Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M50B25 koneen aaltomainen kiihtyvyys (vika palasi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kt10734
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 370
    • Uusimaa

    #76
    e34 520i 1996

    Mulla taas oli nykimistä alakierroksilla mulle uudessa autossa ja kun katoin tulpat, oli kärkiväli luokkaa 2mm. Siis oli niin kuluneet, eikä ollut vaihdettu, vaikka oli öljyhuoltoja tehty 10000km välein. Noh, tulpat vaihtoo ja tadaa: ei nyi enää.
    Last edited by kt10734; 02-09-2009, 22:06.


    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

    Comment

    • amot
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 52
      • Tampere

      #77
      Kelit kylmenee ja käynti huononee...
      Mulla on tähän asti ollut ongelmana (liian) alhainen tyhjäkäynti ja laiskuus kiihdyttäessä, mutta nyt pakkasaamuina on mukaan tullut voimakas nykiminen hitaasti kiihdyttäessä välillä 1000-2000rpm.

      Autoon on vaihdettu tulpat toukokuussa, mutta lambdasta en löytänyt merkintää mistään (liekö sitten alkuperäinen). Ilmavuodot pitäisi olla poissuljettu. Sellainen seikka tuli esiin paikallisella korjaamolla, että autosta oli mennyt ilmeisesti vesipumppu keväällä, jonka seurauksena he epäilivät kansipahvivikaa. Auto "kuluttaa" jäähdytysnestettä 0,5l kuukaudessa, vaikka kenno on uusi.

      Comment

      • mts6
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 1
        • Turku

        #78
        Itsellä myös pientä nykimistä 1000-2500rpm, välillä jopa aivastelee kun yrittää ripeasti lähteä vaikka 60kmh nopeudesta 4 vaihteella?
        Mutta sit taas pari päivää toimii täysin ongelmitta, alkaa pikku hiljaa keinot loppua vian etsinässä..

        Eli pientä selvitystä tähän mistä olen vikoja etsinyt:

        Ostaessa olin tietoinen pienestä nykimisestä ja paikansin hyvin nopeasti mistä se johtui, bensa letku vuosi imusarjan alta ja siitä seurasi auton apinointi. Vian korjattuani kaikki toimi ongelmitta noin 2vk:a kunnes alkoi "aivastelu" ja pätkiminen alakierroksilla silloin tällöin?

        Vikaa olen etsinyt ilmanputsarista (uusi)
        Ilma letkuista (ei vuotoa)
        Ilmamäärän mittari ok
        Bensan saanti ok
        Tulpat ja puolat ok
        Venttiilikopan tiiv uusi

        ja sinänsä jännä juttu että auto on vm 91 e34 m50b25 motilla mut ilman lambdaa (rek otteessa ei lue vähäpäästöinen tms)??? eli turha sitä vikaa sieltäkää on ettiä.. ja joo tuonti autohan se on..

        Eli mistä voisi vielä vikaa hakea? Nokkien asento tunnisitin?

        Kiitos etukäteen vastanneille
        Last edited by mts6; 07-10-2009, 00:50.
        Nyk: e34 525 24v
        Ex: e34 520, e34 535i

        Comment

        • amot
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 52
          • Tampere

          #79
          Vihjeitä otetaan vastaan edelleen. Tilanne nyt:

          Kylmä kone:
          - Toimii kuten pitääkin

          Lämmin kone:
          - Tyhjäkäynti mielestäni liian alhainen ja käynti "pätkäisee" 5-10s välein
          - Kiihdyttäessä välillä 0-2500 rpm pätkii välillä todella pahasti
          - >2500 rpm toimii ihan ok

          Muuta:
          - Hävittää jäähdytysnestettä n. 1l/1000km
          - Autosta oli jossain vaiheessa mennyt vesipumppu ja lämmöt käyneet tapissa jonkin aikaa (pajalla epäilleet kansipahvia, mutta sitä ei ole vaihdettu/tarkistettu)
          - Vuotoja jäähdytysjärjestelmästä ei löytynyt eikä niistä näy jälkiä pakokaasuissa.
          - Päästöt ok
          - Imuvuodot tarkistettu
          - Tulpat ja puolat tarkistettu
          - Ilmamäärä/massamittari putsattu
          - Ei vikakoodeja

          Voiko kansipahvi vuotaa vain lämpimällä koneella ja niin satunnaisesti ettei se näy päästöissä?
          Last edited by amot; 09-04-2010, 09:44.

          Comment

          • amot
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 52
            • Tampere

            #80
            Originally posted by amot View Post
            Vihjeitä otetaan vastaan edelleen.
            Edelleen saa antaa vihjeitä. Tänään vaihdettu lambda sekä pa-suodatin --> Ei apuja

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4595
              • Tampere

              #81
              Originally posted by amot View Post
              Edelleen saa antaa vihjeitä. Tänään vaihdettu lambda sekä pa-suodatin --> Ei apuja
              Eräässä autossa oli vastaavia vikoja ja mikään muu ei auttanut kuin alkuperäinen lambda-anturi.. tarvikkeella ei pelannut.. ja käsittääkseni kyseinen heppu joka auton omisti on myynyt sen ja asusteli tampereella.. ettei vain... :think
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • amot
                Bimmer Rookie
                • Jul 2009
                • 52
                • Tampere

                #82
                Originally posted by fraatti View Post
                Eräässä autossa oli vastaavia vikoja ja mikään muu ei auttanut kuin alkuperäinen lambda-anturi.. tarvikkeella ei pelannut.. ja käsittääkseni kyseinen heppu joka auton omisti on myynyt sen ja asusteli tampereella.. ettei vain... :think
                Boshin lambdan siihen laitoin eli ilmeisesti tarvikkeen. Kukas nää alkuperäiset valmistaa?

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  #83
                  aaltomaisesta kiihtymisestä päästiin täälläkin eroon lambdan vaihdolla. nyt vetää tasaisesti ylös asti ja yläkierroksien pienehkö puutuminenkin hävisi. ainoa asia mitä jäin viasta kaipaamaan, niin muulinpotku 4000rpm:ssä..

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #84
                    Originally posted by kmn View Post
                    aaltomaisesta kiihtymisestä päästiin täälläkin eroon lambdan vaihdolla. nyt vetää tasaisesti ylös asti ja yläkierroksien pienehkö puutuminenkin hävisi. ainoa asia mitä jäin viasta kaipaamaan, niin muulinpotku 4000rpm:ssä..
                    oliko se nyt sitten hyvä vai huono asia?
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • M40 Power
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 584
                      • Turun seutu

                      #85
                      Jatketaanpas tähän samaan keskusteluun, kun ei viitsi uuttakaan perustaa...

                      Eli autona sigun 525i, ilman vanosta

                      Kylmänä kun autolla lähtee ajamaan, toimii ihan ok. Mutta välittömästi kun lämpömittari alkaa vähänkin kohoamaan, niin alkaa sellanen ärsyttävä nyppiminen. Ja huom! Oli siis yli 20c pakkasessa täysin samat oireet.

                      Kun taas moottori lämpiää sen verran, että mittari kohoaa pois siniseltä alueelta, nykiminen loppuu kuin seinään. :think

                      Ja tosiaan, ettei menis aiheen ulkopuolelle, niin myös tuota kulutusmittarin heilumista/aaltomaista kiihtymistä on jatkuvasti.
                      Ilmamassamittarin olen pari kertaa puhdistanut, jonka jälkeen ainakin perstuntumalta toimii paremmin jonkin aikaa.

                      Että liekkö sitten lambda, joka aiheuttaa molemmat vaivat, vai kenties joku muu...?
                      EX: E30, E34, E36, E36 compact

                      Nyk. -99 320D

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        #86
                        Originally posted by Tonton View Post
                        oliko se nyt sitten hyvä vai huono asia?
                        Niin siis ns. muulinpotkua vähän ikävöin.. Kun veto tasottui, niin tuo repäsy neljän tonnin kieppeissä tuntuu myös vähän laimeammalta.. Turpovehkeitä pitäis vissii.. :think

                        EDIT: Meikän mielestä siis ennen tuota neljää tonnia ei tarvis tapahtua juuri mitään, kun sen jälkeen vaan räyhäis niin saatanasti.. :P

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #87
                          Originally posted by kmn View Post
                          Niin siis ns. muulinpotkua vähän ikävöin.. Kun veto tasottui, niin tuo repäsy neljän tonnin kieppeissä tuntuu myös vähän laimeammalta.. Turpovehkeitä pitäis vissii.. :think

                          EDIT: Meikän mielestä siis ennen tuota neljää tonnia ei tarvis tapahtua juuri mitään, kun sen jälkeen vaan räyhäis niin saatanasti.. :P
                          ai. omasta mielestä ajamisesta tuli huomattavasti mukavempaa kun veto on tasaista
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎