Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä perä E34 535i:seen, M5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #16
    Originally posted by erkki
    Eli jos nyt oikein ymmärsin niin vetareita ei tarvitse vaihtaa?

    Kiitos Zoui:lle avusta.
    Sopii suoraan vetareita vaihtamatta.

    Joku tietäjä voi varmistaa, mutta laskemalla vetarin pultit, niin tulos on sillä varma. (8 pulttia ok, 6 pulttia ei ok)
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • exquisite
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 30

      #17
      Meneekö M5 perä E34 540 tomaattiin heittämällä???

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #18
        Originally posted by exquisite
        Meneekö M5 perä E34 540 tomaattiin heittämällä???
        Fyysisesti kyllä, muistaa vaan että 540:sen perävälitys on alkujaan 2,93
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • exquisite
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 30

          #19
          paljonkohan mahtaa kiihtyvyyteen vaikuttaa 540:ssä esim 0-100km/h
          kun vaihtuu toi välitys aika lailla 2.93 --> 3.91

          Comment

          • MörköPower
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 192
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by exquisite
            paljonkohan mahtaa kiihtyvyyteen vaikuttaa 540:ssä esim 0-100km/h
            kun vaihtuu toi välitys aika lailla 2.93 --> 3.91
            Eihän sillä pääse ees kahtasataa ko naputtaa jo rajottimelle..

            No en nyt laskenu mut näi mutu-tuntumalla.

            Tuntuu aika valtavalta erolta..
            -ex- e30 325iM vm-90 (RUSINA)
            -ex- e36 325 käyttis-coupe-vessa

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by MörköPower
              Eihän sillä pääse ees kahtasataa ko naputtaa jo rajottimelle..

              No en nyt laskenu mut näi mutu-tuntumalla.

              Tuntuu aika valtavalta erolta..

              Mutta kylläpä kiihtyy...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Harde2
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 374
                • Espoo/Kauniainen

                #22
                kenelläkään 535 tollasella tiheellä perällä?
                paljon kiihtyvyys 0-100km/h kasvaa?
                HS-Works
                Tietokonehuolto: Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa, Kirkkonummi.
                0404133597
                http://www.tietokone-ei-toimi.fi

                Comment

                • erkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 352
                  • Pori

                  #23
                  Originally posted by erkki

                  Mistä vois johtu seuraava ongelma kun 1,2 ja 3 vaihteelta vaihtaa vapaalle niin kuuluu selvä kolahdus (takakelkanpuslat on vaihdettu), saattaisko kuulua laatikosta?

                  Kellään mitään vinkkiä antaa tuohon ongelmaan??

                  Comment

                  • bmwcruiser
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 410
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Originally posted by Harde2
                    kenelläkään 535 tollasella tiheellä perällä?
                    paljon kiihtyvyys 0-100km/h kasvaa?
                    Vois veikata et kiihtyvyys 0-100 vois vaikka huonontua, ku joudut lyömään jo kolmosta tupaan että se ottaa sen satasen. Tolla harvemmalla perällä se menee jo kakkosella sen..
                    E30

                    Comment

                    • Mystinen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1206
                      • Kehä3

                      #25
                      Pitää nyt tätä topiccia lainata.. Elikkäs M5-vetarit käy tohon 535:sen perään, mut onko niissä mitään muita eroja? Kestävyyden suhteen? Eikös ne oo melkein samanlaiset? Kuuluu pieni tumpsahdus ja pojat katteli öljymontusta että pelkääjänpuolen vetari antaa periks :think Pitää hommata yks vetari ja ens viikonloppuna alkaa tutkimaan lähemmin.. Saa tarjota privana jos jollain on ylimääräsiä

                      Vaparien virittäminen on säälittävää
                      350hp/480Nm@0,666bar
                      xxxhp/670Nm@1,6bar
                      - Mystinen.Fi -
                      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #26
                        Pakko puuttua...keskusteluun

                        Originally posted by erkki View Post
                        Lukollinenperä pitäis hommata 535:seen, sopiiko M5:sen perä?

                        Varaosahausta kattelin noita M5 periä hinta oli 750euron paikkeilla.

                        Autohan oli E34 535i -91.

                        -Erik
                        Ei ainuttakaan oikeaa päätelmää perien käyvyyksistä ei ole sori Miehet...oikeita arvoja
                        on ilmassa. mutta E34 535i automaatissa on välitys 3.64
                        ja perä tyyppi on 188 ja ns. 6-pulttinen ja taas E34 M5:ssa on perä tyyppi 210 ja ns. 8-pulttinen ja välitys 3.91 joten metsään mennään ja rajusti eli vetarit ei käy eli takaakselisto menee vaihtoon ..ajatelkaa kun kaikki pitävät "guru" peränä M5:sen perää minusta se ei sovellu kuin sellaiseen konvertioon kuin jossa on suora 5-vaihde joka on vain normisarjojen aidoissa M3 ja M5 sarjalisissa ei missääm 535i:ssä...
                        Eli etsi mallisarjan 188 6-pulttinen perä ja tässä tarkennan, pulttiasiaa kuten joku sanoi monellako vetarit on kiinni... ne kaikki on 6-pultilla kiinni katsonta ja laskenta pulttisuuteen menee sillen että, lasketaan monellako on poskilakereiden laipat kiinni tarkoittaa käytännössä 8mm pultteja perän rungossa.

                        Jos on kysyttävää käyvyyksistä ota yhteyttä niin ei mene arpomiseksi ja asioiden pyörittelyksi toki onhan tässä hyvä neuvoa tietämättömiä ja kavereita jotka olettavat mitenkä asiat mahdollisesti olisivat.

                        325E

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #27
                          Originally posted by 325E View Post
                          Ei ainuttakaan oikeaa päätelmää perien käyvyyksistä ei ole sori Miehet...oikeita arvoja on ilmassa. mutta E34 535i automaatissa on välitys 3.64 ja perä tyyppi on 188 ja ns. 6-pulttinen ja taas E34 M5:ssa on perä tyyppi 210 ja ns. 8-pulttinen ja välitys 3.91 joten metsään mennään ja rajusti eli vetarit ei käy eli takaakselisto menee vaihtoon ..ajatelkaa kun kaikki pitävät "guru" peränä M5:sen perää minusta se ei sovellu kuin sellaiseen konvertioon kuin jossa on suora 5-vaihde joka on vain normisarjojen aidoissa M3 ja M5 sarjalisissa ei missääm 535i:ssä...
                          Eli etsi mallisarjan 188 6-pulttinen perä ja tässä tarkennan, pulttiasiaa kuten joku sanoi monellako vetarit on kiinni... ne kaikki on 6-pultilla kiinni katsonta ja laskenta pulttisuuteen menee sillen että, lasketaan monellako on poskilakereiden laipat kiinni tarkoittaa käytännössä 8mm pultteja perän rungossa.

                          Jos on kysyttävää käyvyyksistä ota yhteyttä niin ei mene arpomiseksi ja asioiden pyörittelyksi toki onhan tässä hyvä neuvoa tietämättömiä ja kavereita jotka olettavat mitenkä asiat mahdollisesti olisivat.

                          325E
                          A) E34 535 iA:n perävälitys on <-9/89 3,64 ja 9/89->3,91
                          B) E34 M5:ssa ei ole ollut semmoista 5-lovista askia jossa 5:n on suora vaan 5:n välitys on 0,81, eli sama kuin 535:n 260/6:ssa. 265/5 Sportissa 5:n on suora.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1227
                            • LAHTI

                            #28
                            Tietovisa...

                            Originally posted by Leka View Post
                            A) E34 535 iA:n perävälitys on <-9/89 3,64 ja 9/89->3,91
                            B) E34 M5:ssa ei ole ollut semmoista 5-lovista askia jossa 5:n on suora vaan 5:n välitys on 0,81, eli sama kuin 535:n 260/6:ssa. 265/5 Sportissa 5:n on suora.
                            Olet kai silti samaa mieltä että, M5 perä ei käy yleensäkkän juuri mihinkään yleisimpiin käyttö autoihin koska välitys on liian kireä vaikka normi..E34 535i:hin
                            siinähän toki tulee kiihtyvyyttä mutta kierrokset on punasella ja kulutukst tapissa...
                            Kai jokaisella on makunsa jostakinhan se voi olla hyvä kun on kierroksia ja vaihteen väitykst ovat päällekkäin enemmän kuin tarviisi, tieto luo tuskaa
                            hulluna ja tietämättömänä on hyvä olla .
                            Odotankin sinun mielipidettäsi yleensäkkin M5 perän soveltuvuudesta...
                            En käy kikkailee Tietovisaa ja käy ETK:ta läpi mitä mikäkin on mutta se perus tuntuma on minusta että, M5 perän voi tunkea sinne mistä se on tullutkin
                            eli ymmärtänet mitä asiaa ajoin takaa.
                            Eli en huolisi edes ilmaiseksi M5 perää kun sillä ei mitään tee, tässä kohtaa tarkoitan "VÄLITYSTÄ"...muutenhan perä on teknisesti hyvä kun on 210 mallinen ns. 8-pulttinen kestävä.

                            325E

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10501
                              • Saaressa

                              #29
                              Melkosta puppua. Meikäläisellä oli ennen vakio 535i lukkoperällä. Perä porsis ja tilalle vaihdettiin M5 3.6 lukkoperä. Kulutus ei noussut, ei mielestäni kierroksetkaan hirveästi, vanhalla perällä en muista niitä mutta tällä M5 perällä kun ajelee 5 vaihteella ja kone kiertää 2000kierrosta/min niin mittarinopeutta mennään 92-93km/h, todellista nopeutta n. 87-88km/h. Vanhalla perällä huiput 242 eikä pamahtanut rajoittimeen, uudella perällä ei ole sattuneista syistä vielä asiaa koitettu. :think
                              Edittiä: Niin ja ihan bolt on hommahan se vaihto oli.

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #30
                                On sitä typ 210 perää ollut ihan 535:ssäkin, ei ole mikään M5 yksinoikeus todellakaan, siinä on vain eri välitys kuin muissa. Ei ne kierrokset matka-ajossa niin paljoa nouse että se jotenkin "käyttökelvoton" olisi, 0-100 aika kyllä huononee vaihtamistarpeen takia.

                                Lisätään vielä, 535 ja M5 taka-akseliston apurungon ero löytyy tukivarsien kiinnityksistä, joka tarvitaan M5:n epäkeskoilla säädettävää aurausta varten. Tukivarret ovat samat. Tukivarren laakerointi apurunkoon on erilainen, 535:ssä on kumipuslat.
                                Last edited by Cell; 01-01-2008, 22:04.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎