Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 vs. E34 muu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m-power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 731
    • TAMPERE

    #31
    Originally posted by Cell
    M_Power: Noihinkin kirjoihin pitää näköjään kirjoitella superlatiiveilla kaikkea mainosmiesten tyyliin, joten tuosta kampiakselitekstistä ei valitettavasti muuta konkreettista irtoa kuin että se on erilainen kuin vanha. 12 tasapainoa on itsestäänselvyys ja ilman niitä käynti olisi juu melko epätasaista. Onko tuo pätkä muuten 3,6 koneen vai 3,8 koneen tiedoista? Meinaan 3,6 motissa on ihan normi jäykkä vauhtis vaikka tosta nyt jotenkin sais ymmärtää että siinä olisi jonkinlainen värinänvaimennin samassa? Toisaalta taas 3,8 vauhtis on kaikkea muuta kuin kevyt kun on kaksoismassa. Epäselvästi kirjoitettu.

    Sisustassa ei ole ilman tilausta mitään erikoista, M5:een on tilauksesta saanut ns. täysnahkasisustan minkä taisi saada vasta 540i tai individualina, ei normi varustelistalla ollut ainakaan muissa malleissa. Myöskään mokka/alcantra (se harmaa kuitenkin, en ole tutkinut materiaalia tarkemmin) sisustusta ei ole muissa kuin ämmissä näkynyt tehdasasenteisena. Muuten ne on ihan samoja ne materiaalit kuin muissakin.

    Niin joo, eipäs unohdeta S38:ssa tullutta kaksirivistä nokkaketjua :P.
    mitä kuuluu täysnahka sisustukseen?? itsellä on 535i tikatuilla oven kahvoilla ym...joten mitä vielä uupuu...ihan mielenkiinnosta kyselen
    sitä saa mitä tilaa

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

    R.I.P. 327i
    R.I.P. 535i
    audi a6 2.7 t

    Comment

    • JPS
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 197
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by m-power
      mitä kuuluu täysnahka sisustukseen?? itsellä on 535i tikatuilla oven kahvoilla ym...joten mitä vielä uupuu...ihan mielenkiinnosta kyselen
      Mielestäni mulla taitaa olla täysnahat, voin olla väärässäkin..tässä kuva ostohetkellä Saksasta, nuppi on tätä nykyä vaihettu ehjään, ovi vielä repsottaa..
      Last edited by JPS; 20-02-2006, 12:05.
      G31 -18

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #33
        Tähän topicciin on varmaan hyvä aloittaa keskustelu vaihdekepin nupin verhoilun kestävyydestä...Toivon että tähän jatkoksi ei tulisi tekstejä jotka johtavat tappeluun, mutta kuitenkin olen nähnyt nuppeja puhki alle 150 tkm:n...Mittarilukeman....Myös jossain "suomiautossa" noin 50 tkm:n kohdalla jo selviä kulumisen merkkejä havaittavissa...Meillä käyttöautona 220 tkm ajettu 325 ja nahka M nuppi ja ratti ei kulumisen merkkejä havaittavissa...ja vielä painottaakseni että tämä ei ole keskustelu että mittaria ruuvattu vaan mistä kuluminen pääasiassa johtuu....koska 100% varmasti joillain autoilla ei ole oikeasti ajettu ja nuppi kulunut..Onko kuskeilla erityisen kuivat kädet vai erityisen rasvaiset hikiset kädet..pähkäilkää sitä....

        Comment

        • JPS
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 197
          • Helsinki

          #34
          No tosta mun auton nupista oli lähteny toi nahka repeämään ihan pelkästään sen takia että edellinen omistaja oli jotain säheltäny nupin valojen kanssa, väkivallalla kiskottu irti se kaavio-osa irti ja vaihettu valot siniseksi.

          Nii, auto on -92 ja ostohetkellä mittarissa 163tkm.
          Last edited by JPS; 18-12-2005, 08:47. Reason: Lisätääns tekstiä..
          G31 -18

          Comment

          • Jusaus
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1122
            • Kajaani

            #35
            Cabriossa (-87) varmaan oli alkuperäinen nuppi, kun siinä ei ollu enää nahkaa juuri ollenkaan, ja kulumalla oli lähteny, ei repimisen jälkiä. (ml n.300tkm) Nyt paikallaan "uusi" E46:sta..
            Nyk: GSX1300R -00
            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
            ---------------------------------------------
            -Official member of BTCF-Sauna Team-
            ---------------------------------------------

            Comment

            • Frendiz
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 501
              • Kajaani

              #36
              Originally posted by JPS
              Mielestäni mulla taitaa olla täysnahat, voin olla väärässäkin..tässä kuva ostohetkellä Saksasta, nuppi on tätä nykyä vaihettu ehjään, ovi vielä repsottaa..
              Jep, täysnahkaa se on. Eli ovet, keskikonsoli, (ratti) ja sitten kojelaudasta alaspäin olevat osat on nahkaa, kojelauta ei ole? On siinä jollain ollu tekemistä kun on ommellu ne kupit keskikonsoliin. Hakee paikallisesta liikkestä sen paprun, niin siitäpä ne näkyy. Ainakin minun mielestä todella "siisti" lisävaruste tuo vollederaustattung. Omassa on shampanjan värinen kokonahkasisusta
              BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
              EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

              "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

              Comment

              • JPS
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 197
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by Frendiz
                Jep, täysnahkaa se on. Eli ovet, keskikonsoli, (ratti) ja sitten kojelaudasta alaspäin olevat osat on nahkaa, kojelauta ei ole?
                Kojelauta ei ole..senkin vois käydä päällystämässä nahalla, joku ihme "arpi" apukuskin kohdalle on tullut, tiedä sitten minkä puukkotappelun güntterit siellä käyneet..
                G31 -18

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4624
                  • Lahti.

                  #38
                  Originally posted by JPS
                  Mielestäni mulla taitaa olla täysnahat, voin olla väärässäkin..tässä kuva ostohetkellä Saksasta, nuppi on tätä nykyä vaihettu ehjään, ovi vielä repsottaa..
                  Taitaa olla jopa se harvinainen puhveli versio.

                  Laitapas lisää kuvia autostasi. Koht minullakin on sellainen.
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • JPS
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 197
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by EPDM
                    Taitaa olla jopa se harvinainen puhveli versio.

                    Laitapas lisää kuvia autostasi. Koht minullakin on sellainen.
                    Tämä vielä löyty koneelta, otetaan lisää kuvia kunhan kevät tulee. Auto tällähetkellä seisonnassa hallissa, sieltä ei oikein järkeviä kuvia saa..
                    Last edited by JPS; 20-02-2006, 12:05.
                    G31 -18

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      #40
                      Originally posted by JPS
                      Tämä vielä löyty koneelta, otetaan lisää kuvia kunhan kevät tulee. Auto tällähetkellä seisonnassa hallissa, sieltä ei oikein järkeviä kuvia saa..

                      No jos vertailee se johunki tod näk. perus takanahkapenkiin.

                      esim


                      niin nahkä näyttää aika erikaltainen....ja muutenkin istruinosan muoto näyttäisi erilainen..tai?

                      Asia kiinostaa siksi että kiikarissa oleva m5 yksilössö on kahden istuva "sport" istuinpenkki takana, ja mielummin haluassin kolme istuttava...
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • JPS
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 197
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by EPDM
                        No jos vertailee se johunki tod näk. perus takanahkapenkiin.

                        esim


                        niin nahkä näyttää aika erikaltainen....ja muutenkin istruinosan muoto näyttäisi erilainen..tai?

                        Asia kiinostaa siksi että kiikarissa oleva m5 yksilössö on kahden istuva "sport" istuinpenkki takana, ja mielummin haluassin kolme istuttava...
                        Noi näytti niin ruttusilta vanhuksilta, että en osaa sanoa..Joku viisas vastatkoon.
                        G31 -18

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #42
                          Originally posted by pmv
                          Onkohan se Cellin näkemä M5 video vallan Juhan af Grannin tekemä?
                          Olipa pakko nostaa vanha topic kun koin juuri äskettäin ahaa-elämyksen . Muistin väärin, tietolähteeni ei ollut video, vaan eräs nettisivu, joten luotettavuus ei välttämättä ole 100%. Kuitenkin:

                          The M5 of the second generation 5-series was based on the BMW 535i. The 535i bodyshell arrive more or less complete, having been taken from the normal 5 series production line. Most of the other mechanical components arrive at Motorsport as subassemblies.


                          http://www.bmwe34m5.com/faqs/?theme=...nt_id_select=3

                          Kiitos ja anteeksi. Joka tapauksessa, point proven.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • bimmerE34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 6208
                            • Gotham

                            #43
                            Noniin. Nostetaan vanha topic esiin, koska allekirjoittanut luki todella mielenkiinnolla topiccia, ja haluaisi kysyä pari tyhmää kysymystä.

                            Eli itsellä on 535/M5 mielessä, mutta kumpiko se nyt näistä kannattaa ottaa?
                            M5 tottakai tehokkaampi. Onko M5 ja 535 alustan kanssa samat kulumaongelmat. OLETETAAN, että ostaa 8ke 535, laittaa alustan kuntoon jne jne, ja silloin on M5 rahat siinä. Entäs jos ostatkin M5 rahalla, jolla 535 on varmasti alustaltaan kunnossa, onkohan viisasta?
                            Ok. Selitys huono, mutta toivottavasti joku ymmärtää. Eli suomennetaan hieman. Onko järkeä lähtä ostamaan M5, sen jälkeen perse auki jne. Oletataan siis, että molemmat autot ILMAN alusta remppaa(koko auton elinaikana).

                            Teho ratkaisee. Kyllä. 211hp vs 315hp on selvä ero. Mutta mutta. Minulla ei henk. kohtaisia kokemuksia ole kummastakaan moottorista.

                            Luotettavuus: M30B35 on pomminvarma maamoottori, joka on tiedossa. Kysymys kuuluukin S38B36 moottorin luotettavuudesta.

                            Kuten aikaisemmin topicissa oli, ovat lohkot hyvin samanlaisia. Eli onko kansi ja muu, mitä tapahtuu yläkuolokohdan yläpuolella S38 moottorissa "epäluotettavampaa" kuin M30 moottorissa.

                            Myös huolloista olisi kiinnostusta. Tottakai moottori pitää lämmittää ennen ajoa (nimim. motocrossia ajanut, 2T vehkeitä särkenyt), mutta oman pääni mukaan S38 tarvitsee enemmän lämmitystä?

                            Myös S38B36 M5 sekä 3,8l M5 omistajat voivat kertoa hieman kulutuksesta. Se ei ole olennainen, mutta ihan jees tietää. Ei se vituta, jos auto vie vaikka 15l/100km, jos sillä on ilo ajaa, mutta jos micra vie 15l/100km, se vituttaa.

                            Kiitän etukäteen ja nöyrästi pyydän anteeksi tyhmien kyselyä.

                            T: BimmerE34
                            Vesku

                            ///Pumppu Pojat Racing Team
                            Metaline sport #40

                            Comment

                            • ana80
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 150
                              • Lohja

                              #44
                              Ei kai noita s38 motteja saa rikki muutakun huollon puutteen ja kylmänä kenkimisen takia. Tietysti on olemassa oikeita kultasormia jotka rikkoo mitä vaan. Kulutus on kova ja kaikkia vituttaa, mutta elämä on...

                              Comment

                              • bimmerE34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 6208
                                • Gotham

                                #45
                                Perushuoltona siis öljyjen, öljynsuodattimien säännöllistä vaihtoa, tulppien säännöllistä vaihtoa (esim. kerran pari vuoteen?) sekä venttiilinsäätö?
                                Ja venttiilien säätöväli. Onko moista annettu S38 moottoreille, ja mikä se suositus sitten on?

                                ///Pumppu Pojat Racing Team
                                Metaline sport #40

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎