Announcement

Collapse
No announcement yet.

........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #31
    Originally posted by Lanttu
    Luonnollisesti, tarkoitin lähinnä sitä, että kun tulet vaikka liikennevaloihin ja moottorijarrutat, noin 1500 r/min kohdalla kulutusmittarin viisari pomppaa tappiin. Syynä on se, että kulutusta ei mitata alle 20 km/h nopeuksilla. Tämä todetaan ohjekirjassakin.
    Mulla ainakin tuo viisari alkaa nousemaan vasta kun kierrokset laskee alle 1000 r/min, mikäli moottorijarru on aloitettu yli 1500 r/min kohdalta..
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #32
      no tossa ohjetta kuinka voi tutkia vielä tuota vikaa..

      katso suriseeko se tyhjäkäyntimoottori virtojen ollessa päällä?

      sitten yleimittari kouraan..
      pinnien 1,2 väli 20 +- 5 ohmia
      ja 2,3 20 +- 50 ohmia
      1, 3 väli 40 +- 5 ohmia

      liittimeen tulevaan puna-valkoiseen johtoon pitäsisi tulla virtojen ollessa päällä 12v
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #33
        ...........
        Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:38.
        ///Motorporot

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #34
          Originally posted by Raine
          On nollattu vikamuisti. Akunkengät oli irti monta tuntia ja yhdistetty käynnistyskaapeleilla. Ei vaikutusta.



          Kiitoksia vain ohjeesta. Ohje taitaa olla sama mikä tuossa minun bentleyn oppaassakin. Siitä vain ei ole hyötyä kun tuo minun tyhjäkäyntimoottori on kaksi napainen.

          No sain kuiten torstaille ajan testeriin. Nyt sitten pitää toivoa, että sen saa ajamalla sinne ettei tartte alkaa hinaamaan. Ilmeisesti tipahti ainakin yks pytty jos ei kaksikin pois päältä kun menin töihin sillä. Pörisee ja tärisee ja nykii eikä vedä enää huonostikkaan. Välissä toki alkoi toimia kaikilla ja veti suurinpiirtein kunnolla, mutta eipä tuota viitti rääkätä eikä ajaa enää ku ei toimi edes huonosti.

          Huomiseksi saan kuiten sen venakopan tiivisteen, pitää vaihtaa jos ei sada kovin paljoa vettä. Talliinkaan ei saa kun vene on sielä ja metri lunta oven edessä Odotellaan tässä torstaita jos silloin selviää jotain niin kuulee tuomion ja kuinka iso lasku on tulossa vai pistetäänkö paaliin.
          Hmm hmm..Haetaanpa kaukaa ja veikataan että DME on mennyt osittain rikki tuon tulppien öljyssä uinnin johdosta. Kurkkaileppa mitä se pitää sisällään..Onko kärssähtäneitä osia jne..?
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • rei7pir8
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 248

            #35
            minulta löytyy 2 uutta puolaa jos tarvii.
            525iA -91
            518i -90
            324tdic -88

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #36
              .............
              Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:39.
              ///Motorporot

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #37
                Originally posted by Raine
                Kyllähän tuo on käynyt mielessä, että poksissako se vika sitten on. Katotaan huomena jos ei kovin sada. Minun tuurillahan se on paskana koko poksi kuitenkin, tai sitten tulpilla on niin paljon öljyä että se pätkii jo sen vuoksi. Kaveri kertoi, että sillä oli ollut edellisessä 325 tulpilla öljyä ja pätkinyt sen vuoksi.
                Oletin että olet sen tsekannut jo kertaalleen..Todellakin kannattaa kurkata edes sinne koteloon missä DME sijaitsee ja haistella haiseeko palama.
                En vain muista että oliko sillä käytännön väliä jos sen boksin menee avaamaan. Sinettihän siitä hajoaa mutta valittikohan sitten huolto siitä jotain tai sinnepäin. Ei voi muistaa
                Toivotaan kuitenkin ettei poksissa vika ole.

                Ja tosiaan ota ne öljyt pois sieltä rei'istä..Kohta on DME taatusti sökönä
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #38
                  ........
                  Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:39.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • Raine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2603
                    • N/A

                    #39
                    ..........
                    Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:39.
                    ///Motorporot

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #40
                      ...........
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:39.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #41
                        Taisi tulla ostettua turhaan ilmamassamittari!

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #42
                          .................
                          Last edited by Raine; 16-05-2013, 08:40.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • dws
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 85

                            #43
                            laitetaanpa vielä kyselyä tuosta idleventtiilistä eli pitääkö sen tosiaan virrat päällä/moottori käynnissä naputtaa koko ajan (niin kuin joku täällä jo kysyikin aiemmin) tasaisesti jos menen kädellä kokeilemaan? Vai onko sittenki niin että napauttaa vaan kerran kun luisti aukeaa tyhjäkäynnille siirryttäessä ja vastaavasti kerran ku menee kiinni antaessa koneelle kierroksia...?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎