Originally posted by Allianz
e34 Tehot hukassa
Collapse
X
-
Ei se kansi oo halennu kun tommoset paineet, ajaisin ihan rauhassa jonkin aikaa että näkis tasaantuuko? - joku ylikuumeneminen - eihän kanteen oo voinnu jäädä ilmataskua, tiedä noista uusista, vanhemmissahan se poistetaan siitä mittarianturin reiästä. Vaan lämmöt ei varmaan noussu...
Olikohan ne momentit ja koppukiristys kuumaksi ajon jälkeen (tai milleen se nyt missäkin tehdään)?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by SpeedcarsMonta kertaa jää pakkasnestettä kattiin ja vaimentimiin aika määrä jos sitä on ennen remonttia sylkenyt pakosarjaan.Vaikkakin se olisi nyt kunnossa se saattaa 20km savuta ennenkuin on paikakat kuivunut.
Kiinnostaisi vaan tietää, että onko kansihalki vai vääntynyt?Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Originally posted by Allianz
Kiinnostaisi vaan tietää, että onko kansihalki vai vääntynyt?
t.Ville
Comment
-
-
Kaikki alkoi imusarjan räpeltämisestä kylläkin. Ilmeisesti nuo alun viat olisivat korjaantuneet uusitulla lämpötila-anturilla (sininen) ja lambdalla. Moottori tosin pääsi keittämään tuolla reissulla kun hain nuo edellä mainitut osat.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Se kyl savuuttaa todella kauan jos nestettä on päässy kattiin! Itselläni meinas 535 kanssa usko mennä kun ei meinannut kansipahvin vaihdon jälkeen lakata savuuttamasta ollenkaan. Jos ei nesteet mihinkään häviä eikä kerää painetta järjestelmään niin ei vika siellä sit oo... Eihän se imusarja ole jäähdytty? Oon vaan kuullu et jossain bemuissa kiertää neste imusarjassa ja ajattelin et jos imusarjassa olis sit vuoto?
Comment
-
-
Originally posted by Mosse535iSe kyl savuuttaa todella kauan jos nestettä on päässy kattiin! Itselläni meinas 535 kanssa usko mennä kun ei meinannut kansipahvin vaihdon jälkeen lakata savuuttamasta ollenkaan. Jos ei nesteet mihinkään häviä eikä kerää painetta järjestelmään niin ei vika siellä sit oo... Eihän se imusarja ole jäähdytty? Oon vaan kuullu et jossain bemuissa kiertää neste imusarjassa ja ajattelin et jos imusarjassa olis sit vuoto?
Ja on tuolla ajettu jo noin 50km kansirempan jälkeen.
Jos auton paikalla ollessa lämmää tallanpohjaan niin tulee sellanen savupilvi ettei näe 10 metrin säteellä mitään. Että tuskin tuo on enään mitään jäänteitä putkistossa.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Katoitko kannen irti ollessa, että oliko jonkun/joidenkin sylinterien männät ja palotilat muita puhtaammat noesta ja karstasta? Meinaan vaan että jos johonkin sylinteriin pääsee jäähdytysnestettä oikein kunnolla niin se palaessaan puhdistaa aika hyvin karstan ym. pois.EX: E30, E34, E36, E36 compact
Nyk. -99 320D
Comment
-
-
5 ja 6 pytyt olivat täynnä nestettä saattoi tosin valua kannen irroituksen yhteudessä, mutta kaikki pytyt ja venttiilit samanlaisia karstan puolesta. Se on mielestäni selvää, että nestettä pääsee palotilaan kysymys on vain että onko kansihalki, kiero vai mistä sinne pääsee nestettä. Jos noista puristuksista selviäisi niinkuin joku sanoi ettei kansi ole todennäköisesti halki niin jaksaisin ottaa sen irti ja viedä koneistamolle. Jos on suurta syytä epäillä, että on halki ottaisin mieluummin kokopaskan kerralla pois ja vaihtaisin uudemman koneen tilalle.
19.9 edit:Kansi lähtee huomenissa koneistamolle että siellä nyt sitten varmastikin selviää missä vika on.Last edited by Allianz; 19-09-2006, 14:45.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Vituttaa!
Nonniin sain tuon kannen koneistamolta plaanattuna. Asensin sen ja ison kasan muuta osaa lähinnä tiivisteitä. No alkuunhan vaikutti lupaavalta kone kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä siinä 700rpm. Sitten koeajolle ja perseessä tuntui jopa pientä kiihtyvyyden poikasta. Meno tosin loppui siihen, että kone ei kiertänyt 5000rpm enempää. No ajattelin että voisi johtua viallisesta lastusta ja vaihdoin alkuperäisen takaisin. Siitähän vasta riemu alkoikin. Tyhjäkäynti vaivalloista noin 500rpm ja koeajolla hirvittävää booausta eikä myöskään kierrä yli 5000rpm ja sammuu lähes aina kun polkaiseen kytkimen pohjaan. No vaihdoin lastun uudestaan ja meno oli lähes samanlaista kun vakiolastulla. Pientä patenttia tulitehtyä että päästiin koeajolle, kun piti vaihtaa tiiviste siihen kaasuläppään menevään härveliin missä kiertää jäähdytysneste. Siitähän katkesi ruuvi kun koitin irroittaa ja tiivistähän siitä ei tullut pelkästään kahdella ruuvilla.
Hätäratkaisuksi yhdistin nuo kaksi vesiletkua liittimella suoraan toisiinsa. Kuinkahan tärkeätä on että siellä kiertäisi vesi? Kalpea aavistus on, että polttoaine suutinten alemmat O-renkaat vuotaisivat, kun en vaihtanut niitä vaikka vaihdoin ylemmät. Missä mahtaa vika olla?
vaihtolista:
pakoputken tiivisteet.
pakosarjan tiivisteet.
kannentiiviste.
kansipultit.
polttoaine suodatin.
lämpötila-anturi (sininen).
imusarjantiivisteet
polttoaine suutinten ylemmät O-renkaat.
termostaatin tiiviste.
kannen takaosaan tuleva vesijohdontiiviste.
lambda.
koeponnistettu ja plaanattu kansi.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
-
Originally posted by Allianz View PostNonniin sain tuon kannen koneistamolta plaanattuna. Asensin sen ja ison kasan muuta osaa lähinnä tiivisteitä. No alkuunhan vaikutti lupaavalta kone kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä siinä 700rpm. Sitten koeajolle ja perseessä tuntui jopa pientä kiihtyvyyden poikasta. Meno tosin loppui siihen, että kone ei kiertänyt 5000rpm enempää. No ajattelin että voisi johtua viallisesta lastusta ja vaihdoin alkuperäisen takaisin. Siitähän vasta riemu alkoikin. Tyhjäkäynti vaivalloista noin 500rpm ja koeajolla hirvittävää booausta eikä myöskään kierrä yli 5000rpm ja sammuu lähes aina kun polkaiseen kytkimen pohjaan. No vaihdoin lastun uudestaan ja meno oli lähes samanlaista kun vakiolastulla. Pientä patenttia tulitehtyä että päästiin koeajolle, kun piti vaihtaa tiiviste siihen kaasuläppään menevään härveliin missä kiertää jäähdytysneste. Siitähän katkesi ruuvi kun koitin irroittaa ja tiivistähän siitä ei tullut pelkästään kahdella ruuvilla.
Hätäratkaisuksi yhdistin nuo kaksi vesiletkua liittimella suoraan toisiinsa. Kuinkahan tärkeätä on että siellä kiertäisi vesi? Kalpea aavistus on, että polttoaine suutinten alemmat O-renkaat vuotaisivat, kun en vaihtanut niitä vaikka vaihdoin ylemmät. Missä mahtaa vika olla?
2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
Comment
-
-
Liittyykö tällasiin vikoihin tuo kampiakselin(?) asentotunnistin?...
Tuli vaan mieleen ku yhel kaveril oli tollanen ropeltava ja paukkuva 325:tonen
Sillä oli asentotunnistin menny vituillee..
E: Ja mikä on tuo mainittu lämpötila-anturi?... missäpäin konetta?Last edited by kivari83; 23-09-2006, 09:37.
Comment
-
-
Originally posted by kivari83 View PostE: Ja mikä on tuo mainittu lämpötila-anturi?... missäpäin konetta?
Tyhjäkäyntimoottorin ja ilmamäärämittarin pitäisi olla kunnossa.Last edited by Allianz; 23-09-2006, 13:01.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
Comment