Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Takajarrupalat, uudet ei mahdu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1825
    • Lappeenranta, Finland

    E34 Takajarrupalat, uudet ei mahdu

    APUUVA !!!

    Takajarru on irti ja palojen vaihto menossa. Vanhat tuli tietysti ulos ilman mutinoita. Mutta, uudet ei mahdu millään sisään. Kumpikin pala sopii kyllä yksinään, mutta kun toisen on saanut paikalleen, niin toinen ei mene millään. Ehkä jos männän puoleisesta palasta saksii ne männän sisään menevät kynnet veks, niin saattais mahtua.

    Onko tässä nyt joku niksi vai mikä lie ? Olen kyllä aikaisemminkin moisen operaation tehnyt, mutten muista vastaavaa tapahtuneen. Satulasysteemi liukuu kyllä hyvin ja mäntäkin pitäis olla niin syvässä kuin menee.

    Missä mättää, vai onko nuo tarvikepalat vaan sen verran paksummat ettei mahdu ?

    Siis 525 iX kyseessä, jarrut etk:n mukaan samat kuin takavedossa 530 asti.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #2
    Originally posted by 525iiäxä
    Missä mättää, vai onko nuo tarvikepalat vaan sen verran paksummat ettei mahdu ?

    Vaihdettiin kaverin edelliseen autoon e36 myös takajarrut kaikkinensa ja kävi ihan samallalailla. Palat olivat boschin ja jarrupala oli kupera ja ihan selkeästi liian paljon tavaraa. Satula vedettiin ensiksi teräsharjalaikalla puhtaaksi ja työnnettiin mäntä niin sisälle kuin sen saa ja voideltiin liukutapit mutta ei se vaan mahtunut se pala toisen ollessa paikallaan. Ei auttanut kuin ottaa paloista "kuperaa" osaa pois niin tämän jälkeen jarrut saatiin koottua ilman ongelmia.

    Kyllä siinä ihmeissään oltiin pitkän aikaa kun palat eivät vaan suostuneet menemään. Ainoa selitys on minkä keksin että palat sopivat myös johonkin muuhun satulaan jossa on väli isompi kuin noissa.
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1825
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Originally posted by Tom1s
      Ei auttanut kuin ottaa paloista "kuperaa" osaa pois niin tämän jälkeen jarrut saatiin koottua ilman ongelmia.
      Mikäs on paras värkki tähän operaatioon ?

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by 525iiäxä
        Mikäs on paras värkki tähän operaatioon ?
        risto älläkällä ulkona

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by larmatin
          risto älläkällä ulkona
          Ja nauhahiomakone sisällä jollei se ole omassa tallissa...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • m-power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 731
            • TAMPERE

            #6
            se toinen pala laitetaan levyyn paikoilleen kun olet ns.halkassut jarrusatulan...gombret....eli sisempi pala muistaakseni paikoilleen satulan puolikkaan kanssa ja sit vasta toinen puoli.....helppoa...eikö...kun sen osaa....
            Last edited by m-power; 06-05-2006, 00:04.
            sitä saa mitä tilaa

            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

            R.I.P. 327i
            R.I.P. 535i
            audi a6 2.7 t

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4581
              • Tampere

              #7
              liukutapit irti 7mm kuusiokololla niin mahtuu kummasti..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • m-power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 731
                • TAMPERE

                #8
                kato,... terokin on vaihtanut e34 palat
                sitä saa mitä tilaa

                http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                R.I.P. 327i
                R.I.P. 535i
                audi a6 2.7 t

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1825
                  • Lappeenranta, Finland

                  #9
                  Originally posted by fraatti
                  liukutapit irti 7mm kuusiokololla niin mahtuu kummasti..
                  Tätä pitääkin kokeilla

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1825
                    • Lappeenranta, Finland

                    #10
                    No ei sitten löytynyt 7 mm kuusiokoloavainta. Rälläkkähommia tiedossa...

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • Ville-325
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 213

                      #11
                      Ettehän te oo tehny sillai että ootte ottanu satulan irti ja sitten alkanu änkeämään niitä paloja paikalleen. Sillon ne ei ainakaan mahdu. Jarrupaloja vaihtaessa satulaa ei irroteta, vaan se tavallaan "aukastaan", jonka jälkeen ne palat kyllä sujahtaa sinne, ei pitäs olla minkäänlaisia mahtumisongelmia.

                      Comment

                      • 525iiäxä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1825
                        • Lappeenranta, Finland

                        #12
                        Epäilen, se männän puoleinen ainakaan ei helpolla mene, siinä kun on ne männän sisään menevät kynnetkin tiellä.

                        Sain kuitenkin vaihdettua, vähän rumilla otteilla, mutta meni.

                        Mutta, jos jollain olis vaikka kuvamateriaalia siitä miten homma menee...

                        Volvo V70 2.4T -02
                        E30 323i -84 (taas)

                        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                        Comment

                        • ankkuli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 938
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Originally posted by 525iiäxä
                          No ei sitten löytynyt 7 mm kuusiokoloavainta. Rälläkkähommia tiedossa...
                          älä ny ihmeessä tollee...
                          tarvikeliikkeestä löytyy sopiva 7mm kuusiokolo, avain tai hylsy.

                          tossa kuvitettu ohje palojen vaihtoon. E32, mutta samanmalliset satulat:


                          tietty, jos palat on silti liian paksut, niin sitte hiontaa/ rälläkkä.
                          Last edited by ankkuli; 06-05-2006, 14:58.
                          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                          Comment

                          • wilperi
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 154
                            • HELSINKI

                            #14
                            mä ainaki oon duunis irrottanu koko satulan ja hyvin oon saanu ne paikallee
                            -03 skoda octavia RS



                            EX:
                            -97 E39 540ia
                            -97 E39 523
                            -08 BASHAN 300CC ROADSTER
                            -84 E28 "527"
                            - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
                            -84 E30 318
                            -84 E28 520

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1825
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Originally posted by ankkuli
                              älä ny ihmeessä tollee...
                              tarvikeliikkeestä löytyy sopiva 7mm kuusiokolo, avain tai hylsy.

                              tossa kuvitettu ohje palojen vaihtoon. E32, mutta samanmalliset satulat:


                              tietty, jos palat on silti liian paksut, niin sitte hiontaa/ rälläkkä.
                              Ai niinku tolleen. No, jos toisella puolella kokeilisi tätä tapaa. Edellisellä kerralla oli kyllä koko satula kaikkineen irti ja silloin kyllä onnistui. Aina oppii jotain uutta. Nyt ei puutu enää kuin sopiva avain.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎