memebuy23buy

e34 Tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Allianz
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 386
    • Vantaa

    e34 Tehot hukassa

    Autona on e34 525i vm89. Moottorinahan toimaa m20b25. Kone toimi aivan hyvin ennenkuin purin imusarjan perusteellista puhdistusta varten. Oli meinaan sellainen ihanan keltaisen värinen. No kasaamisen jälkeen ei kone enään tykännytkään toimia vaan tyhjäkäynti siinä noin 450rpm. Samalla kertaa vaihdoin tulpat, kaikki imusarjantiivisteet, polttoaineensuodattimen ja ilmanputsarilta tulevan haitariputken. Aluksi auto sammui aina jos kytkimen painoi ajossa pohjaan ja tehoja ei tuntunut olevan paljoakaan. Kone ottaa niin saatanan laiskasti kierroksia. Lastun vaihdoin myös ja ainankin kierrosten rajoitin nousi siihen +7000rpm. Sittemmin alkoi öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä, mutta jos kierroksia nosti niin valo sammui samantien. Eilen kierrosten nostamisella ei ollut merkitystä valon palamiseen. Jäähdytysnesteen tason anturi oli aikasemminkin rikki, mutta voisiko noilla lämpötila antureiden vaihdolla olla mitään merkitysta? Crc:tä olen tunkenut joka liittimeen ja sulakerasiaan ei vaikutusta. Sitten viellä kaasuläpän takaa lähtee jarrutehostimelle letku ja siitä haarautuu pienempi johto. Kuuluisiko tämä pieni johto olla jossain kiinni? Moottorin käydessä johdosta tuntee selvästi, että ilmavirta menee sisään.

    Nytten tarvittaisiin apuja ja nopeasti, koska saattaapi se ajokortti tulla takaisin virkavallalta lähiviikkoina ja ajoon pitäisi päästä
    Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
    ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
    "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4657
    • Tampere

    #2
    ettei letku ole irti bensapaineensäätimestä.. ja säädinhän on bensakiskon päässä..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Oiskohan jossain vielä imuilma-vuoto.. tai lastu on vaan p*ska :(
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Allianz
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 386
        • Vantaa

        #4
        Lastulla ei ollut muuta merkitystä käyntiin kuin tuo kierrosten rajoitin. Samanlaista käynti oli vakiolastullakin. Ja kyllä pitäisi olla letku kiinni siinä paineensäätimessä. Imuilmavuotoa epäilen kyllä itsekin mutta ei vaan tajua että mistä helv... voisi vuotaa. Onko mahdollista että voisi vuotaa ruiskutussuuttimien kohdalta. O-renkaita en niihin typeryyttäni vaihtanut ja paikalleen survoin sen verran, että pystyy kiinnittämään.
        Last edited by Allianz; 22-08-2006, 10:46.
        Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
        ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
        "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

        Comment

        • Allianz
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 386
          • Vantaa

          #5
          Vikakoodit käväsin lukemassa ja sieltä tuli viallinen lämpötilamittari se sininen, lambda ja moottorinohjaus yksikkö. Lämpötilan anturin vaihdoin ja käynti parani hieman. Lambdaa puhdistelin ja laitoin kiinni. nuo o-renkaat vaihdoin myös. Nytten taitaapi myös olla kannentiivisteen vaihto edessä. Savua tulee enemmän kuin vatikaanin piipusta uutta paavia valittaessa. Tarvitseeko kannenpultteja vaihtaa tuon tiivisteen vaihdon yhteydessa? Ja voiko tuo moottorinohjausyksikön vikakoori johtua siitä että on se uusi lastu siellä kiinni? Laiskana miehenä viellä ajattelin, että onko tuota imusarjaa pakko ottaa irti tiivisteiden vaihdon yhteydessä? Eikös se tule sieltä sitten yhtenä palikkana kansi ja imusarja meinaan.
          Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
          ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
          "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Allianz
            Nytten taitaapi myös olla kannentiivisteen vaihto edessä. Savua tulee enemmän kuin vatikaanin piipusta uutta paavia valittaessa.
            Mikä mielestäsi siellä savuttaa? Öljy, jäähdytysneste vai liian rikas seos? Kannattanee miettiä tuo syy ennen kuin rupeaa tiivistettä vaihtamaan, että johtuuko vika ylipäätään siitä.

            Tarvitseeko kannenpultteja vaihtaa tuon tiivisteen vaihdon yhteydessa?
            Riippuu siitä millaiset pultit siellä on, mutta suositeltavaa olisi joka tapauksessa vaihtaa ne uusiin (uudet maksavat n. 20€). Väsähtänyt pultti voi katketa kiristettäessä ja sitten se onkin kannelle melkeinpä koneistamokeikka.

            Ja voiko tuo moottorinohjausyksikön vikakoori johtua siitä että on se uusi lastu siellä kiinni?
            Voi.


            Laiskana miehenä viellä ajattelin, että onko tuota imusarjaa pakko ottaa irti tiivisteiden vaihdon yhteydessä? Eikös se tule sieltä sitten yhtenä palikkana kansi ja imusarja meinaan.
            Siis kannentiivisteen vaihtoa varten tarvitseeko irroittaa imusarjaa? Ei tarvitse.
            E39 520iA -02

            Comment

            • Allianz
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 386
              • Vantaa

              #7
              No sellasta valkosta savua tulee ja jostain kumman syystä tuli kabiinikin täyteen ja kärvähtäneeltä jäähdytysnesteelta haiskahtaa hyvä ettei taju lähteny. Varmaan 60m auton perässäkin näky viä savua kun peileistä katselin.
              Last edited by Allianz; 27-08-2006, 14:10.
              Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
              ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
              "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4657
                • Tampere

                #8
                imusarja jää helposti vuotamaan imusatsin ja alakerranvälisen putken liitoksesta..

                mutta nyt jos tupruttelee valkoista perässä niin jäähdytinnestettä pääsee palotilaan.. joko kansihalki tai pahvimenny.. tai sittten olet kämminyt imusarja tiivisteen niin että sieltä etupäästä pääsee vuotamaan vettä..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Allianz
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 386
                  • Vantaa

                  #9
                  Kannentiivisteen ollessa huonossa hapessa onko mahdollista, että lambdasta tulisi vikakoodia sen takia? Ja vaikka ei niin onko lambdaa mahdollista korjata joillain poppakonsteilla?
                  Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                  ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                  "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4657
                    • Tampere

                    #10
                    älä nyt sitä lopullisesti hajota vaan ota suosiolla se kansi irti
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Allianz
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 386
                      • Vantaa

                      #11
                      Tuli lambda ja kannentiiviste vaihdettua. Ja eiköhän alkanu muutaman minuutin käynnissä olon jälkeen puskemaan valkoista savua aivan helvetist.
                      Mites tästä nytten kannattaisi jatkaa? Ilmeisesti kansi haljennyt ja miten tämän varmistaa?
                      Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                      ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                      "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4657
                        • Tampere

                        #12
                        niin oliko se kannentiiviste "pullahtanut" jostain kohtaa?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Allianz
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 386
                          • Vantaa

                          #13
                          Ei mielestäni mitenkään pullahtanut. En ole koskaan rikkinäistä kannentiivistettä nähnyt mutta ei tuossa vanhassa mitään halkeemia tai murtumia ollut. Näytti melkein uudelta.
                          Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                          ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                          "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                          Comment

                          • Enska325i
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 333
                            • Masku

                            #14
                            Kun sulla oli kansi irti, niin olisi ollut hyvä samalla viedä koneistamolle tarkistettavaksi. Kannen suoruuden tarkastus ja koe ponnistus, niin olisit saanut varmuuden kannen kunnosta.
                            Nyt kun ottaa uudelleen irti saa taas hommata uudet tiivisteet jne.
                            E46 330i M-sport touring

                            ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                            sigpic

                            Comment

                            • Allianz
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 386
                              • Vantaa

                              #15
                              Puristukset

                              Mittailin tänään puristuksia ja tulos on tämänlainen:

                              1. 11,1 kg/cm2
                              2. 10,9 kg/cm2
                              3. 10,1 kg/cm2
                              4. 9,6 kg/cm2
                              5. 9,6 kg/cm2
                              6. 9.0 kg/cm2

                              Tulpat 5 ja 6 olivat aikas öljyiset. Muissa kutakuinkin normaalin näköiset.
                              Voisiko nuo puristus arvot viitata kannen vinouteen?
                              Kannen kyllä kiristin oikeassa järjestyksessä oikeaan kireyteen. Mutta kuten edelläkin lukee en plaanannut tai tehnyt mitään muutakaan kannelle.
                              Ja edelleen tarvitaan ohjeistusta, että mitä nytten kannattaisi tehdä?
                              Last edited by Allianz; 14-09-2006, 22:00.
                              Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                              ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                              "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                              Comment

                              Working...
                              X