Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 käsijarrun kiristäminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Tappi pois, mutta ei mahdu tulemaan läpi. Pitäisikö tuosta tukivarresta lähteä enemmänkin pois, jonkinlainen metallimöykky vai pelkästään tuo vaijerin kuori?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      En ole aivan varma puhunko nyt samasta asiasta mutta tappelin ite sen mötikän kanssa kun ei mahtunut reiästä läpi. Älysin kuitenkin että siinä vaijerin ulkokuoress on semmonen metallinen pää ja se oli jäänyt kiinni tukivarteen, tai mikä kynkkä onkaan nimeltään...Näytti vähä vasaraa ruuvimeisselin avustuksella niin johan irtos vaijerin metallipää ja itse vaijeri mahtu reiän läpi
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Onko se metallinen pää n. 1½cm halkaisijaltaan oleva putken pätkä missä on pienempi reikä toisessa päässä?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #19
          Se käppärinvaijerin päässä oleva metalliholkki joka menee jarrukilpeen voi olla joskus todella tiukassa koska se on ruostunut kiinni... DIY ohjeita siinä yhdessä korjauskirjassa E34 FAQ:ssa...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Ei se ongelma ole jos se vaan tiukassa on, ei vaan uskalla antaa lekaa kun ei tiedä onko tarkoitettu irroitettavaksi. Mutta otanpa korjausoppaan syynäykseen ja haen astetta isomman suostuttelijan tallista.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Irti on, kiitoksia
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • amppa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 86

                #22
                Originally posted by Leka
                Katos vaan, en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota koko asiaan Kyllähän se perämurikasta helpoin on tunkata jollei ole nosturia käytössä...
                Onko tuo totta? Nostetaanko perä, ihan aikuisten oikeesti, perämurikasta ilmaan?

                Comment

                • reinuk
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 636
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by amppa
                  Onko tuo totta? Nostetaanko perä, ihan aikuisten oikeesti, perämurikasta ilmaan?
                  Kyllä. Siitä se kestää nostaa. Ehkä kannattaa olla nostamatta ihan siitä takalevystä (alumiinia), joten kannattaa katsoa, että tunkki on kunnolla tuon perän alla. Siitä sitten vaan ylös.
                  Hubraum statt spoiler!

                  Nyt: 530dA xDrive F11 -15

                  Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

                  Comment

                  • amppa
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 86

                    #24
                    Originally posted by reinuk
                    Kyllä. Siitä se kestää nostaa. Ehkä kannattaa olla nostamatta ihan siitä takalevystä (alumiinia), joten kannattaa katsoa, että tunkki on kunnolla tuon perän alla. Siitä sitten vaan ylös.
                    Ok. Jatkokyssäri:

                    Mihin kandee laittaa pukit, jos haluaa perän pysyvän varpilla ilmassa? Auto on E34 touring.

                    Comment

                    • larmatin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1118
                      • Perttula

                      #25
                      Originally posted by amppa
                      Ok. Jatkokyssäri:

                      Mihin kandee laittaa pukit, jos haluaa perän pysyvän varpilla ilmassa? Auto on E34 touring.
                      auton alle



                      tarkemmin sanottuna helmassa olevien nostopaikkojen alle itse laittaisin

                      Comment

                      • amppa
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 86

                        #26
                        Originally posted by larmatin
                        auton alle



                        tarkemmin sanottuna helmassa olevien nostopaikkojen alle itse laittaisin
                        No samaa paikkaa itsekin mietin, mutta kun se tunkinkohta on sellanen jänskä...

                        Asiasta kukkaruukkuun. Signeerauksesta päätellen sulla saattaisi olla yhteyksiä autovaraosamaahantuojaan. Tarttis saada iskarit ja jouset güntherin perään. Onnaako sun kautta?

                        Comment

                        • Kipale
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2014
                          • 48
                          • Joensuu

                          #27
                          Vanha topicci mutta kai saa kysyä.

                          Oikealta puolelta käsijarru ottaa hyvin mutta vasemmalta ei ollenkaan, säätöratasta kun kääntää sillä ei ole mitään vaikutusta.
                          Mistähän vikaa alkais etsimään?
                          Ois viimonen asia mikä leimaa varten pitäis saada kuntoon

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by Kipale View Post
                            Vanha topicci mutta kai saa kysyä.

                            Oikealta puolelta käsijarru ottaa hyvin mutta vasemmalta ei ollenkaan, säätöratasta kun kääntää sillä ei ole mitään vaikutusta.
                            Mistähän vikaa alkais etsimään?
                            Ois viimonen asia mikä leimaa varten pitäis saada kuntoon
                            Tapahtuuko siellä rummun sisällä mitään kun kahvasta vetää?
                            Ei ole kovin monimutkainen kapine ja ei liikaa liikkuvia osia.

                            Comment

                            • MPV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1193
                              • Muhos

                              #29
                              Ei muuta kuin jarrulevy pois ja ihmettelemään. Ei varmasti ainakaan haittaa että käyttää osat auki ja puhdistelee.

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                #30
                                Originally posted by MPV View Post
                                Ei muuta kuin jarrulevy pois ja ihmettelemään. Ei varmasti ainakaan haittaa että käyttää osat auki ja puhdistelee.
                                Tämä Ja niiden säätöpalojen asennuksesta riippuen voi toisella puolella joutua pyörittään toiseen suuntaan ku vastapuolella että saa kirrattua, siispä levyt irti ja varmistuun aluks kenkien yms. kunnosta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎