Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Madalluksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NCmotorsport
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 645
    • Naantali

    #16
    Originally posted by alspe
    Mistä H&R:n -35/10 mm jouset halvimmalla? KL:ssä nykyään kuulemma 250€ eikä alennusta vaikka olisi klubilainen. eBayssakin taisi olla 210€ + kulut.

    Mitä muita sarjoja on jotka madaltaa takaa korkeintaan 20 mm? On tossa sigun autossa takana et niin pieni, ettei saa enempää madaltaa. Kuitenkin vähän pitäisi Vaikee asiakas
    kaw 80/20

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3399
      • Tre

      #17
      Originally posted by NCmotorsport
      kaw 80/20
      Ei pysty vajoamaan noin "alas"
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        #18
        Vanha topic ylös.

        Ajattelin omaan autooni hommata tuolta kitupiikistä H&R:n 35/10 satsin, mutta tuo iskaripolitiikka mietittyttää. Bilsteinin Sprintit on hyväksi haukutut, mutta mietin myös m-tech iskareita. Kun madallus on noin lievä niin selviäisinkö pelkällä etuiskarien vaihdolla vai kärsivätkö ajo-ominaisuudet?

        Suunnitelmana olis:

        Kitupiikistä H&R -35/10 209€
        KL-varaosista eteen Bilstein Sprintit 370€
        ----------------------------------------------
        tot. 579€

        Mielipiteitä? Kitupiikissähän on noita FK:n alustasarjoja, mutta mitä mieltä viisaammat on laadusta ja ajo-ominaisuuksista contra ton suunnitellun setin kanssa?
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • IvvN
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 3078
          • HelSINKI

          #19
          Originally posted by alspe View Post
          Niin jos vielä tuosta FK:n sarjoista ja e34:n painoeroista. Nuo FK:n sarjat ovat kaikki samat 520i 12v - 535i? Koneilla on totisesti painoeroa ja lisäksi esmes AC nostaa keulan painoa. Toisaalta itselläni olisi 520i 24v:ssa akku keulalla joka varmasti nostaa 20 kg painoa.

          Siis laadullisesti ei olla vertaamassa H&R/Bilstein - yhdistelmään, mutta hintaeroa on 235€(jouset)+2*170€(etuiskarit)+2*100€(takaiskarit )=775€-409€=366€ FK:n setin eduksi. Toisaalta jos laittais vain eteen Bilsteinit niin hintaeroa olisi 166€....

          Onko noissa sarjoissa TUV-todistus, että madaltaa vain 40 mm? Ainiin, mutta ei tarvinnut olla -95 vanhemmissa todistusta vaan riittää, että maavaraa on 80 mm?
          Mitä tuo Supersport tarjoaa, niin siinä on eri jouset 520-525 ja 535-540 mallisiin. Vielä (08/90-09/92) (01/88-07/90) (08/90-09/92) malliin eri jouset. Hintakin on aivan eri luokkaa. Tässä mitä ne meillä maksaa http://www.ice-fi.fi/osc/index.php/c...52_481_482_483
          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
          www.kxd.fi

          Mahdollisesti maailman paras verhoomo

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5224
            • Hki 43

            #20
            Niin ja sekin kiinnostais löytyykö jostain esim. ~45/~20 H&R:rää?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #21
              Vähän topikkia sivuten...
              Onko iskarit samat E34 525:ssa kuin 540:ssä? Kun esim. Kl-varaosissa ei ole E34stä "kokoja" kuin 535:een asti. Mutta 525 ja 535 näkyi olevan samat Bilteinin Sprintit. Vai onko V8-malleihin eri etuiskarit?
              Tarttee laittaa tuollanen Sprint-kierros H&R 10/35 seuraks.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Iskareita on erilaisia, yläpää vaihtelee ja menee vuosimallien mukaan. Muilta osin vaihtelee ainoastaan iskareiden ominaisuudet
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Behemoth
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 561

                  #23
                  Pitääköhän rullata kaaria, jos laittaa jonku 40/20-sarjan ja vanteet 18" /8-9" ?? Kyseessä siis E34 535.
                  E66 730Ld LCI

                  ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3399
                    • Tre

                    #24
                    Originally posted by Behemoth View Post
                    Pitääköhän rullata kaaria, jos laittaa jonku 40/20-sarjan ja vanteet 18" /8-9" ?? Kyseessä siis E34 535.
                    Mikä et ja meinaatko laittaa kumit vanteille? Kumit katos myös vaikuttavat asiaan.

                    Sanoisinko, että ei tarvitse rullailla mitään jos vanteen et on oikea ja rengas ei ole 275:sta leveämpi.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Behemoth
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 561

                      #25
                      Originally posted by alspe View Post
                      Mikä et ja meinaatko laittaa kumit vanteille? Kumit katos myös vaikuttavat asiaan.

                      Sanoisinko, että ei tarvitse rullailla mitään jos vanteen et on oikea ja rengas ei ole 275:sta leveämpi.
                      No sen verran tajuan mäkin, että kumit vaikuttaa asiaan. Kumien koko liikkuu 235-255/35-40, kuten niin monessa E34:ssä. ET vanteissa liikkuu 10-20 välissä. Siis vanteita ei vielä ole olemassa minulla, mutta kevään myötä tarkoitus ostaa. Tarkoitus laittaa sellainen vannekoko/alustasarja, että ei tartte rullailla tervettä peltiä. :think
                      E66 730Ld LCI

                      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Originally posted by jsa014 View Post
                        Vähän topikkia sivuten...
                        Onko iskarit samat E34 525:ssa kuin 540:ssä? Kun esim. Kl-varaosissa ei ole E34stä "kokoja" kuin 535:een asti. Mutta 525 ja 535 näkyi olevan samat Bilteinin Sprintit. Vai onko V8-malleihin eri etuiskarit?
                        Tarttee laittaa tuollanen Sprint-kierros H&R 10/35 seuraks.
                        Jos 540 sedan on ilman LAD:ia, niin iskarit on samat kuin 09/90-> 535:ssa. Tuossa Bilsteinin kataloogi josta voi vertailla iskareita.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5224
                          • Hki 43

                          #27
                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          Vanha topic ylös.

                          Ajattelin omaan autooni hommata tuolta kitupiikistä H&R:n 35/10 satsin, mutta tuo iskaripolitiikka mietittyttää. Bilsteinin Sprintit on hyväksi haukutut, mutta mietin myös m-tech iskareita. Kun madallus on noin lievä niin selviäisinkö pelkällä etuiskarien vaihdolla vai kärsivätkö ajo-ominaisuudet?

                          Suunnitelmana olis:

                          Kitupiikistä H&R -35/10 209€
                          KL-varaosista eteen Bilstein Sprintit 370€
                          ----------------------------------------------
                          tot. 579€

                          Mielipiteitä? Kitupiikissähän on noita FK:n alustasarjoja, mutta mitä mieltä viisaammat on laadusta ja ajo-ominaisuuksista contra ton suunnitellun setin kanssa?
                          Nostetaas kyssäri ennen ku hukkuu bittiviidakkoon.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #28
                            Originally posted by Carbonfiber View Post
                            Nostetaas kyssäri ennen ku hukkuu bittiviidakkoon.
                            Unohdat ne FK:t ja laitat H&R:ien seuraksi myös taakse Bilsteinin B8:t, et tule katumaan.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5224
                              • Hki 43

                              #29
                              Originally posted by Leka View Post
                              Unohdat ne FK:t ja laitat H&R:ien seuraksi myös taakse Bilsteinin B8:t, et tule katumaan.
                              No juu sitä ajattelin. Eli onks toi B8 sama kuin sprint eli toi mitä kl-varaosat myy?
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • SledgeHammer82
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1651
                                • Pk-seutu

                                #30
                                Kertokaapa viisammat kuinka paljon ne H&R:n 35/10 etujouset oikeasti tiputtavat? Sain hyvän tarjouksen Sachsin Super Touring -iskareista ja arvuuttelin, että jääkö jousi edestä löysälle noiden kanssa.

                                Sachsin Advantageja ilmeisesti löytyy vain 9/92 asti. Nuoko eivät mene sitten -95 mallin e34:seen? Olisiko tähän hommaan vahvistusta, eli onko tosiaan noin, että uudempiin e34:siin ei Advantageja saa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎