Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin stefa e34 M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pikkuveli
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 5

    Kampiakselin stefa e34 M5

    Näyttää sen verran lätäkköä kehittävän alle, että stefan vaihto on ilmeisesti edessä. Tosin sitä on vähän helvetin vaikeaa todeta kun sinne ei nää!
    Onko jollakin tietoa mitkä on stefan mitat? ja tuskin kovin väärässä olen että saapi purkaa aikalailla että pääsee käsiksi?
  • LeWe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 168

    #2
    Kysymys ei kertonut etu vai takastefa. Koot kuiteskin etu:44x62x10 taka:90x110x12. Etupään jos joutuu vaihtamaan, niin pitää purkaa dampperi ja sit sen kiinnityskappale. Ja sepä onkin kunnolla kiinni. Muistaakseni jotain 100Nm kiinni ja vaihdettava irroitettaessa. Ja tarviit sellaisen lukituslaitteen siihen laippaan, jolla lukitset kampuran.

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #3
      Originally posted by LeWe
      Kysymys ei kertonut etu vai takastefa. Koot kuiteskin etu:44x62x10 taka:90x110x12. Etupään jos joutuu vaihtamaan, niin pitää purkaa dampperi ja sit sen kiinnityskappale. Ja sepä onkin kunnolla kiinni. Muistaakseni jotain 100Nm kiinni ja vaihdettava irroitettaessa. Ja tarviit sellaisen lukituslaitteen siihen laippaan, jolla lukitset kampuran.

      Jos kyseessä on B36 niin damperi on seuraavasti kiinni:

      - 150 Nm
      - ½ kierrosta auki
      - 60 Nm
      - 60 astetta
      - 60 astetta
      - 30 astetta
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • Kiree äMMä
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 309
        • Jyväskylä

        #4
        Eli kuinka paha homma käytännössä?Momentti ainakin kuulostaa hurjalta...saattaa olla itselläkin edessä moinen homma...

        Comment

        • LeWe
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 168

          #5
          Oikeilla työkaluilla normi homma. Mut muuten teettää iha sopivasti työtä. Pahimmassatapauksessa dampperin suhde kampuraan löystyy ja seurauksena kampuran kiilauran vaurio. Matkanteko tietty tyssää, ku sytkyajankohta siirtyy.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9999
            • KVLA

            #6
            Ettei vaan olis öljypohjan tiiviste???

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              heh.. itte olen käyttänny bilteman momenttiavaina jatkovartena.. muutakaan käyttöä ei moiselle rojulle ole. on muuten ihan hyvä jatkovarsi. mutta tiukassa noi on, mikäli noi yllä annetit tiedot pitää paikkansa..
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Doni
                Jos kyseessä on B36 niin damperi on seuraavasti kiinni:

                - 150 Nm
                - ½ kierrosta auki
                - 60 Nm
                - 60 astetta
                - 60 astetta
                - 30 astetta
                Myös tuommoista kiristysmomenttia näyttää mun S38B36 moottoridata ja eiköhän lopputulos ole sama, eli ainakin tiukempaan kuin M30Bxx:n 440 Nm. Ja nuo kiristysmomentithan löytyy mm. E34 FAQ:sta
                Attached Files
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #9
                  Originally posted by LeWe
                  Oikeilla työkaluilla normi homma. Mut muuten teettää iha sopivasti työtä. Pahimmassatapauksessa dampperin suhde kampuraan löystyy ja seurauksena kampuran kiilauran vaurio. Matkanteko tietty tyssää, ku sytkyajankohta siirtyy.
                  Oikeet työkalut tehdään itse. Tässä M60 moottorin purkua.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • LeWe
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 168

                    #10
                    Originally posted by Doni
                    Oikeet työkalut tehdään itse. Tässä M60 moottorin purkua.
                    Hello. Juttelin tänään Jannen(Männistö) kans ja se keuli sun projektia. Oli kuulemma YKKÖSTÄ isollaYYllä. Onks Kuvia tai saisko oikein nähdä? Harrastajana toi V8 jutut kiinnostaa. Sun asennus kuulemma paremmsta päästä.... Niitten(männistöjen) autoja joutunu räveltämään silloin tällöin. Tunnet vissiin Jazekin? Siis sukeltajan Phuketista. Saa soittaa Leksa 050-63119

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎