Autona on e34 525i vm89. Moottorinahan toimaa m20b25. Kone toimi aivan hyvin ennenkuin purin imusarjan perusteellista puhdistusta varten. Oli meinaan sellainen ihanan keltaisen värinen. No kasaamisen jälkeen ei kone enään tykännytkään toimia vaan tyhjäkäynti siinä noin 450rpm. Samalla kertaa vaihdoin tulpat, kaikki imusarjantiivisteet, polttoaineensuodattimen ja ilmanputsarilta tulevan haitariputken. Aluksi auto sammui aina jos kytkimen painoi ajossa pohjaan ja tehoja ei tuntunut olevan paljoakaan. Kone ottaa niin saatanan laiskasti kierroksia. Lastun vaihdoin myös ja ainankin kierrosten rajoitin nousi siihen +7000rpm. Sittemmin alkoi öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä, mutta jos kierroksia nosti niin valo sammui samantien. Eilen kierrosten nostamisella ei ollut merkitystä valon palamiseen. Jäähdytysnesteen tason anturi oli aikasemminkin rikki, mutta voisiko noilla lämpötila antureiden vaihdolla olla mitään merkitysta? Crc:tä olen tunkenut joka liittimeen ja sulakerasiaan ei vaikutusta. Sitten viellä kaasuläpän takaa lähtee jarrutehostimelle letku ja siitä haarautuu pienempi johto. Kuuluisiko tämä pieni johto olla jossain kiinni? Moottorin käydessä johdosta tuntee selvästi, että ilmavirta menee sisään.
Nytten tarvittaisiin apuja ja nopeasti, koska saattaapi se ajokortti tulla takaisin virkavallalta lähiviikkoina ja ajoon pitäisi päästä
Nytten tarvittaisiin apuja ja nopeasti, koska saattaapi se ajokortti tulla takaisin virkavallalta lähiviikkoina ja ajoon pitäisi päästä

Comment