Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520i vm 91 käy hienosti ja ei käy yhtää*Vika Korjattu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kivari83
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 253
    • Kouvola / Lahti

    E34 520i vm 91 käy hienosti ja ei käy yhtää*Vika Korjattu*

    joo elikkä ongelma alko aamupäivällä ku olin lähössä autolla liikenteeseen, käynnisti ekan kerran ni lähti normaalisti käyntiin mut ei käyny kun sellasen 3 sek ja sit sammu, eikä ees yrittäny lähtee käyntii ku muutaman kerran kokeili.. laitoin lohkolämmpärin piuhan kiinni ja jätin siihen.. sitte koko päivän yrittäny jotain katella ja tehä asialle, eli mm. bensapumpun johdot irti ja suihkuttanu crc:eetä liittimii.. sulatellu ilmamassamittaria kuumalla vedellä täytetyllä pussilla.. kunnes parin tunnin päästä lähti ku palmun alta käyntiin, noh.. Läksin ajelemaan ja noin 500 metrii pääs ni silloin sammu koko vehje, ja taas koputtelin ilmamittariai ja räknäsin b-pumpun liittimiä.. kunnes lähti nätisti käyntiin ja sit muutama minuutti käynnissä, ni taas sammu.. pääsin himaa just ja just parin stopin kautta.. Että mikäkös siinä nyt sitte vaivaa..?? tulpilta en oo sähköjä päässy mittamaa, kun ei oo mittarii. Ja moottorin virkaa toimittaa m50b20..
    Last edited by kivari83; 19-01-2006, 19:13.
    -Antti-

    -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
    -Ex E30 318i-
  • Tukoon
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 10

    #2
    tarkista virranjakajankansi ja pyörijä.

    Comment

    • Jusaus
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1124
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by kivari83
      joo elikkä ongelma alko aamupäivällä ku olin lähössä autolla liikenteeseen, käynnisti ekan kerran ni lähti normaalisti käyntiin mut ei käyny kun sellasen 3 sek ja sit sammu, eikä ees yrittäny lähtee käyntii ku muutaman kerran kokeili.. laitoin lohkolämmpärin piuhan kiinni ja jätin siihen.. sitte koko päivän yrittäny jotain katella ja tehä asialle, eli mm. bensapumpun johdot irti ja suihkuttanu crc:eetä liittimii.. sulatellu ilmamassamittaria kuumalla vedellä täytetyllä pussilla.. kunnes parin tunnin päästä lähti ku palmun alta käyntiin, noh.. Läksin ajelemaan ja noin 500 metrii pääs ni silloin sammu koko vehje, ja taas koputtelin ilmamittariai ja räknäsin b-pumpun liittimiä.. kunnes lähti nätisti käyntiin ja sit muutama minuutti käynnissä, ni taas sammu.. pääsin himaa just ja just parin stopin kautta.. Että mikäkös siinä nyt sitte vaivaa..?? tulpilta en oo sähköjä päässy mittamaa, kun ei oo mittarii. Ja moottorin virkaa toimittaa m50b20..
      Täsmälleen samankaltaiset oireet oli kun omassa M50B20:ssa polttoainepumppu alko vedellä viimesiään, 3 päivää kesti oireilu ja sit ei lähteny käyntiin enää ollenkaan..
      Last edited by Jusaus; 07-01-2006, 18:55. Reason: kirotusvireitä
      Nyk: GSX1300R -00
      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
      ---------------------------------------------
      -Official member of BTCF-Sauna Team-
      ---------------------------------------------

      Comment

      • kivari83
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 253
        • Kouvola / Lahti

        #4
        ... Eli vaikuttais polttoainepumpun hajoamiselta..?
        Last edited by kivari83; 07-01-2006, 18:54.
        -Antti-

        -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
        -Ex E30 318i-

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1124
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Tukoon
          tarkista virranjakajankansi ja pyörijä.

          M50 moottori on kyseessä. Eli eipä löydy pyörijöitä tai virranjakajaa..
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #6
            Originally posted by Tukoon
            tarkista virranjakajankansi ja pyörijä.
            Älä suotta tarkista,ei ole m50 semmoisia

            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1124
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by kivari83
              ... Eli vaikuttais polttoainepumpun hajoamiselta..?
              Juu, tai sitten vettä/jäätä polttoainejärjestelmässä, talvella saattaa kertyä, ohjekirjahan neuvoo pitämään polttoainemäärän yli puolen tankin aina talvisin..
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              • kivari83
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 253
                • Kouvola / Lahti

                #8
                Originally posted by Jusaus
                Juu, tai sitten vettä/jäätä polttoainejärjestelmässä, talvella saattaa kertyä, ohjekirjahan neuvoo pitämään polttoainemäärän yli puolen tankin aina talvisin..
                Joo on käyny toikin mahollisuus mielessä, mutta kun ei se polttoainepumppu pidä ees mitään ääntä kun laittaa virrat päälle.. Eiks sen pitäs vähä naksua, kun alkaa keräämään paineita...(?)
                -Antti-

                -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                -Ex E30 318i-

                Comment

                • Jusaus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1124
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by kivari83
                  Joo on käyny toikin mahollisuus mielessä, mutta kun ei se polttoainepumppu pidä ees mitään ääntä kun laittaa virrat päälle.. Eiks sen pitäs vähä naksua, kun alkaa keräämään paineita...(?)

                  Rele naksuu, pumppu pitää semmosta surinaa parin sekunnin ajan, ja se on todella selvästi kuultavissa kun kyyköttää auton takana. Sen surinan kuulee jopa kun auto käy pörinäputken kanssa..
                  Nyk: GSX1300R -00
                  Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                  ---------------------------------------------
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-
                  ---------------------------------------------

                  Comment

                  • kivari83
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 253
                    • Kouvola / Lahti

                    #10
                    Originally posted by Jusaus
                    Rele naksuu, pumppu pitää semmosta surinaa parin sekunnin ajan, ja se on todella selvästi kuultavissa kun kyyköttää auton takana. Sen surinan kuulee jopa kun auto käy pörinäputken kanssa..
                    No meikä oli ottanu lattiamaton pois takakontista, ja sit sen mustan lätkän ruuvannu irti, et juu oishan se sit pitäny kuulua.. tästä tulikin sit vissii halpa setti..
                    -Antti-

                    -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                    -Ex E30 318i-

                    Comment

                    • Jusaus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1124
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by kivari83
                      No meikä oli ottanu lattiamaton pois takakontista, ja sit sen mustan lätkän ruuvannu irti, et juu oishan se sit pitäny kuulua.. tästä tulikin sit vissii halpa setti..
                      ~300e makso mulle sillon Bosch:n pumppu, paikallisesta varaosapuljusta.

                      Pumppuhan surisee vain pari (2-3s) sekuntia sytytysvirtojen päälle käännön jälkeen, eli sulla oli apumies/nainen joka käänsi virrat päälle samalla kun sinä kuuntelit?
                      Nyk: GSX1300R -00
                      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                      ---------------------------------------------
                      -Official member of BTCF-Sauna Team-
                      ---------------------------------------------

                      Comment

                      • kivari83
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 253
                        • Kouvola / Lahti

                        #12
                        Originally posted by Jusaus
                        ~300e makso mulle sillon Bosch:n pumppu, paikallisesta varaosapuljusta.

                        Pumppuhan surisee vain pari (2-3s) sekuntia sytytysvirtojen päälle käännön jälkeen, eli sulla oli apumies/nainen joka käänsi virrat päälle samalla kun sinä kuuntelit?
                        No eipä siinä kyllä ketää kaverina silloin ollu, että pitäiskö kuitenkii ottaa viel huomenna uusiks..
                        Mut joo, ihanan kallista.
                        -Antti-

                        -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                        -Ex E30 318i-

                        Comment

                        • kivari83
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 253
                          • Kouvola / Lahti

                          #13
                          No tänää tuli kuunneltua tota pumppua ihan kaverin kanssa.. Ei kyllä minkäänlaista ääntä kun laitto virrat päälle.
                          Ja sitte tuli mielee semmonen tosta pumpun releestä, että hajoaako ne yleensä kertalaakista vai alkaako ensin oikuttelemaan?
                          -Antti-

                          -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                          -Ex E30 318i-

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            #14
                            hae kanisterilla 20litraa bensaa jonne väkevästi jäänestoa sit muutaman tunnin päästä otat bensalinjan irti ja letku vaikka tyhjään limpparipulloon niin selviää 100% varmasti onko bensapuolessa vikaa..
                            Multa saattas löytyä ylimääränen puoli ilmanen b-pumpun rele jos siinä vika..

                            Comment

                            • kivari83
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 253
                              • Kouvola / Lahti

                              #15
                              Joo-o.. taas on tutkimuksissa pikkusen edetty.. Elikkäs bensapumppu pyörii kyllä hienosti, kun otti virtaa suoraan akulta.. Eli se ei siis ole rikki. Nyt täytyy vaan odotella huomisee että saa sähkökynän, että pääsee kattomaa tuleeko virta takakonttii asti.. Mitäs muuten ne muut releet ohjaa siellä mustassa boksissa.. kun niitä on kolme siinä rivissä?
                              -Antti-

                              -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                              -Ex E30 318i-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎