eli miten saa kiristettyä käsijarrua? käsijarrun kahva nousee ihan pystyyn ja pitää heikosti. tartteeko vaihtaa vaijerit vai saanko kiristettyä vanhat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 käsijarrun kiristäminen?
Collapse
X
-
Löysäät ensin vaijerit sieltä kahvalta. Sitten perä ylös ja tarvittaessa vaanteet pois. Etsit pyörän mutterin reiästä jarrukenkien säätöpyörän, säädät siitä ns jarrut kiinni ja löysäät sitten sen verran että pöyrii käsillä pyörittämällä se rumpu. Sitten vaijerri säädöllä loput. Ja lopuksi jarrudynoon tarkastamaan.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8Löysäät ensin vaijerit sieltä kahvalta. Sitten perä ylös ja tarvittaessa vaanteet pois. Etsit pyörän mutterin reiästä jarrukenkien säätöpyörän, säädät siitä ns jarrut kiinni ja löysäät sitten sen verran että pöyrii käsillä pyörittämällä se rumpu. Sitten vaijerri säädöllä loput. Ja lopuksi jarrudynoon tarkastamaan.
Tuossa lisää ohjeita kuvien kanssa ja ei noita jarrusatuloita tarvitse sentään irrottaa...
Comment
-
-
Originally posted by larmatinja aivan väärästä kohtaa nostaa peräkin ilmaanF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
E39
Onko E39 samanlainen toi käsijarrun kiristys? Itelläkin nousee turhan ylös toi kahva ennenkun alkaa jarru pitämään.
Jotenkin tuntuu hankalalta toi ohje. Ite oon ollut siinä luulossa, että käsijarrun voi kiristää helpomminkin suoraan vaijeria/vaijereita kiristämällä?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Jep jep.
Taika onkin (tai ei siinä mitään taikaa ole...) siinä, että vaijerit venyy MUTTA myös jarruhihnat kuluvat. (Etenkin käppäreitä tehtäessä.)
Vaijerin venyminen otetaan pois kahvapäästä, jarruhihnojen kuluminen huomioidaan sitä jarrun säätö"ratasta" pyörittämällä. Molemmille puolille tulisi saada yhtäläinen etäisyys jarru"rumpuun", vaijeritkin "pitäisi" säätää yhtä pitkiksi . -> Käsijarru ottaa molemmille puolille TASAISESTI.Last edited by nullzwei; 16-05-2006, 11:23.
Comment
-
-
Kaipa se lopputulos on sama, mutta silloin vaijeri on koko ajan "venytyksessä". Rummun päästä saadaan kengät sopivalle etäisyydelle ja sitten kahvan päästä vaijeri sopivan, ei siis liian, kireälle.
Mitä sillä nyt sitten on merkitystä ? No, jos vaijeri venyy ja venyy, niin ajastaan lopulta kahvan päästä loppuu säätövara.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Kyllä sillä on merkitystä mistä ja miten käsijarrun säädöt suoritetaan.Nullzwei kirjoittikin miten ja miksi käsijarru säädetään.
Pointtina on se,jos pelkästään vaijeria aina kiristettäisiin säädettäessä,niin jarrukenkiä levittävän käyttövivun vipukulma muuttuisi pikkuhiljaa persiilleen.Tällöin jossain vaihessa käsijarrusta tulisi tehoton,vaikka "säätö" olisi lähellä.
Ja tuo oikein tehty säätö pätee yleensä lähes kaikkiin käsijarruihin automerkistä riippumatta.Last edited by Heguli 31; 17-05-2006, 13:03.
Comment
-
-
Käsijarruun liittyvä kysymys, miten navan päästä saa vaijerin irti? Kaikki hilut on kyllä irti, paitsi se kenkien levittäjän toinen puolisko, eikä vaijeri mahdu se paikallaan tulemaan pois. Tukivartta irroittamassa siis...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment