Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen vikakoodi + teho-ongelmia 520i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by jani73 View Post
    Mitähän nuo koneen adaptaatiot vai mitä ne on, vaikuttaa...jos ne nollais.
    Tapahtuiskohan se ihan pitämällä akunkenkää irti 30 min ajan? :think

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      #17
      Se saattaa riittää. Joskus muistelen lukeneeni, että yhdistämällä irralliset akunkengät nollaisi adaptaatiot. Google toi jotain tuloksia haulla btcf akunkengät yhteen, joten tuskin siitä haittaakaan on. Jossain puhuttiin minuutiksi yhteen.

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        #18
        Päivitystä jälleen.

        Tuo tyhjäkäynnin humppaus johtuu joko lambdasta tai siitä, että pakoputki jäi vuotamaan laippaliitoksesta. Kun ajelee lambdan liitin irti, auto toimii melko normaalisti eikä tyhjäkäynti veivaa eestaas. Nyt siis vain laippaliitoksen puuttuvaa pinnapulttia korjaamaan ja sen jälkeen lambda vaihtoon ja katsotaan mitä tapahtuu.

        Paremmalla koodinlukulaitteella mystiseksi vikakoodiksi selvisi kampiakselin anturi, ja se varmistui myös livedatalla, jossa anturin signaali katkeili ja näytti mitä sattuu. Ihme että auto käy niinkin tasaisesti.

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          #19
          Päivitystä tilanteeseen:

          Kampiakselin anturi on vaihdettu, ja löytyihän sieltä yksi ilmeinen vikapaikka. Anturin kunnosta en tiedä, mutta sitä kiinni pitävän pultin kierteet oli väännetty paskaksi, ja pultti oli käytännössä vain tökätty paikalleen. Anturi pääsi siis jonkin verran hyppimään kolossaan ylös alas.

          Nyt on toinen, ehjä anturi paikallaan (hätäratkaisuna läpipultilla kiinni), ja auto kimpoaa ihan eri tavalla

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎