Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i täristää tyhjäkäynillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    E34 525i täristää tyhjäkäynillä

    Kylmänä moottori käy hyvin kun kierrokset on vähän korkeammat kuin lämpimänä.Sitten kun kone on lämmin alkaa kone käymään huonommin ja täristää aina välillä vähän.Lämpimänä tyhjäkäynti kierrokset on noin 700-800rpm.Ja moottori on m50b25 ilman vanosta.Mistähän mahtaa johtua?

  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    Jos ei muuta häiriötä ilmene niin vois olla murtunut tulpanjohto = kosketushäiriöä. Mä huomasin yllättäen yhden huollon jälkeen että kävi vähän tasaisemmin tyhjäkäyntiä kun olivat uusineet yhden pytyn tulpanjohdon kun huomanneet siellä sytkäongelmaa.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • 325i4d
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 170
      • Haapavesi

      #3
      M50 koneissa="suorasytty" ,ei normaaleja tulpanjohtoja vaan, joka tulpan päällä oma puolansa..

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by 325i4d
        M50 koneissa="suorasytty" ,ei normaaleja tulpanjohtoja vaan, joka tulpan päällä oma puolansa..
        Öhm.. ok No vois olla puola sitte, eikö niitä noista pauku..? Jätetäänpä viisaammille
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • pasa80
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 9

          #5
          Olen myös puolan kannalla. Omaani on vaihdettu niitä jo useampi.

          Comment

          • tumppu86
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 900
            • E-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by pasa80
            Olen myös puolan kannalla. Omaani on vaihdettu niitä jo useampi.
            Täryyttikö sun auto tyhjäkäynnillä ja korjaantu puolan vaihdolla?

            Comment

            • tumppu86
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 900
              • E-pohjanmaa

              #7
              Ja semmonen homma vielä,että voisiko lambdalla olla osuutta asiaan?Koska kulutusmittarin viisari heiluu vähän tasakaasulla ja nykii välillä kun kiihdyttää kunnolla yms.

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2043
                • Riihimäki

                #8
                Mulla on vähän samantyyppistä ongelmaa. Kylmänä usein kun pysähtyy ekoihin valoihin ravistaa tyhjäkäynnillä eikä veto riitä pääsemään kunnolla valoista liikkeelle. Kuitenkin ottaa kierroksia ilman kuormaa ja elpyy sitten nopeasti lämmetessään. Lämpösenäkään tyhjäkäynti ei ole ihan virheetöntä, mutta ajossa ei ole ongelmia.

                Olisko noitten puolien testaamiseen mitään kotikonsteja? Entä kuinka helposti halkeilleet tulpanhatut (siis ne kumitötsät) aiheuttaa ongelmia?

                Comment

                • Laakeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 983
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Käy ekana läpi imupuolen ilmavuodot, mulla tyhjäkäynnillä tykkäs vatkata koko pirssiä, kun letkut oli haperona. Osa on ilkeästi imusarjan alla ja niitä saa tonkia rystyset verillä, mutta kyllä ne sieltä löytyy. Jos löytyy haperon näköisiä paikkoja, niin kietasee vain ns. jeesusteippiä (iv-teippiä) päälle ja kokeilee pelaako sitten paremmin.

                  Puolissa voi kyllä olla vika, mutta nuo imuvuodot on kuitenkin hyvä tarkistaa. Omalla kohdalla muuttu käynti ihan toiseksi kun kaikki vuodot on poistettu.

                  btw. eikai sulla oo mikään lastuviritys? Sen kans mulla oli vastaavia ongelmia..
                  E34 S38B38
                  E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                  2gen RAM 5.9 cummins

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Laakeri
                    Käy ekana läpi imupuolen ilmavuodot, mulla tyhjäkäynnillä tykkäs vatkata koko pirssiä, kun letkut oli haperona. Osa on ilkeästi imusarjan alla ja niitä saa tonkia rystyset verillä, mutta kyllä ne sieltä löytyy. Jos löytyy haperon näköisiä paikkoja, niin kietasee vain ns. jeesusteippiä (iv-teippiä) päälle ja kokeilee pelaako sitten paremmin.

                    Puolissa voi kyllä olla vika, mutta nuo imuvuodot on kuitenkin hyvä tarkistaa. Omalla kohdalla muuttu käynti ihan toiseksi kun kaikki vuodot on poistettu.

                    btw. eikai sulla oo mikään lastuviritys? Sen kans mulla oli vastaavia ongelmia..
                    Lähinnä tässä sitä ihmettelen kun kylmänä käy niin pirun hyvin ja tasaisesti ja sitten kun kone lämpenee niin alkaa täryyttämään.Pystyykö puolia mittaamaan?Tietääkseni auto on kaikin puolin ihan originaali eli ei pitäs olla lastuviritys.

                    Comment

                    • tumppu86
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 900
                      • E-pohjanmaa

                      #11
                      Helou helou olen uusi kinder yllätys..Voiko lambda aiheuttaa vatkaamista tyhjäkäynnillä?Kun en periaatteesta ala uusimaan kaikkea mikä tulee mieleen niin ois ihan kiva tietää.Entäs pystyykö niitä puolia mittaamaan?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎