Kylmänä moottori käy hyvin kun kierrokset on vähän korkeammat kuin lämpimänä.Sitten kun kone on lämmin alkaa kone käymään huonommin ja täristää aina välillä vähän.Lämpimänä tyhjäkäynti kierrokset on noin 700-800rpm.Ja moottori on m50b25 ilman vanosta.Mistähän mahtaa johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 525i täristää tyhjäkäynillä
Collapse
X
-
Jos ei muuta häiriötä ilmene niin vois olla murtunut tulpanjohto = kosketushäiriöä. Mä huomasin yllättäen yhden huollon jälkeen että kävi vähän tasaisemmin tyhjäkäyntiä kun olivat uusineet yhden pytyn tulpanjohdon kun huomanneet siellä sytkäongelmaa.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
-
-
Originally posted by 325i4dM50 koneissa="suorasytty" ,ei normaaleja tulpanjohtoja vaan, joka tulpan päällä oma puolansa..No vois olla puola sitte, eikö niitä noista pauku..? Jätetäänpä viisaammille
Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Mulla on vähän samantyyppistä ongelmaa. Kylmänä usein kun pysähtyy ekoihin valoihin ravistaa tyhjäkäynnillä eikä veto riitä pääsemään kunnolla valoista liikkeelle. Kuitenkin ottaa kierroksia ilman kuormaa ja elpyy sitten nopeasti lämmetessään. Lämpösenäkään tyhjäkäynti ei ole ihan virheetöntä, mutta ajossa ei ole ongelmia.
Olisko noitten puolien testaamiseen mitään kotikonsteja? Entä kuinka helposti halkeilleet tulpanhatut (siis ne kumitötsät) aiheuttaa ongelmia?
Comment
-
-
Käy ekana läpi imupuolen ilmavuodot, mulla tyhjäkäynnillä tykkäs vatkata koko pirssiä, kun letkut oli haperona. Osa on ilkeästi imusarjan alla ja niitä saa tonkia rystyset verillä, mutta kyllä ne sieltä löytyy. Jos löytyy haperon näköisiä paikkoja, niin kietasee vain ns. jeesusteippiä (iv-teippiä) päälle ja kokeilee pelaako sitten paremmin.
Puolissa voi kyllä olla vika, mutta nuo imuvuodot on kuitenkin hyvä tarkistaa. Omalla kohdalla muuttu käynti ihan toiseksi kun kaikki vuodot on poistettu.
btw. eikai sulla oo mikään lastuviritys? Sen kans mulla oli vastaavia ongelmia..E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by LaakeriKäy ekana läpi imupuolen ilmavuodot, mulla tyhjäkäynnillä tykkäs vatkata koko pirssiä, kun letkut oli haperona. Osa on ilkeästi imusarjan alla ja niitä saa tonkia rystyset verillä, mutta kyllä ne sieltä löytyy. Jos löytyy haperon näköisiä paikkoja, niin kietasee vain ns. jeesusteippiä (iv-teippiä) päälle ja kokeilee pelaako sitten paremmin.
Puolissa voi kyllä olla vika, mutta nuo imuvuodot on kuitenkin hyvä tarkistaa. Omalla kohdalla muuttu käynti ihan toiseksi kun kaikki vuodot on poistettu.
btw. eikai sulla oo mikään lastuviritys? Sen kans mulla oli vastaavia ongelmia..
Comment
-
Comment