Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M50B25 koneen aaltomainen kiihtyvyys (vika palasi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #46
    Mulla veteli e36 325 samalla tavalla aaltoilevasti ja nyt tuo e34 535 vähän samalla tavalla. Tosin nyt kansirempan jälkeen en tuota ole huomannut eli saattoi auttaa? Vaihdoin tohon nyt samalla kun remppasin niin virranjakajan kannen, pyörijän, lambdan, ison kasan tiivisteitä, kaikki alipaineletkut ja säädin ilmamäärämittaria. Vielä olis bensansuodatin hyllyssä oottamassa. Halpaa on!

    edit. onko kukaan kokeillut vaihtaa ilmamassamittaria tuohon M50-koneeseen, että auttaako? Se kuumalankahan väsyy aivan varmasti ajan myötä...
    Retard Member

    Comment

    • Ile-78
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 83
      • Oulu

      #47
      samaa ongelmaa

      Joko on löytynyt korjaus "aaltomaiselle kiihtyvyydelle" ?
      auto on täällä 320iA M50B20 ja välillä tuota esiintyy...

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #48
        oma m50b255 nykii myös häiritsevästi etenkin täyskaasu kiihdytyksissä, ois kiva ku selviäis mikä vaivaa..
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • jpa88
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 144
          • mme/jkl

          #49
          samaa vikaa

          ja samanlaisia oireita m30 b30 motissa joskus saattaa olla viikkojakin ilman tuota aaltoilua joskus taas usein ja välillä melkein hulluuden rajoille... kertokaapas nyt viisaammat mikä mättää
          sigpic
          alfa 156
          e28 520i original teile
          ex:e32 730i "sepi"
          e21 "315"

          -MME connection-

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #50
            luin omasta vika koodit nii näyttäis lämmitetty happitunnistin olevan särki, ei muuta.
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #51
              lamdan vaihdolla vika korjaantui.
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #52
                Originally posted by jsr85 View Post
                lamdan vaihdolla vika korjaantui.
                Pysyvästi?

                Mullakin tuo aaltoilu katosi kun piti akunkenkää irti, nyt n.1000km myöhemmin tekee taas sitä. Maanantaina lambda vaihtoon niin katsotaan sitten taas. Mitään vika koodeja ei löydy.

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #53
                  no ite pidin kans akun kenkiä irti ja vika korjaantui, hetkeksi. pysyvästikö? sitä ei pysty viel sanoon, mut nyt oon ajanu lamdan vaihdon jälkeen n. 400km eikä mitn oiretta enää, vetää tasaisesti kierrokset tappiin eikä pauku putkessa moottorijarrutuksen aikana.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #54
                    Lambdan vaihto ei auttanut, edelleen liian rikkaalla käy. Mitäs sitten?

                    Comment

                    • Kal.ju
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 2881
                      • Akaa / Toijala

                      #55
                      Nostetaas tätä ylös

                      On ruvennu tossa sigun M5:ssa huomaamaan samanlaista "vikaa". Elikäs aaltoileva kiihtyvyys varsinkin jostain 80km/h laittaa 3. vaihteen ja rupee kiihdyttää.

                      Normi kiihdytys tuntuu menevän ilman aaltoilua, mutta jos lähtee ohittamaan ja lyö 3.sta sisään niin on havaittavissa ns. pientä nyhtämistä. Tivolin tästä tekee sen että ei edes joka kerralla ole havaittavissa.

                      Inspection II tehtiin tossa n.700 kilsaa sitten, ja silloin vaihdettiin:

                      -tulpat
                      -ilmansuodatin
                      -bensansuodatin
                      -venttiilikopantiiviste
                      -öljyt+suodatin
                      -venttiilit säädettiin

                      Ainoana huomautuksena huollon jälkeen oli että takapönttö rupee olemaan entinen. Voisiko "nyhtäminen" johtua siitä?? eikös lambda ole ennen katteja, jolloin ei pitäis olla vaikutusta.

                      Eipä toi nyt niin häiritsevää ole muuta kuin nimenomaan tossa ~80kmh vitoselta kolmoselle vaihdettaessa

                      Comment

                      • K.S.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 649
                        • Espoo

                        #56
                        Samaa tekee omakin tosi lievästi (M50B25) Tyhjäkäynti täryttää myös hitusen, ennen tärisi huomattavasti enemmän korjaantunut kokoajan parempaan suuntaan.
                        Päästöt on tyhjäkäynnillä persiillään.
                        (HC 400)
                        Vaihettu vuoden sisällä

                        -Lamba
                        -pensasuodatin
                        -ilmansuodatin
                        -moottorin lämpöanturi
                        -imuilman lämpöanturi
                        -takapönttö (ehjään käytettyyn)
                        -sytytystulpat
                        -sytytyspuolien hatut
                        -sytytyspuolat (bremin käytettyihin)
                        -venttiilikopan tiiviste
                        -öljykorkin tiiviste + muita huohotukseen ehkä vaikuttavia tiivisteitä
                        -imm putsattu tarkoitukseen sopivalla tököllä
                        -ei imuvuotoja eikä vikakoodeja
                        -katti kunnossa, eikä tukossa

                        Aina kun jotain on tehny on käynti parantunut, mutta ei korjaantunut täysin, bensapaineet pitää ainakin kattoa seuraavana. Mitään kallista ei ole vielä onneksi tullut vaihdettua. :think

                        Comment

                        • Leba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 2101
                          • Espoo

                          #57
                          Originally posted by Kal.ju View Post
                          Nostetaas tätä ylös

                          On ruvennu tossa sigun M5:ssa huomaamaan samanlaista "vikaa". Elikäs aaltoileva kiihtyvyys varsinkin jostain 80km/h laittaa 3. vaihteen ja rupee kiihdyttää.

                          Normi kiihdytys tuntuu menevän ilman aaltoilua, mutta jos lähtee ohittamaan ja lyö 3.sta sisään niin on havaittavissa ns. pientä nyhtämistä. Tivolin tästä tekee sen että ei edes joka kerralla ole havaittavissa.

                          Inspection II tehtiin tossa n.700 kilsaa sitten, ja silloin vaihdettiin:

                          -tulpat
                          -ilmansuodatin
                          -bensansuodatin
                          -venttiilikopantiiviste
                          -öljyt+suodatin
                          -venttiilit säädettiin

                          Ainoana huomautuksena huollon jälkeen oli että takapönttö rupee olemaan entinen. Voisiko "nyhtäminen" johtua siitä?? eikös lambda ole ennen katteja, jolloin ei pitäis olla vaikutusta.

                          Eipä toi nyt niin häiritsevää ole muuta kuin nimenomaan tossa ~80kmh vitoselta kolmoselle vaihdettaessa
                          Ootkos muuten kattonut missä kunnossa sulla on virranjakajankansi ja pyörijä?
                          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                          Comment

                          • Kal.ju
                            BTCF Member
                            • Mar 2003
                            • 2881
                            • Akaa / Toijala

                            #58
                            Originally posted by Leba View Post
                            Ootkos muuten kattonut missä kunnossa sulla on virranjakajankansi ja pyörijä?

                            Eipä ole tullut tarkistettua. Pitääpi aloittaa niistä sitten heti huomenna

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2881
                              • Akaa / Toijala

                              #59
                              jotain pientä

                              Aloin tarkistamaan tota sytkäpuolta ja otin tulpat irti.

                              Tollasta tuli vastaan:


                              Elikkäs 1.pytyn (vasemmalta oikealle luettuna) tulppa oli menny paskaks. Toi valkoinen osa pyörii ku hullunmulkku ja alle 1000km ajettu. Toinen tulppa on sit taas koneen toisesta päästä ns. 6pytty. Tuolta 1. tulpan kolosta löytyi hiukan oljyä ja sen tossa kuivasin, muut oli kuvia. Syynä varmaan on vanha venttiilikopantiiviste minkä välistä sinne on öljyä vuotanut. Samassa huollossa myös se vaihdettiin. Ostan uuden tulpan ja sit kattellaan taas.

                              Huollon jälkeen toimi selkeesti paremmin. Oli kyllä selkeesti jo persdynossa tuntumaa että muutama hevonen uupui, mutta silti ihmetyttää että miten toi on edes toiminu.

                              Edit: joo tuolla noi turbiinit on puskassa
                              Last edited by Kal.ju; 09-06-2008, 23:14.

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2881
                                • Akaa / Toijala

                                #60
                                Noniin asiaa selvitelty.

                                Soitin Bosch maahantuojalle ja tiedustelin olisko siellä jotain ennakkotapausta tulppaan littyen. Vastaus oli että "99% varmuudella ollu liian kireällä, jonka takia tulppa on katkennut". Tulppa takas Hessumobiiliin ja uus tilalle. Lähettävät viallisen tehtaalle takas tutkittavaksi.

                                Romut kasaan ja baanalle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎