Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds (e34) murheita...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 491
    • Leppäkoski

    #16
    Kannattee tarkistaa se siirtopumppu sieltä tankista,voi vaikuttaa käynnistymiseen.
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • Nurkku
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 24
      • Tampere

      #17
      Originally posted by 525tds
      Kannattee tarkistaa se siirtopumppu sieltä tankista,voi vaikuttaa käynnistymiseen.

      Onko jotain erityistä mitä siitä pumpusta katsoa? Vai meinaatko ihan niitä letkulähtöjä ettei niistä vain vuoda?

      Auto kun on jälkeenpäin diisselöity niin voipi olla että siellä on jotain mokattu.

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #18
        Siis jos se anturillinen suutin valskaa niin siittä se ilmakin menee systeemiin.

        (jos se on jo korjattu niin: Muutamaan TDS:ään on auttanut käyntiinlähtöön se että jatkaa tankin päässä sen paluuputken pitemmäksi, esim letkulla, siten että sen pää on aina dsl pinnan alla. Alunperin se on pätkä jonka pää jää ilmaan kun tankissa alle 1/2 - 1/4 tankillista ainetta. kato search.)
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • Nurkku
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 24
          • Tampere

          #19
          Tosta tankin letkuhommasta ei pitäis olla kiinni kun aika lähellä täyttä tankkia on nyttenkin.

          Hieman kyl ihmetyttää jos se siitä suuttimesta tosiaan ilmaa saa kun eikös noissa aika kovat paineet ole käynnissä?

          Tosin itsellä kyllä kestää kauan että se saa ilmaa niin paljon että vaikuttaa käynnistykseen, maagiseksi rajaksi on osottautunut 8 tuntia, esim kun auto seisoo 9 tuntia niin sillon alkaa jo olemaan ongelmaa starttauksessa, kakomista ja saa sahata hetken, siitä kun taas eteenpäin mennään niin saa sahata aivan pirusti että lähtee ja asiaan ei auta vaikka hehkuttaa 5 kertaa, eli eihän sen silloin pitäisi olla tankki->konehuone välillä ongelma?

          Mitähän diesel korjaamo ottaa jos kävis suuttimen vaihtaan siellä? Itte en kyllä hommaan rupee kun pihalla tarvis tehä ja vääntäsin kumminkin liian löysään tai tiukkaan...

          Comment

          • TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

            #20
            Originally posted by Kreuzotter
            Ja ääni kuuluu varmasti perästä? Meinaan vaan ettei kaksoismassavauhtipyörä jurnuta...?
            Mitä pitää tehdä jos kaksoismassavauhtipyörä jurnuttaa? Mulla jurnuttaa kun isolla vaihteella lyö kaasun pohjaan matalilla kierroksilla. Onko asiassa jotain riskejä ja onko pakko tehdä jotain?
            BMW F15 X5 M50d -14

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #21
              Se vetää sitä ilmaa nimenomaan sillon kun se on pysähdyksissä pitempään. DSL valuu takasin tankkiin putkista ja ilmaa menee
              tilalle...

              Tuskin se vaihto kovin kallis voi olla? Pitää olla vaan se spesiaali hylsy jossa on reikä johdolle. Vaihdossa menee 5-10 min. Foorumilla oli joskus linkkiä, että joku tuo maahan niitä suuttimia? BMW:llä nimittäin se maksaa jotain 300-400. Ite ostin saman osan alkuperäisenä OPEL varaosana (Omega 2.5 TDi), ja se maksoi vuosi pari sitten 130 eur.
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • Nurkku
                Newbiemmer
                • May 2004
                • 24
                • Tampere

                #22
                No suuttimen löysin tältä foorumilta jo ja vkloppuna käyn sen varmaankin jo poimimaan, enään tarvitsee löytää paikka missä vaihdattaa mokoma suutin... Luultavasti Tammer dieseliltä onnistuu moinen? Vai löytyykö tuo hylsy vain bmw:n korjaamoista?

                Comment

                • jpeltoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 600
                  • pirkanmaa

                  #23
                  DieselPojat on varmaan hyvä vaihtoehto...sinne menisin ite.
                  __________________________________________________ ________________________
                  Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                  Comment

                  • Velho
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 267
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by jpeltoma
                    DieselPojat on varmaan hyvä vaihtoehto...sinne menisin ite.
                    Mielestäni ei ole hyvä vaihtoehto mennä kyseiseen firmaan, jos ei halua kuunnella asentajan vittuilua kuinka p*****a Diesel bemut on nimimerkillä kokemusta on !

                    Kävin tuossa pari vuotta sitten omaa 324td bemua näyttämässä siellä kun pumpusta kuului ylimääräinen ääni niin kun asentaja kuuli, että kyseessä on bmw merkkinen diisseli niin alkoi se vittuilu. Asenne oli suunnilleen tämä, että ei mua kiinnosta korjata kun se on tommoinen surkea p***a bmw.
                    No minä kyllästyin tuohon vittuiluun ja lähdin menemään kyseisestä paikasta ja toiste en ole menossa

                    Seuraavaksi käytin autoa näytillä TammerDieselissä ja asiakaspalvelu oli ihan toista luokkaa niinpä korjautin pumpun siellä ja hyvä tuli.
                    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                    Comment

                    • Nurkku
                      Newbiemmer
                      • May 2004
                      • 24
                      • Tampere

                      #25
                      Onko kellään tietoa myydäänkö noita hylsyjä missään liikkeissä missä olisi tuo aukko sille johdolle valmiina? Kun tammerdieselissä oli 1,5 viikon jono vähintään ja dieselpojissa 2,5 viikkoa. Tammerdieselissä oltiin kovasti sitä mieltä että mokomassa hommassa menee 1,5h... Tosin minulla on vaihtosuutin irtonaisessa kannessa vielä kiinni, mutta siltikin aika uskomaton arvio moiselle hommalle...

                      Onko muuten tietoa minkälaiseen momenttiin nuo suuttimet pitäisi vetää? Entä tuleeko kierteeseen mitään tiivistetöhnää?

                      Comment

                      • Cee.Koo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 354
                        • Twilight zone

                        #26
                        Originally posted by TuomasTee
                        Mitä pitää tehdä jos kaksoismassavauhtipyörä jurnuttaa? Mulla jurnuttaa kun isolla vaihteella lyö kaasun pohjaan matalilla kierroksilla. Onko asiassa jotain riskejä ja onko pakko tehdä jotain?
                        Jos kaksoismassavauhtipyörä on loppu niin sitten se on loppu, ainoa vaihtoehto on uusi limppu.
                        Bemarista en tiedä mutta esim. Land Roverissa kaksoismassavp. kiertyy 70 astetta täydellä kuormalla.
                        With jap crap, life sucks and then you die

                        Comment

                        • Velho
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 267
                          • Tampere

                          #27
                          Kyllä tuollaisen hylsyn varmaankin saa ostettua hyvin varustetusta työkalukaupasta joka edustaa esim Hazet merkkisiä työkaluja, mutta ei varmaankaan hyllystä löydy hylsyn voi myös ostaa vaikka täältä. http://www.mansew.com/HAZET/4555.asp

                          Itse ratkaisin tuon hylsy ongelman siten, että ostin 27mm hylsyn ja tein siihen kylkeen tarvittavan suuren reijän mistä johto mahtuu pihalle ohessa kuva hylsystä ja kyllä minultakin tuota hylsyä tarvittaessa saa lainaan eli jos tarttet niin pistä privaa.

                          Kiristysmomentit

                          Suutinputki suuttimeen 20-25Nm
                          Suutin kanteen 55-68Nm

                          Ja kierteeseen ei tule tiivisteainetta vaan suutin tiivistyy kanteen kuparitiivisteen avulla joka on aina uusittava suuttimen irroituksen yhteydessä.
                          Attached Files
                          Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                          Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                          Comment

                          • Cee.Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 354
                            • Twilight zone

                            #28
                            Originally posted by Nurkku
                            Onko kellään tietoa myydäänkö noita hylsyjä missään liikkeissä missä olisi tuo aukko sille johdolle valmiina? Kun tammerdieselissä oli 1,5 viikon jono vähintään ja dieselpojissa 2,5 viikkoa. Tammerdieselissä oltiin kovasti sitä mieltä että mokomassa hommassa menee 1,5h... Tosin minulla on vaihtosuutin irtonaisessa kannessa vielä kiinni, mutta siltikin aika uskomaton arvio moiselle hommalle...

                            Onko muuten tietoa minkälaiseen momenttiin nuo suuttimet pitäisi vetää? Entä tuleeko kierteeseen mitään tiivistetöhnää?

                            Eti työkalukauppa joka edustaa Facom työkaluja, ainakin täällä Turun päässä noita hylsyjä on ihan hyllyssä.
                            With jap crap, life sucks and then you die

                            Comment

                            • Nurkku
                              Newbiemmer
                              • May 2004
                              • 24
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Cee.Koo
                              Eti työkalukauppa joka edustaa Facom työkaluja, ainakin täällä Turun päässä noita hylsyjä on ihan hyllyssä.
                              Jos hinnat on lähelläkään tuota linkin hintaa, niin kyllä on tyyris hylsy jos yli 30 egee maksaa, täytyy koittaa jos huomenna sais tosta voimahylsystä tehtyä jotain aikaseks, on vaan vähän hankala työstää tommosta kun on pikkasen kovaa tavaraa...

                              Comment

                              • jpeltoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 600
                                • pirkanmaa

                                #30
                                En tiedä onko vika momenttiavaimessa vai sen päässä, mutta mä en ole saanut noita suuttimia pitään noilla n 70 Nm:n momentilla (uudet kuparit). Aika tiukkaan oon joutunu laittaan ennenkuin kupliminen juuressa loppu.
                                __________________________________________________ ________________________
                                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎