Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Luotettavuus(kokemuksia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Harde2
    saksasta vois käydä hakemassa tollasen menopelin, tohon 10 000e hintaan sais just E39 korisia mutta enemmän ajettuja, kannattaisko sellasta mielummin alkaa metsästämään?
    Juuri Saksasta E39:n hakeneena voin kyllä kommentoida että aika mestari olet jos ok-kuntoisen saat veroineen tuohon rahaan, vaikka edes karvalakin.

    Edit: 523:n hintoja siis seuranneena.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • Harde2
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 374
      • Espoo/Kauniainen

      #17
      ok eli suunnitelmat takasin E34:ään
      HS-Works
      Tietokonehuolto: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kirkkonummi.
      0404133597
      http://www.tietokone-ei-toimi.fi

      Comment

      • Mikkomies84
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1055
        • Siilinjärvi

        #18
        Mitenkäs olisi e32? Ehkä keitto maistuu enemmän kun isompi pata, mutta varusteissa löytyy jos ei ihan halvinta osta. Eihän varaosatkaan ole kalliimpia, paitsi ehkä 750:een?

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6940
          • N/A

          #19
          Multa vois lähtee sopuhintaan toi showroomissa oleva 535, kuskin penkissä kulumaa mutta muuten ehjä auto.
          Varusteissakin löytyy.

          Comment

          • Harde2
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 374
            • Espoo/Kauniainen

            #20
            paljos noissa on about kulutus, mulla on tunnetusti raskas kaasujalka ja oon saanu 1.0l yariksenki kuluttaa 15l/100km 30km matkalla, ja nyt 1,6l golf+:lla kulutus ollut myös tota luokkaa kaupunkiajossa, auttaisiko isompi moottori kulutukseen niin ei tarvitsisi kokoajan seisoa kaasupolkimella. tiedän että bemarit hörppii kivasti mutta se on nyt vähän sivuseikka.

            ja toi 700 sarjalainenkin näyttää hyvältä, se otetaan mukaan laskuihin, hakusessa ois nyt suht huolettomia(ja mukavia) kilometrejä.
            Last edited by Harde2; 12-10-2005, 22:33.
            HS-Works
            Tietokonehuolto: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kirkkonummi.
            0404133597
            http://www.tietokone-ei-toimi.fi

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6940
              • N/A

              #21
              Maantiellä 8-10 ajotavasta riippuen (ilmastointi, vakionopeudensäädin)
              Kaupungissa 12-20 ajotavasta riippuen myös.

              535i

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1122
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by Harde2
                paljos noissa on about kulutus, mulla on tunnetusti raskas kaasujalka ja oon saanu 1.0l yariksenki kuluttaa 15l/100km 30km matkalla, ja nyt 1,6l golf+:lla kulutus ollut myös tota luokkaa kaupunkiajossa, auttaisiko isompi moottori kulutukseen niin ei tarvitsisi kokoajan seisoa kaasupolkimella. tiedän että bemarit hörppii kivasti mutta se on nyt vähän sivuseikka.

                ja toi 700 sarjalainenkin näyttää hyvältä, se otetaan mukaan laskuihin, hakusessa ois nyt suht huolettomia(ja mukavia) kilometrejä.
                Kulutuksesta sen verran, oma 520i vie kaupungissa mun ajolla (ne jotka tietää sen, sanovat ette nole mikään hissuttelija, kiihdytä, jarruta jne..)
                n. 12-15L. Jos ajaa rauhallisesti ni pääsen kymppiin aika kivuttomasti, sen alle saa jo oikeasti yrittää..
                Matkalla riippuu tietysti vauhdista, Kajaani - Oulu 1,5h 10/100km matkavauhti oli n. 140km/h koko ajan.. 80km/h vauhdissa saattaa päästä jopa 7-8L.


                Mitä nyt olen seiskalla päässyt ajelemaan niin: Iso auto, rauhallinen ajaa, hiljainen eikä ole niin paha kaupunki pyörityksessäkään..
                Seiskalla ainakin saa mukavia, ja miksei myös huolettomia kilometrejäkin, alustan osat siinäkin tuppaa olemaan ekana uusittavian joukossa.
                Seiskan jos haluaa liikkumaan, ni kolmi litrainenkin on jo liian pieni kone. 750i:n 5L V12 antaa jo pauhua jonkunverran, mutta myös syö varmasti samaan tahtiin..
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #23
                  Turhaa tässä enää mietit ja keräät kommentteja osta jo se auto. Kyllä se 520i kestää ja kuluttaa myös. Mutta miksi ottaa 700:nen kun samalla rahalla saat hyviä 540:siä.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • |parsakaali|
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 996

                    #24
                    Minun mielestä sinun pitäisi käydä koe-ajamassa 520,525,535,735 jne... silleenhän se selviää mikä malli miellyttää kokonaisuutena eniten

                    Comment

                    • ankkuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 938
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by 540iAV8
                      Turhaa tässä enää mietit ja keräät kommentteja osta jo se auto. Kyllä se 520i kestää ja kuluttaa myös. Mutta miksi ottaa 700:nen kun samalla rahalla saat hyviä 540:siä.
                      näin o. tässä on perusasiat lueteltu, joten loppu on ihan makuasioita. miksi ajaa viissatasella, kun samalla rahalla (tai jopa halvemmalla) saa seiskan. on se vaan niin paljo mukavampi
                      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                      Comment

                      • cool10
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 239
                        • Stadi

                        #26
                        Originally posted by ankkuli
                        miksi ajaa viissatasella, kun samalla rahalla (tai jopa halvemmalla) saa seiskan. on se vaan niin paljo mukavampi
                        Eikä pelkkä mukavuus vaan on paljon harvinaisempi, näyttää arvokkaammalta ja mahtuu 4 isoa aikuista mukavasti kyytiin. Kulutus, suorituskyky (painoeroa n. 100 kg, ei tunnu missään) ja kuluvat osat suunnilleen yksyhteen 500-sarjalaisen kanssa.
                        EX: 730i -89

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          #27
                          Originally posted by cool10
                          Eikä pelkkä mukavuus vaan on paljon harvinaisempi, näyttää arvokkaammalta ja mahtuu 4 isoa aikuista mukavasti kyytiin. Kulutus, suorituskyky (painoeroa n. 100 kg, ei tunnu missään) ja kuluvat osat suunnilleen yksyhteen 500-sarjalaisen kanssa.
                          Väitätkö, ettei e34 vedä väljästi neljää aikuista?? Jos näin niin et oo e34:ssa sitten neljän aikuisen kanssa ollu.
                          Seitsemän aikuista alkaa olla e34:ssa jo liikaa mut esim kuusi menee vielä heittämällä, hieman takapenkillä ahdistaa mutta mahtuu.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3399
                            • Tre

                            #28
                            ei e34:sta ja e32:sta hankinta voi suoraan verrata toisiinsa sillä e32:sta ei saa dieselinä tai m50-koneella joka on erittäin hyvä kun teho ja kulutus suhteutetaan. Ellei sitten ole varma, että esim. juuri m30b3x koneisen auton. Silloin kannattaa miettiä millaista koria haluaa.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • Raputurkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 545
                              • Suomi

                              #29
                              Kyllähän noissa yli 10 vuotta vanhoissa autoissa on koko ajan jotain laittamista. Ite pidän autoa niin hyvässä kunnossa kun pystyn ja omaan 217tkm ajettuun 535:een oon nyt vuoden sisällä vaihtanu alatukivarret, reaktiotangot, keskitangon, koiranluut, raidetangot, termostaatin, viskon, iskarit, jouset ja vesipumpun.

                              Tossa on nyt noita, mitä mä oon vaihtanu. Toisaalta noi osat oli ennen vaihtoa kaikki alkuperäisosia, eli kyllähän ne jo kuuluikin vaihtaa. Jos oot ostamassa e34:a, ni kannattaa tosiaan panostaa sellaseen yksilöön, mihin on pistetty rahaa kiinni jo ennen suakin. Käytännössä tää tarkottaa sitä, että noi kaikki osat täytyy vaihtaa aika pian, ellei joku muu oo jo vaihtanu niitä. Jos e34 on yli kymmenen vuotta vanha, ni noi osat on kyllä jo vaihtokunnossa.

                              Kannattaa kattoa sellasta autoa, johon löytyy paljon kuitteja ja asiallisia huoltopapereita. Mitään merkkiliikkeen huoltokirjaa on aika turha odottaa, mutta jonkunlainen rekisteröity huoltohistoria pitäis löytyä, mikäli autoa on pidetty hyvin.

                              Mun mielipide on kuitenkin se, että jos ostat noin vanhan auton, ni ole valmistautunu laittamaan rahaa autoon kiinni aina tasasin väliajoin. Kaikkia pikkujuttuja tuppaa ilmenemään.

                              Musta e34 on hiton hyvä auto, jos vaan pienet huolto-/osanvaihto- ja korjauskulut on valmis säännöllisesti maksamaan.

                              Comment

                              • timppa811
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 855
                                • Pohojammaa

                                #30
                                Originally posted by 540iAV8
                                Väitätkö, ettei e34 vedä väljästi neljää aikuista?? Jos näin niin et oo e34:ssa sitten neljän aikuisen kanssa ollu.
                                Seitsemän aikuista alkaa olla e34:ssa jo liikaa mut esim kuusi menee vielä heittämällä, hieman takapenkillä ahdistaa mutta mahtuu.
                                no ei todellakaan e34:n sovi neljää aikuista...tai tietenkin riippuu miehistä, mutta pohjanmaalta kotosin olevia ei todellakaan sovi....en kyllä käsitä miten noin "isoon" autoon on saatu noin pienet takatilat..esim peruscorollassa on vähintään samanverran tilaa..

                                nim. 197/150

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎