Announcement

Collapse
No announcement yet.

........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nut
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1613
    • Vaasa/Kauhajoki

    #16
    Asennontunnistimessa johdot varmasti kunnolla kiinni? Omassa kans katos tyhjäkäynti ko operaation jälkeen eli kierrokset yli 1200 rpm tyhjäkäynnillä, ratkes löysäämällä vähän vaijerista kun piti kanssa läppää vähän auki mutta sulla ilmeisesti toisinpäin eli meinaa sammua?
    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

    Comment

    • Xander
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 122
      • Home

      #17
      Originally posted by Raine
      Tuommonen otsikon mukainen ongelma olisi -92 vuosimallin bemussa. Mitä ilmeisimmin tuo tulppien öljyssä uiminen johtuu venakopan tiivisteestä. Ainakin omien silmien mukaan sieltä välistä valui noro tulppien päälle öljyä.

      Tulpat 6. sylinteriä lukuunottamatta oli öljyn seassa muissa puolat ja tulpat öljyssä. Olisko tämä osa syy tuohon suureen kulutukseen? Aiemmin kuiten toiminut ihan normaalisti.
      Mikäs neuvoksi nyt? Puolien vaihtoa ja ilmamassamittariako? venakopan tiiviste nyt ainakin...
      Kyllä nyt kannattais ensin ottaa ne öljyt sieltä tulpilta pois ja fixata venttiilin kopan tiivisteet, monessa tapauksessa puolat hajonneet tuosta öljystä!

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #18
        ..........
        Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:37.
        ///Motorporot

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #19
          Originally posted by Raine
          Varmistetaan ensin että ymmärsin nuo lyhenteet ICV=idle control valve=tyhjäkäynnin säätöventtiili. IMM=ilmamäärämittari ??? menikö oikein?
          Oikein meni, paitsi ilmamassamittari sun tapauksessa.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Raine
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2603
            • N/A

            #20
            ..............
            Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:38.
            ///Motorporot

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #21
              Lainaan röyhkeästi tätä topikkia ja pyydän anteeksi sitä jo nyt, mutta..

              Koska tässä on nyt tuohon koneeseen niin kovin perehdytty, niin missäs tuossa koneessa on se anturi joka katselee koneen lämpöä?
              Eli säätelee ryyppyä kylmällä ja kuumalla käynnistyksellä..

              Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa..

              Kiitos ja nam.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Raine
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2603
                • N/A

                #22
                ............
                Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:38.
                ///Motorporot

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #23
                  ettei olisi tuo tyhjäkäyntimoottori sanonut sopimustansa irti kokeiluiden jäljiltä.. nomaalistihan sinne menee sähkö pulssitettuna.. niin ja kun autossa on virta päällä niin moottorin pitäisi pitää pientä surinaa jonka tuntee myös kädellä..
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by fraatti
                    ettei olisi tuo tyhjäkäyntimoottori sanonut sopimustansa irti kokeiluiden jäljiltä.. nomaalistihan sinne menee sähkö pulssitettuna.. niin ja kun autossa on virta päällä niin moottorin pitäisi pitää pientä surinaa jonka tuntee myös kädellä..
                    Eikös se tyhjismoottori surise siellä myös virtojen ollessa päällä? Tosin en täysin varma ole..
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #25
                      .............
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:38.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Originally posted by Raine
                        Kulutusmittarikin meni nollaan moottorijarrutuksessa mutta kun kiekat laski alle 1500 niin kulutusmittari pomppas ylöspäin.
                        Tuo kuvailemasi kulutusmittarin käytös on normaalia.

                        Comment

                        • Rossifumi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1030
                          • Hamina

                          #27
                          Originally posted by Lanttu
                          Tuo kuvailemasi kulutusmittarin käytös on normaalia.
                          Kyllä alle 1500 kierroksen koneelle syötetään bensaa jottei sammuisi kokonaan.
                          Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                          On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by Raine

                            Itellä ei ole muuta konstia mielessä kuin testeriin tuo on saatava ja nähtävä mitä vikakoodeja sielä on päällä jos on ja joku viisaampi tuota rassaamaan. Tiistaina soittelemaan yhteen paikkaan ja kysellä milloin sais aikaa varattua tuolle. Pistetään sitten lisätietoa miten tuon kanssa kävi.
                            Vikakoodeja kannattaa sitten tulkita ajatuksella. Esim. tuon ICV:n piuhan irtiottaminen voi näkyä vikakoodina, eli pitää miettiä mitkä vikakoodeista on mahdollisesti itseaiheutettuja ja mitkä ei..

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #29
                              Ootkos muuten koittanut nollata vikamuistia tuon icv räpläyksien jälkeen?
                              Ettei siitä olis jotain erroria joka saa aikaan sen ettei pelaa kunnolla..
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Lanttu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 1643

                                #30
                                Originally posted by Rossifumi
                                Kyllä alle 1500 kierroksen koneelle syötetään bensaa jottei sammuisi kokonaan.
                                Luonnollisesti, tarkoitin lähinnä sitä, että kun tulet vaikka liikennevaloihin ja moottorijarrutat, noin 1500 r/min kohdalla kulutusmittarin viisari pomppaa tappiin. Syynä on se, että kulutusta ei mitata alle 20 km/h nopeuksilla. Tämä todetaan ohjekirjassakin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎