Mutta onko sillä väliä vaikka sen vetäisikin suoraan, kerroppa mihin tämä vaikuttaa, itselle ei nyt tule mieleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 sähkövikaa - jätti tielle... Syy: Laturi sittenkin
Collapse
X
-
Originally posted by CellMutta onko sillä väliä vaikka sen vetäisikin suoraan, kerroppa mihin tämä vaikuttaa, itselle ei nyt tule mieleen.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Kävin tuossa aamulla moikkaamassa autoa, pitää kohta yrittää siirtää se halliin. Eli akku täyteen ja ajamaan...
Sellaisen havainnoin tein, että latauksen merkkivalo ei pala täysillä kun virrat kääntää päälle, vaan hehkuu vain hieman.
Eli jos toiminta tosiaan on niin, että akulta menee valolle virta, josta sitten herätteen kautta maadoittuu laturille, niin sitten systeemissä on jotain häikkää. (yllätys) Eli ei maadoitu kunnolla, tai ei saa akulta sähköä kunnolla.
t.Ville
Comment
-
-
Sicknesille iso kiitos, saatiin auto duunin halliin seisomaan.
Latauksen merkkivalo toisaan hohtaa kone käynnissäkin hieman, samoin käsijarrun merkkivalo. Miten lienevät toisiinsä kytköksissä?
CheckControl on pimeänä, mutta matkamittari pelaa. Checkiin saa eloa vain painamalla sitä sen painiketta mittaristossa, jolla se näyttää että näyttö on ehjä.
Kokeilin maadottaa diagnostiikkapistokkeen pinnin 12, jolla tuli testattua että latauksen polttimo on ok. Loistaa kuin mansikka kun sen vetää maihin.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by bemari320miestuollainen epäkohta pisti silmään: Koko matkan oli piuha kiinni akun + navasta siihen laturin pienempään napaan: ei silti lataa. Jos teit tämän sille uudelle laturille, niin voi hyvinkin olla todennäköistä että se on jo tässä vaiheessa rikki se laturi. Jos kytket suoraan akun plussalta johdon laturin D+ liittimeen (eli siihen pieneen johon tulee heräte), niin laturi hajoaa. Kykentä pitää mennä niin, että ensin on virtalukko, siitä merkkivalolle ja laturi maadottaa sen merkkivalon.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisSicknesille iso kiitos, saatiin auto duunin halliin seisomaan.
Latauksen merkkivalo toisaan hohtaa kone käynnissäkin hieman, samoin käsijarrun merkkivalo. Miten lienevät toisiinsä kytköksissä?
CheckControl on pimeänä, mutta matkamittari pelaa. Checkiin saa eloa vain painamalla sitä sen painiketta mittaristossa, jolla se näyttää että näyttö on ehjä.
Kokeilin maadottaa diagnostiikkapistokkeen pinnin 12, jolla tuli testattua että latauksen polttimo on ok. Loistaa kuin mansikka kun sen vetää maihin.
t.VilleTällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
Elis siis: latauksen merkkivalo menee suurinpiirtein näin: akku, virtalukonpohja, mittaristo, laturin d+.(tietysti välissä on mallista riippuen sulakkeita ja releitä)
Valo siis saa maadoituksen laturin d+ navan kautta. Jos laturin valo syttyy missään vaiheessa, mutta d+ navassa olevaan johtoon ei tule missään vaiheessa jännitettä on välillä oikosulku.
Ainakaan vanhat boschin laturit eivät mene rikki vaikka kytkee d+ napaa akkujännitteen, monissa peltoautoissa tms oon vaan hypyttäny b+ ja d+ navat yhteen ja hyvin on ladannut.
Tarkista tosiaan tuleeko sinne d+ napaan jännite virrat päällä ja syttyykö valo se maattamalla, jos valo palaa vaikka d+ johto on irti on jossai taatusti oikosulku.
Ja tarkista vielä että johto tosiaan on d+ navassa, eräissä malleissa on noita pikku napoja useampia.Olli.
Comment
-
-
oletko jo tarkistanut sen päävirtasulakkeen? se on takapenkin alla repsikan puolella sellanen musta mötikkä johon menee kaksi 30mm2 johdinta. isäukon auto teki hieman vastaavia temppuja tuossa parin viikon verran. ensimäisenä tarkistin päävirtasulakkeen mutta vasta toisella tarkistuskerralla otin kunnolla syyniin ja huomasin siinä olevan todella ohuen murtuman. laitoin sitten johdonpätkän siihen niin jo on toimannut.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisTilanne siis:
Herätepiuhaan tulee jännitettä kun kone on käynnissä 8.7v..
Merkkivalo on ehjä (pinni 12 diagnostiikasta maihin -> valo mollottaa).
Alanpa epäillä että tuo uusikin laturi on rikki.
Mittasitko latausjännitteen silloin kun oli se hyppy paikallaan akulta?
Käsittääkseni pitäisi tulla enemmän kuin tuo 8,7v jännitettä d+ johtoon.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by KyytsisEi ollut latausjännitettä, se tässä laturivikaa pistää epäilemäänkin.
t.Ville
Eli helpoiten mittaat tuleeko laturin b+ napaa jännite jatkuvasti. Mittailitko nuo latausjänniteen puutteet vain akulta vai lautrilta vai kummastakin.Olli.
Comment
-
-
Mullahan oli vähän samanoloinen ongelma omassa E34:ssa. Syyksi paljasti täysin loppuunkuluneet hiilet laturista ja rikki mennyt päävirtasulake. (päästi virtaa läpi melkein koko ajan, mutta pätki välillä pahasti, juuri radio sun muut hävis eka.)Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by RoclaSiltä tosiaan kuullostaa, mutta mittaappa vielä että onko laturin ja akun välillä yhteys. Meneekö e34:ssä laturin piuha startille ja sieltä päävirtakaapeli akulle ?
Eli helpoiten mittaat tuleeko laturin b+ napaa jännite jatkuvasti. Mittailitko nuo latausjänniteen puutteet vain akulta vai lautrilta vai kummastakin.
t.Ville
Comment
-
Comment