saksasta vois käydä hakemassa tollasen menopelin, tohon 10 000e hintaan sais just E39 korisia mutta enemmän ajettuja, kannattaisko sellasta mielummin alkaa metsästämään?
Juuri Saksasta E39:n hakeneena voin kyllä kommentoida että aika mestari olet jos ok-kuntoisen saat veroineen tuohon rahaan, vaikka edes karvalakin.
Mitenkäs olisi e32? Ehkä keitto maistuu enemmän kun isompi pata, mutta varusteissa löytyy jos ei ihan halvinta osta. Eihän varaosatkaan ole kalliimpia, paitsi ehkä 750:een?
paljos noissa on about kulutus, mulla on tunnetusti raskas kaasujalka ja oon saanu 1.0l yariksenki kuluttaa 15l/100km 30km matkalla, ja nyt 1,6l golf+:lla kulutus ollut myös tota luokkaa kaupunkiajossa, auttaisiko isompi moottori kulutukseen niin ei tarvitsisi kokoajan seisoa kaasupolkimella. tiedän että bemarit hörppii kivasti mutta se on nyt vähän sivuseikka.
ja toi 700 sarjalainenkin näyttää hyvältä, se otetaan mukaan laskuihin, hakusessa ois nyt suht huolettomia(ja mukavia) kilometrejä.
paljos noissa on about kulutus, mulla on tunnetusti raskas kaasujalka ja oon saanu 1.0l yariksenki kuluttaa 15l/100km 30km matkalla, ja nyt 1,6l golf+:lla kulutus ollut myös tota luokkaa kaupunkiajossa, auttaisiko isompi moottori kulutukseen niin ei tarvitsisi kokoajan seisoa kaasupolkimella. tiedän että bemarit hörppii kivasti mutta se on nyt vähän sivuseikka.
ja toi 700 sarjalainenkin näyttää hyvältä, se otetaan mukaan laskuihin, hakusessa ois nyt suht huolettomia(ja mukavia) kilometrejä.
Kulutuksesta sen verran, oma 520i vie kaupungissa mun ajolla (ne jotka tietää sen, sanovat ette nole mikään hissuttelija, kiihdytä, jarruta jne..)
n. 12-15L. Jos ajaa rauhallisesti ni pääsen kymppiin aika kivuttomasti, sen alle saa jo oikeasti yrittää..
Matkalla riippuu tietysti vauhdista, Kajaani - Oulu 1,5h 10/100km matkavauhti oli n. 140km/h koko ajan.. 80km/h vauhdissa saattaa päästä jopa 7-8L.
Mitä nyt olen seiskalla päässyt ajelemaan niin: Iso auto, rauhallinen ajaa, hiljainen eikä ole niin paha kaupunki pyörityksessäkään..
Seiskalla ainakin saa mukavia, ja miksei myös huolettomia kilometrejäkin, alustan osat siinäkin tuppaa olemaan ekana uusittavian joukossa.
Seiskan jos haluaa liikkumaan, ni kolmi litrainenkin on jo liian pieni kone. 750i:n 5L V12 antaa jo pauhua jonkunverran, mutta myös syö varmasti samaan tahtiin..
Turhaa tässä enää mietit ja keräät kommentteja osta jo se auto. Kyllä se 520i kestää ja kuluttaa myös. Mutta miksi ottaa 700:nen kun samalla rahalla saat hyviä 540:siä.
Turhaa tässä enää mietit ja keräät kommentteja osta jo se auto. Kyllä se 520i kestää ja kuluttaa myös. Mutta miksi ottaa 700:nen kun samalla rahalla saat hyviä 540:siä.
näin o. tässä on perusasiat lueteltu, joten loppu on ihan makuasioita. miksi ajaa viissatasella, kun samalla rahalla (tai jopa halvemmalla) saa seiskan. on se vaan niin paljo mukavampi
miksi ajaa viissatasella, kun samalla rahalla (tai jopa halvemmalla) saa seiskan. on se vaan niin paljo mukavampi
Eikä pelkkä mukavuus vaan on paljon harvinaisempi, näyttää arvokkaammalta ja mahtuu 4 isoa aikuista mukavasti kyytiin. Kulutus, suorituskyky (painoeroa n. 100 kg, ei tunnu missään) ja kuluvat osat suunnilleen yksyhteen 500-sarjalaisen kanssa.
Eikä pelkkä mukavuus vaan on paljon harvinaisempi, näyttää arvokkaammalta ja mahtuu 4 isoa aikuista mukavasti kyytiin. Kulutus, suorituskyky (painoeroa n. 100 kg, ei tunnu missään) ja kuluvat osat suunnilleen yksyhteen 500-sarjalaisen kanssa.
Väitätkö, ettei e34 vedä väljästi neljää aikuista?? Jos näin niin et oo e34:ssa sitten neljän aikuisen kanssa ollu.
Seitsemän aikuista alkaa olla e34:ssa jo liikaa mut esim kuusi menee vielä heittämällä, hieman takapenkillä ahdistaa mutta mahtuu.
ei e34:sta ja e32:sta hankinta voi suoraan verrata toisiinsa sillä e32:sta ei saa dieselinä tai m50-koneella joka on erittäin hyvä kun teho ja kulutus suhteutetaan. Ellei sitten ole varma, että esim. juuri m30b3x koneisen auton. Silloin kannattaa miettiä millaista koria haluaa.
Kyllähän noissa yli 10 vuotta vanhoissa autoissa on koko ajan jotain laittamista. Ite pidän autoa niin hyvässä kunnossa kun pystyn ja omaan 217tkm ajettuun 535:een oon nyt vuoden sisällä vaihtanu alatukivarret, reaktiotangot, keskitangon, koiranluut, raidetangot, termostaatin, viskon, iskarit, jouset ja vesipumpun.
Tossa on nyt noita, mitä mä oon vaihtanu. Toisaalta noi osat oli ennen vaihtoa kaikki alkuperäisosia, eli kyllähän ne jo kuuluikin vaihtaa. Jos oot ostamassa e34:a, ni kannattaa tosiaan panostaa sellaseen yksilöön, mihin on pistetty rahaa kiinni jo ennen suakin. Käytännössä tää tarkottaa sitä, että noi kaikki osat täytyy vaihtaa aika pian, ellei joku muu oo jo vaihtanu niitä. Jos e34 on yli kymmenen vuotta vanha, ni noi osat on kyllä jo vaihtokunnossa.
Kannattaa kattoa sellasta autoa, johon löytyy paljon kuitteja ja asiallisia huoltopapereita. Mitään merkkiliikkeen huoltokirjaa on aika turha odottaa, mutta jonkunlainen rekisteröity huoltohistoria pitäis löytyä, mikäli autoa on pidetty hyvin.
Mun mielipide on kuitenkin se, että jos ostat noin vanhan auton, ni ole valmistautunu laittamaan rahaa autoon kiinni aina tasasin väliajoin. Kaikkia pikkujuttuja tuppaa ilmenemään.
Musta e34 on hiton hyvä auto, jos vaan pienet huolto-/osanvaihto- ja korjauskulut on valmis säännöllisesti maksamaan.
Väitätkö, ettei e34 vedä väljästi neljää aikuista?? Jos näin niin et oo e34:ssa sitten neljän aikuisen kanssa ollu.
Seitsemän aikuista alkaa olla e34:ssa jo liikaa mut esim kuusi menee vielä heittämällä, hieman takapenkillä ahdistaa mutta mahtuu.
no ei todellakaan e34:n sovi neljää aikuista...tai tietenkin riippuu miehistä, mutta pohjanmaalta kotosin olevia ei todellakaan sovi....en kyllä käsitä miten noin "isoon" autoon on saatu noin pienet takatilat..esim peruscorollassa on vähintään samanverran tilaa..
Comment