Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds (e34) murheita...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nurkku
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 24
    • Tampere

    #31
    Tämmösen avaimen hommasin, tuli juuri sopivalle kohtaa tuo reikäkin.

    Onkos tosta momentti hommasta mitään tarkempaa infoo, eli jos 70 nm ei vielä riitä niin kuinkahan kovaan ton sitten vetää? Kun ei tuohon alumiiniseen kanteen ihan hirveen lujaan viittis vetää...
    Attached Files

    Comment

    • Nurkku
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 24
      • Tampere

      #32
      Originally posted by LASSI-S
      oho. aikamoisen reijän teitte. luulin että tarkoitit sellaista pikku viiltoa minkä rälläkällä olis tehny siihen. mut hyvä että saitte irti
      Aattelin joo eka halkasta sen hylsyn, mutta päädyin sitten tommoseen sopivaan aukkoon kun jos sen olisi halkassu niin se ei välttämättä ois ollu enään ihan oikeen kokonen toi hylsy ja vääntäessä oli saattanu antaa periks ja pyöräyttää suuttimen pyöreeks.
      Täytyy kyllä sanoo et aika tiukassa oli, sai kyllä ihan tosissaan jo vääntää.

      Comment

      • ingmanni
        Newbiemmer
        • Mar 2004
        • 28
        • Kajaani

        #33
        Itsellä meni n. tunti kun vaihdoin kaikki suuttimet. ne on väännettävä niin kiinni ettei vuoda, 70 nm ei välttämättä riitä..

        Comment

        • Velho
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 267
          • Tampere

          #34
          Originally posted by jpeltoma
          En tiedä onko vika momenttiavaimessa vai sen päässä, mutta mä en ole saanut noita suuttimia pitään noilla n 70 Nm:n momentilla (uudet kuparit). Aika tiukkaan oon joutunu laittaan ennenkuin kupliminen juuressa loppu.
          Paras tulee kun ajaa nailon harjalla tuon suuttimen tiivistyspinnan kannesta puhtaaksi karstasta ja öljyää suuttimen kierteet/tiivisteet niin näin menetellen saa varmasti pitämään oikeilla momenteilla.

          Olen saanut pitämään suuttimet hyvin vaikka joskus olen käyttänyt vanhoja tiivisteitä, mutta vanhat pitää löijätä että saa pitään.
          Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
          Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

          Comment

          • Nurkku
            Newbiemmer
            • May 2004
            • 24
            • Tampere

            #35
            Kaveri veikkaili tosta momentista semmosta että eka kylmänä väännetään 70 nm ja sitten käytetään kone lämpimäks ja uudestaan 70 nm momenttiin, täytynee varmaan koittaa noin ja jos tuo ei onnistu niin sitten kireempään.

            Comment

            • Nurkku
              Newbiemmer
              • May 2004
              • 24
              • Tampere

              #36
              Nyt on tuo suutin vaihdettuna ja huomenna selviää miten käy aamusta, suht ikävän vähän tilaa tossa konehuoneessa, oli aika mukava ottaa se suuttimen liitin auki...
              Last edited by Nurkku; 05-03-2006, 19:16.

              Comment

              • amppa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 86

                #37
                Originally posted by jpeltoma View Post
                Se vetää sitä ilmaa nimenomaan sillon kun se on pysähdyksissä pitempään. DSL valuu takasin tankkiin putkista ja ilmaa menee
                tilalle...

                Tuskin se vaihto kovin kallis voi olla? Pitää olla vaan se spesiaali hylsy jossa on reikä johdolle. Vaihdossa menee 5-10 min. Foorumilla oli joskus linkkiä, että joku tuo maahan niitä suuttimia? BMW:llä nimittäin se maksaa jotain 300-400. Ite ostin saman osan alkuperäisenä OPEL varaosana (Omega 2.5 TDi), ja se maksoi vuosi pari sitten 130 eur.
                Nytpä taitaa mulla olla vuotava nelosen suutin autossa. Kosteana ympäristö ja perä ylös pitää parkkeerata auto yöksi. Paluuletkut vaihdettu eikä toivottua lopputulosta syntynyt.

                Käväisin Ooppelilta kyselemässä josko olisi tuohon 130 euron hintaan suutinta löytynyt, mutta hinnat oli yli 300 ja yli 500 eskoa, riippuen moottirin mallista (y- tai u-malli, en tiedä kumpi on oikea).

                Mistä noita nyt kannattaisi kysellä? Saapi toki tarjota mikäli moinen joltain kivalta sielulta löytyisi, käytettykin toki kelpaa.

                Miten vaihto? Tarviiko koko imusarja irroittaa vai taipuuko suutinputki sen verran sivulle että saapi sen hylsyn mahtumaan siihen? Siis suutinputki irti, liitin irti ja suuttimen pyöräytys hylsyllä pois? Kannattaako edes itse yrittää, E39:n suutinremontit kun vaati lukeman perusteella massavasaroita ja vaikka mitä.

                Comment

                • MasaTDS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1605
                  • Tampere

                  #38
                  mulla kusee suutin kans aika reippaasti,mutta kytkin siirtopumpun väliaikaisesti pyöriin aina kun virta päällä,niin yksi pitkä n.20sek. hehkutus ja pari tavallista,niin lähtee heti siististi käymään,tokihan toi on vaihdettava,muttei ole vielä raskinnu sijoittaa 250€ suuttimeen toi hinta kl-varaosista,olisko jollain myydä toimivaa 4.suutinta jossa sähköjohto?
                  Mikäs muuten ton sähkön virka tossa oikeestaan on?
                  E24 635csi
                  M-B W140
                  Citroen c4 coupe
                  H-D sportster chopper

                  Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                  Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                  Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                  www.mpanet.fi

                  Comment

                  • uti
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 195

                    #39
                    Suutin

                    Tuolla on 4. suutin 144€+rahti

                    Trando Oy
                    Katuosoite
                    Lauttasaarentie 16
                    Ramppi alas luiskasta
                    00200 HELSINKI

                    puhelin: 09 684 5227

                    Comment

                    • amppa
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 86

                      #40
                      Originally posted by uti View Post
                      Tuolla on 4. suutin 144€+rahti

                      Trando Oy
                      Katuosoite
                      Lauttasaarentie 16
                      Ramppi alas luiskasta
                      00200 HELSINKI

                      puhelin: 09 684 5227
                      Ei ole enää. Ei kuulema kannata tuoda kun alkuperäiset ovat niin halpoja (280 eskoa).

                      Olisiko muita hyviä ehdotuksia?

                      Comment

                      • amppa
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 86

                        #41
                        Originally posted by amppa View Post
                        Miten vaihto? Tarviiko koko imusarja irroittaa vai taipuuko suutinputki sen verran sivulle että saapi sen hylsyn mahtumaan siihen? Siis suutinputki irti, liitin irti ja suuttimen pyöräytys hylsyllä pois? Kannattaako edes itse yrittää, E39:n suutinremontit kun vaati lukeman perusteella massavasaroita ja vaikka mitä.
                        Eilen illalla tuli suutin sitten vaihdettua. Jos muitakin mietityttää em. kysymykset, niin tässä jotain vastauksia:

                        Ei tarvitse imusarjaa irroittaa. Homma tosiaan käypi niin, että suutinputki irti, johto irti ja lopuksi suutinrunko irti. Ja sitten uudet palikat paikalleen ja nippuun.

                        Liittimen kanssa oli hiukan tuskaa ahtaiden paikkojen ansiosta. Mikäli löytyy gynekologeja tuttavapiirissä kandee heitä pyytää jeesaamaan.

                        Comment

                        • QnQQ
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 106
                          • Kokkola

                          #42
                          millainen vaikutus oli suuttimen vaihdolla?
                          ex
                          E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085

                          Comment

                          • amppa
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 86

                            #43
                            Originally posted by QnQQ View Post
                            millainen vaikutus oli suuttimen vaihdolla?
                            Lähtee sahaamatta käymään, oli auto sitten missä asennossa tahansa.

                            Comment

                            • Jönssi
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 11
                              • Varkaus

                              #44
                              Osaisiko joku vastata siihen opel omegan suuttimeen kumpi käy tähän vm95 525TDS...U25TD vai X25TD suutin...tarviaa saada tietoa opelin varaosatiskille et pääsis vähän halvemmalla suuttimen uusinnassa ja kyseessä vuotava 4.syl suutin pakeliitin välistä

                              Comment

                              • njassu
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 45
                                • Sotkamo

                                #45
                                Kysynpä tästä neulatunnistinsuuttimesta (4.suutin) että mitä hintoja tuosta pyydetään missäkin?

                                Tällä hetkellä halvin löytämäni on Raskoneen tarjous 273e, ovh oli jotain 360e. Monessa paikassa pyytöhinnat yli 400. Ihmetyttää kun saman valmistajan (Bosch) tuotteen hinta vaihtelee noin paljon.
                                E34 525tds -92 osina maailmalla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎