohjaamiseen tarvittava kiinni, niin kai se toimii. tuossahan on tehoja ohjelmallisesti rajoitettu, että pysyy laillisena. sama on periaatteessa mahdollista tehdä myös tohon kuvitteelliseen E39M5-> E34 yhdistelmään. jos iskutilavuusraja antaa periksi niin tehot voi rajottaa 357 heppaan. M5-vertailuhan ei varmaan päde, mutta eikö niitä poikkeuslupia silti ole saanu?
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Mutta jos niin et ake ei katso m:ää e34 mallisarjaan kuuluvaksi ei varmaan m5:en kohdalla käy tilavuus vertailuun 540i ja näin jää tilavuus pieneksi. Aken kanssa kannattaa kyllä ottaa yhteen tuossa mallisarja asiassa m5 kun on kyllä koriltaan sama auto kuin e34ja normi e34 on helposti muutettavissa m:ää vastaavaksi eri juttu e30 kohdalla jossa m3:ses on mm.liimalasit.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Mutta jos niin et ake ei katso m:ää e34 mallisarjaan kuuluvaksi ei varmaan m5:en kohdalla käy tilavuus vertailuun 540i ja näin jää tilavuus pieneksi. Aken kanssa kannattaa kyllä ottaa yhteen tuossa mallisarja asiassa m5 kun on kyllä koriltaan sama auto kuin e34ja normi e34 on helposti muutettavissa m:ää vastaavaksi eri juttu e30 kohdalla jossa m3:ses on mm.liimalasit.
Käsittääkseni sama juttu e36 kohdalla , mutta ei muuta kuin tappelemaan niin olisi yksi epäkohta vähemmän
Comment