Mistä vois johtu seuraava ongelma kun 1,2 ja 3 vaihteelta vaihtaa vapaalle niin kuuluu selvä kolahdus (takakelkanpuslat on vaihdettu), saattaisko kuulua laatikosta?
kenelläkään 535 tollasella tiheellä perällä?
paljon kiihtyvyys 0-100km/h kasvaa?
Vois veikata et kiihtyvyys 0-100 vois vaikka huonontua, ku joudut lyömään jo kolmosta tupaan että se ottaa sen satasen. Tolla harvemmalla perällä se menee jo kakkosella sen..
Pitää nyt tätä topiccia lainata.. Elikkäs M5-vetarit käy tohon 535:sen perään, mut onko niissä mitään muita eroja? Kestävyyden suhteen? Eikös ne oo melkein samanlaiset? Kuuluu pieni tumpsahdus ja pojat katteli öljymontusta että pelkääjänpuolen vetari antaa periks :think Pitää hommata yks vetari ja ens viikonloppuna alkaa tutkimaan lähemmin.. Saa tarjota privana jos jollain on ylimääräsiä
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Varaosahausta kattelin noita M5 periä hinta oli 750euron paikkeilla.
Autohan oli E34 535i -91.
-Erik
Ei ainuttakaan oikeaa päätelmää perien käyvyyksistä ei ole sori Miehet...oikeita arvoja
on ilmassa. mutta E34 535i automaatissa on välitys 3.64
ja perä tyyppi on 188 ja ns. 6-pulttinen ja taas E34 M5:ssa on perä tyyppi 210 ja ns. 8-pulttinen ja välitys 3.91 joten metsään mennään ja rajusti eli vetarit ei käy eli takaakselisto menee vaihtoon ..ajatelkaa kun kaikki pitävät "guru" peränä M5:sen perää minusta se ei sovellu kuin sellaiseen konvertioon kuin jossa on suora 5-vaihde joka on vain normisarjojen aidoissa M3 ja M5 sarjalisissa ei missääm 535i:ssä...
Eli etsi mallisarjan 188 6-pulttinen perä ja tässä tarkennan, pulttiasiaa kuten joku sanoi monellako vetarit on kiinni... ne kaikki on 6-pultilla kiinni katsonta ja laskenta pulttisuuteen menee sillen että, lasketaan monellako on poskilakereiden laipat kiinni tarkoittaa käytännössä 8mm pultteja perän rungossa.
Jos on kysyttävää käyvyyksistä ota yhteyttä niin ei mene arpomiseksi ja asioiden pyörittelyksi toki onhan tässä hyvä neuvoa tietämättömiä ja kavereita jotka olettavat mitenkä asiat mahdollisesti olisivat.
Ei ainuttakaan oikeaa päätelmää perien käyvyyksistä ei ole sori Miehet...oikeita arvoja on ilmassa. mutta E34 535i automaatissa on välitys 3.64 ja perä tyyppi on 188 ja ns. 6-pulttinen ja taas E34 M5:ssa on perä tyyppi 210 ja ns. 8-pulttinen ja välitys 3.91 joten metsään mennään ja rajusti eli vetarit ei käy eli takaakselisto menee vaihtoon ..ajatelkaa kun kaikki pitävät "guru" peränä M5:sen perää minusta se ei sovellu kuin sellaiseen konvertioon kuin jossa on suora 5-vaihde joka on vain normisarjojen aidoissa M3 ja M5 sarjalisissa ei missääm 535i:ssä...
Eli etsi mallisarjan 188 6-pulttinen perä ja tässä tarkennan, pulttiasiaa kuten joku sanoi monellako vetarit on kiinni... ne kaikki on 6-pultilla kiinni katsonta ja laskenta pulttisuuteen menee sillen että, lasketaan monellako on poskilakereiden laipat kiinni tarkoittaa käytännössä 8mm pultteja perän rungossa.
Jos on kysyttävää käyvyyksistä ota yhteyttä niin ei mene arpomiseksi ja asioiden pyörittelyksi toki onhan tässä hyvä neuvoa tietämättömiä ja kavereita jotka olettavat mitenkä asiat mahdollisesti olisivat.
325E
A) E34 535 iA:n perävälitys on <-9/89 3,64 ja 9/89->3,91
B) E34 M5:ssa ei ole ollut semmoista 5-lovista askia jossa 5:n on suora vaan 5:n välitys on 0,81, eli sama kuin 535:n 260/6:ssa. 265/5 Sportissa 5:n on suora.
A) E34 535 iA:n perävälitys on <-9/89 3,64 ja 9/89->3,91
B) E34 M5:ssa ei ole ollut semmoista 5-lovista askia jossa 5:n on suora vaan 5:n välitys on 0,81, eli sama kuin 535:n 260/6:ssa. 265/5 Sportissa 5:n on suora.
Olet kai silti samaa mieltä että, M5 perä ei käy yleensäkkän juuri mihinkään yleisimpiin käyttö autoihin koska välitys on liian kireä vaikka normi..E34 535i:hin
siinähän toki tulee kiihtyvyyttä mutta kierrokset on punasella ja kulutukst tapissa...
Kai jokaisella on makunsa jostakinhan se voi olla hyvä kun on kierroksia ja vaihteen väitykst ovat päällekkäin enemmän kuin tarviisi, tieto luo tuskaa
hulluna ja tietämättömänä on hyvä olla .
Odotankin sinun mielipidettäsi yleensäkkin M5 perän soveltuvuudesta...
En käy kikkailee Tietovisaa ja käy ETK:ta läpi mitä mikäkin on mutta se perus tuntuma on minusta että, M5 perän voi tunkea sinne mistä se on tullutkin
eli ymmärtänet mitä asiaa ajoin takaa.
Eli en huolisi edes ilmaiseksi M5 perää kun sillä ei mitään tee, tässä kohtaa tarkoitan "VÄLITYSTÄ"...muutenhan perä on teknisesti hyvä kun on 210 mallinen ns. 8-pulttinen kestävä.
Melkosta puppua. Meikäläisellä oli ennen vakio 535i lukkoperällä. Perä porsis ja tilalle vaihdettiin M5 3.6 lukkoperä. Kulutus ei noussut, ei mielestäni kierroksetkaan hirveästi, vanhalla perällä en muista niitä mutta tällä M5 perällä kun ajelee 5 vaihteella ja kone kiertää 2000kierrosta/min niin mittarinopeutta mennään 92-93km/h, todellista nopeutta n. 87-88km/h. Vanhalla perällä huiput 242 eikä pamahtanut rajoittimeen, uudella perällä ei ole sattuneista syistä vielä asiaa koitettu. :think
Edittiä: Niin ja ihan bolt on hommahan se vaihto oli.
On sitä typ 210 perää ollut ihan 535:ssäkin, ei ole mikään M5 yksinoikeus todellakaan, siinä on vain eri välitys kuin muissa. Ei ne kierrokset matka-ajossa niin paljoa nouse että se jotenkin "käyttökelvoton" olisi, 0-100 aika kyllä huononee vaihtamistarpeen takia.
Lisätään vielä, 535 ja M5 taka-akseliston apurungon ero löytyy tukivarsien kiinnityksistä, joka tarvitaan M5:n epäkeskoilla säädettävää aurausta varten. Tukivarret ovat samat. Tukivarren laakerointi apurunkoon on erilainen, 535:ssä on kumipuslat.
Comment