Kannattee tarkistaa se siirtopumppu sieltä tankista,voi vaikuttaa käynnistymiseen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525tds (e34) murheita...
Collapse
X
-
Originally posted by 525tdsKannattee tarkistaa se siirtopumppu sieltä tankista,voi vaikuttaa käynnistymiseen.
Onko jotain erityistä mitä siitä pumpusta katsoa? Vai meinaatko ihan niitä letkulähtöjä ettei niistä vain vuoda?
Auto kun on jälkeenpäin diisselöity niin voipi olla että siellä on jotain mokattu.
Comment
-
-
Siis jos se anturillinen suutin valskaa niin siittä se ilmakin menee systeemiin.
(jos se on jo korjattu niin: Muutamaan TDS:ään on auttanut käyntiinlähtöön se että jatkaa tankin päässä sen paluuputken pitemmäksi, esim letkulla, siten että sen pää on aina dsl pinnan alla. Alunperin se on pätkä jonka pää jää ilmaan kun tankissa alle 1/2 - 1/4 tankillista ainetta. kato search.)__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Tosta tankin letkuhommasta ei pitäis olla kiinni kun aika lähellä täyttä tankkia on nyttenkin.
Hieman kyl ihmetyttää jos se siitä suuttimesta tosiaan ilmaa saa kun eikös noissa aika kovat paineet ole käynnissä?
Tosin itsellä kyllä kestää kauan että se saa ilmaa niin paljon että vaikuttaa käynnistykseen, maagiseksi rajaksi on osottautunut 8 tuntia, esim kun auto seisoo 9 tuntia niin sillon alkaa jo olemaan ongelmaa starttauksessa, kakomista ja saa sahata hetken, siitä kun taas eteenpäin mennään niin saa sahata aivan pirusti että lähtee ja asiaan ei auta vaikka hehkuttaa 5 kertaa, eli eihän sen silloin pitäisi olla tankki->konehuone välillä ongelma?
Mitähän diesel korjaamo ottaa jos kävis suuttimen vaihtaan siellä? Itte en kyllä hommaan rupee kun pihalla tarvis tehä ja vääntäsin kumminkin liian löysään tai tiukkaan...
Comment
-
-
Originally posted by KreuzotterJa ääni kuuluu varmasti perästä? Meinaan vaan ettei kaksoismassavauhtipyörä jurnuta...?BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Se vetää sitä ilmaa nimenomaan sillon kun se on pysähdyksissä pitempään. DSL valuu takasin tankkiin putkista ja ilmaa menee
tilalle...
Tuskin se vaihto kovin kallis voi olla? Pitää olla vaan se spesiaali hylsy jossa on reikä johdolle. Vaihdossa menee 5-10 min. Foorumilla oli joskus linkkiä, että joku tuo maahan niitä suuttimia? BMW:llä nimittäin se maksaa jotain 300-400. Ite ostin saman osan alkuperäisenä OPEL varaosana (Omega 2.5 TDi), ja se maksoi vuosi pari sitten 130 eur.__________________________________________________ ________________________
Comment
-
-
Originally posted by jpeltomaDieselPojat on varmaan hyvä vaihtoehto...sinne menisin ite.
Kävin tuossa pari vuotta sitten omaa 324td bemua näyttämässä siellä kun pumpusta kuului ylimääräinen ääni niin kun asentaja kuuli, että kyseessä on bmw merkkinen diisseli niin alkoi se vittuilu. Asenne oli suunnilleen tämä, että ei mua kiinnosta korjata kun se on tommoinen surkea p***a bmw.
No minä kyllästyin tuohon vittuiluun ja lähdin menemään kyseisestä paikasta ja toiste en ole menossa
Seuraavaksi käytin autoa näytillä TammerDieselissä ja asiakaspalvelu oli ihan toista luokkaa niinpä korjautin pumpun siellä ja hyvä tuli.Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Onko kellään tietoa myydäänkö noita hylsyjä missään liikkeissä missä olisi tuo aukko sille johdolle valmiina? Kun tammerdieselissä oli 1,5 viikon jono vähintään ja dieselpojissa 2,5 viikkoa. Tammerdieselissä oltiin kovasti sitä mieltä että mokomassa hommassa menee 1,5h... Tosin minulla on vaihtosuutin irtonaisessa kannessa vielä kiinni, mutta siltikin aika uskomaton arvio moiselle hommalle...
Onko muuten tietoa minkälaiseen momenttiin nuo suuttimet pitäisi vetää? Entä tuleeko kierteeseen mitään tiivistetöhnää?
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTeeMitä pitää tehdä jos kaksoismassavauhtipyörä jurnuttaa? Mulla jurnuttaa kun isolla vaihteella lyö kaasun pohjaan matalilla kierroksilla. Onko asiassa jotain riskejä ja onko pakko tehdä jotain?
Bemarista en tiedä mutta esim. Land Roverissa kaksoismassavp. kiertyy 70 astetta täydellä kuormalla.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Kyllä tuollaisen hylsyn varmaankin saa ostettua hyvin varustetusta työkalukaupasta joka edustaa esim Hazet merkkisiä työkaluja, mutta ei varmaankaan hyllystä löydy hylsyn voi myös ostaa vaikka täältä. http://www.mansew.com/HAZET/4555.asp
Itse ratkaisin tuon hylsy ongelman siten, että ostin 27mm hylsyn ja tein siihen kylkeen tarvittavan suuren reijän mistä johto mahtuu pihalle ohessa kuva hylsystä ja kyllä minultakin tuota hylsyä tarvittaessa saa lainaan eli jos tarttet niin pistä privaa.
Kiristysmomentit
Suutinputki suuttimeen 20-25Nm
Suutin kanteen 55-68Nm
Ja kierteeseen ei tule tiivisteainetta vaan suutin tiivistyy kanteen kuparitiivisteen avulla joka on aina uusittava suuttimen irroituksen yhteydessä.Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Originally posted by NurkkuOnko kellään tietoa myydäänkö noita hylsyjä missään liikkeissä missä olisi tuo aukko sille johdolle valmiina? Kun tammerdieselissä oli 1,5 viikon jono vähintään ja dieselpojissa 2,5 viikkoa. Tammerdieselissä oltiin kovasti sitä mieltä että mokomassa hommassa menee 1,5h... Tosin minulla on vaihtosuutin irtonaisessa kannessa vielä kiinni, mutta siltikin aika uskomaton arvio moiselle hommalle...
Onko muuten tietoa minkälaiseen momenttiin nuo suuttimet pitäisi vetää? Entä tuleeko kierteeseen mitään tiivistetöhnää?
Eti työkalukauppa joka edustaa Facom työkaluja, ainakin täällä Turun päässä noita hylsyjä on ihan hyllyssä.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Originally posted by Cee.KooEti työkalukauppa joka edustaa Facom työkaluja, ainakin täällä Turun päässä noita hylsyjä on ihan hyllyssä.
Comment
-
-
En tiedä onko vika momenttiavaimessa vai sen päässä, mutta mä en ole saanut noita suuttimia pitään noilla n 70 Nm:n momentilla (uudet kuparit). Aika tiukkaan oon joutunu laittaan ennenkuin kupliminen juuressa loppu.__________________________________________________ ________________________
Comment
-
Comment