memebuy23buy

e34 Tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speedboys
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 544
    • Kurikka

    #16
    Originally posted by Allianz
    Tuli lambda ja kannentiiviste vaihdettua. Ja eiköhän alkanu muutaman minuutin käynnissä olon jälkeen puskemaan valkoista savua aivan helvetist.
    Mites tästä nytten kannattaisi jatkaa? Ilmeisesti kansi haljennyt ja miten tämän varmistaa?
    Monta kertaa jää pakkasnestettä kattiin ja vaimentimiin aika määrä jos sitä on ennen remonttia sylkenyt pakosarjaan.Vaikkakin se olisi nyt kunnossa se saattaa 20km savuta ennenkuin on paikakat kuivunut.
    "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

    BMW 530da
    BMW 530i v8
    BMW 330da
    BMW 320d
    BMW 316

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      #17
      Ei se kansi oo halennu kun tommoset paineet, ajaisin ihan rauhassa jonkin aikaa että näkis tasaantuuko? - joku ylikuumeneminen - eihän kanteen oo voinnu jäädä ilmataskua, tiedä noista uusista, vanhemmissahan se poistetaan siitä mittarianturin reiästä. Vaan lämmöt ei varmaan noussu...

      Olikohan ne momentit ja koppukiristys kuumaksi ajon jälkeen (tai milleen se nyt missäkin tehdään)?
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Allianz
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 386
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by Speedcars
        Monta kertaa jää pakkasnestettä kattiin ja vaimentimiin aika määrä jos sitä on ennen remonttia sylkenyt pakosarjaan.Vaikkakin se olisi nyt kunnossa se saattaa 20km savuta ennenkuin on paikakat kuivunut.
        On niitä kilometrejä jo tullut enemmän ajettuakin. Savuttaa enemmänkin tyhjäkäynnillä aluksi ja sitten jos nostaa kierroksia. Koneessa jonkin verran vääntöä 2000-3000rpm sen jälkeen ei enään jaksa kiertää. Kaveri huomasi, että ihan pöllähti kannenalta takareunasta oikeen savua kun käynnistin auton. Se on selvää että sinne jostain menee jäähdytysnestettä.

        Kiinnostaisi vaan tietää, että onko kansihalki vai vääntynyt?
        Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
        ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
        "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

        Comment

        • Mikatzu
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 51

          #19
          tulpat pois, bensapumpun sulake pois, pyöritä konetta startillaja katso/kokeile tuleeko jostain reijästä jotain nestettä
          BMW E30 325i touring

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Allianz

            Kiinnostaisi vaan tietää, että onko kansihalki vai vääntynyt?
            Irti sen joutuu ottamaan kumminkin ja koneistamolle raahaamaan. Jos kaikki alkoi siitä imusarjan räpeltämisestä, niin itse kyllä irrottaisin sen ja katsoisin ettei siellä vain vuoda mikään imukanaviin.

            t.Ville

            Comment

            • Allianz
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 386
              • Vantaa

              #21
              Kaikki alkoi imusarjan räpeltämisestä kylläkin. Ilmeisesti nuo alun viat olisivat korjaantuneet uusitulla lämpötila-anturilla (sininen) ja lambdalla. Moottori tosin pääsi keittämään tuolla reissulla kun hain nuo edellä mainitut osat.
              Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
              ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
              "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

              Comment

              • Mosse535i
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 72
                • Ähtäri

                #22
                Se kyl savuuttaa todella kauan jos nestettä on päässy kattiin! Itselläni meinas 535 kanssa usko mennä kun ei meinannut kansipahvin vaihdon jälkeen lakata savuuttamasta ollenkaan. Jos ei nesteet mihinkään häviä eikä kerää painetta järjestelmään niin ei vika siellä sit oo... Eihän se imusarja ole jäähdytty? Oon vaan kuullu et jossain bemuissa kiertää neste imusarjassa ja ajattelin et jos imusarjassa olis sit vuoto?

                Comment

                • Allianz
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 386
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Mosse535i
                  Se kyl savuuttaa todella kauan jos nestettä on päässy kattiin! Itselläni meinas 535 kanssa usko mennä kun ei meinannut kansipahvin vaihdon jälkeen lakata savuuttamasta ollenkaan. Jos ei nesteet mihinkään häviä eikä kerää painetta järjestelmään niin ei vika siellä sit oo... Eihän se imusarja ole jäähdytty? Oon vaan kuullu et jossain bemuissa kiertää neste imusarjassa ja ajattelin et jos imusarjassa olis sit vuoto?
                  Siinä kaasuläppä härpäkkeessä kiertää kyllä jäähdytysneste.
                  Ja on tuolla ajettu jo noin 50km kansirempan jälkeen.
                  Jos auton paikalla ollessa lämmää tallanpohjaan niin tulee sellanen savupilvi ettei näe 10 metrin säteellä mitään. Että tuskin tuo on enään mitään jäänteitä putkistossa.
                  Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                  ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                  "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    #24
                    Katoitko kannen irti ollessa, että oliko jonkun/joidenkin sylinterien männät ja palotilat muita puhtaammat noesta ja karstasta? Meinaan vaan että jos johonkin sylinteriin pääsee jäähdytysnestettä oikein kunnolla niin se palaessaan puhdistaa aika hyvin karstan ym. pois.
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • Allianz
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 386
                      • Vantaa

                      #25
                      5 ja 6 pytyt olivat täynnä nestettä saattoi tosin valua kannen irroituksen yhteudessä, mutta kaikki pytyt ja venttiilit samanlaisia karstan puolesta. Se on mielestäni selvää, että nestettä pääsee palotilaan kysymys on vain että onko kansihalki, kiero vai mistä sinne pääsee nestettä. Jos noista puristuksista selviäisi niinkuin joku sanoi ettei kansi ole todennäköisesti halki niin jaksaisin ottaa sen irti ja viedä koneistamolle. Jos on suurta syytä epäillä, että on halki ottaisin mieluummin kokopaskan kerralla pois ja vaihtaisin uudemman koneen tilalle.

                      19.9 edit:Kansi lähtee huomenissa koneistamolle että siellä nyt sitten varmastikin selviää missä vika on.
                      Last edited by Allianz; 19-09-2006, 14:45.
                      Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                      ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                      "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                      Comment

                      • Allianz
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 386
                        • Vantaa

                        #26
                        Vituttaa!

                        Nonniin sain tuon kannen koneistamolta plaanattuna. Asensin sen ja ison kasan muuta osaa lähinnä tiivisteitä. No alkuunhan vaikutti lupaavalta kone kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä siinä 700rpm. Sitten koeajolle ja perseessä tuntui jopa pientä kiihtyvyyden poikasta. Meno tosin loppui siihen, että kone ei kiertänyt 5000rpm enempää. No ajattelin että voisi johtua viallisesta lastusta ja vaihdoin alkuperäisen takaisin. Siitähän vasta riemu alkoikin. Tyhjäkäynti vaivalloista noin 500rpm ja koeajolla hirvittävää booausta eikä myöskään kierrä yli 5000rpm ja sammuu lähes aina kun polkaiseen kytkimen pohjaan. No vaihdoin lastun uudestaan ja meno oli lähes samanlaista kun vakiolastulla. Pientä patenttia tulitehtyä että päästiin koeajolle, kun piti vaihtaa tiiviste siihen kaasuläppään menevään härveliin missä kiertää jäähdytysneste. Siitähän katkesi ruuvi kun koitin irroittaa ja tiivistähän siitä ei tullut pelkästään kahdella ruuvilla.
                        Hätäratkaisuksi yhdistin nuo kaksi vesiletkua liittimella suoraan toisiinsa. Kuinkahan tärkeätä on että siellä kiertäisi vesi? Kalpea aavistus on, että polttoaine suutinten alemmat O-renkaat vuotaisivat, kun en vaihtanut niitä vaikka vaihdoin ylemmät. Missä mahtaa vika olla?

                        vaihtolista:

                        pakoputken tiivisteet.
                        pakosarjan tiivisteet.
                        kannentiiviste.
                        kansipultit.
                        polttoaine suodatin.
                        lämpötila-anturi (sininen).
                        imusarjantiivisteet
                        polttoaine suutinten ylemmät O-renkaat.
                        termostaatin tiiviste.
                        kannen takaosaan tuleva vesijohdontiiviste.
                        lambda.
                        koeponnistettu ja plaanattu kansi.
                        Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                        ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                        "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #27
                          Entäs tyhjäkäynti moottori?

                          Comment

                          • hednam
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 957

                            #28
                            Originally posted by Allianz View Post
                            Nonniin sain tuon kannen koneistamolta plaanattuna. Asensin sen ja ison kasan muuta osaa lähinnä tiivisteitä. No alkuunhan vaikutti lupaavalta kone kävi tasaisesti tyhjäkäyntiä siinä 700rpm. Sitten koeajolle ja perseessä tuntui jopa pientä kiihtyvyyden poikasta. Meno tosin loppui siihen, että kone ei kiertänyt 5000rpm enempää. No ajattelin että voisi johtua viallisesta lastusta ja vaihdoin alkuperäisen takaisin. Siitähän vasta riemu alkoikin. Tyhjäkäynti vaivalloista noin 500rpm ja koeajolla hirvittävää booausta eikä myöskään kierrä yli 5000rpm ja sammuu lähes aina kun polkaiseen kytkimen pohjaan. No vaihdoin lastun uudestaan ja meno oli lähes samanlaista kun vakiolastulla. Pientä patenttia tulitehtyä että päästiin koeajolle, kun piti vaihtaa tiiviste siihen kaasuläppään menevään härveliin missä kiertää jäähdytysneste. Siitähän katkesi ruuvi kun koitin irroittaa ja tiivistähän siitä ei tullut pelkästään kahdella ruuvilla.
                            Hätäratkaisuksi yhdistin nuo kaksi vesiletkua liittimella suoraan toisiinsa. Kuinkahan tärkeätä on että siellä kiertäisi vesi? Kalpea aavistus on, että polttoaine suutinten alemmat O-renkaat vuotaisivat, kun en vaihtanut niitä vaikka vaihdoin ylemmät. Missä mahtaa vika olla?
                            jako kohdillaan? ilmanmäärämittari kunnosa? Lastuhan muuttaa kuitenkin kaikki syöttöarvot ja ennokat ym.

                            2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                            Comment

                            • kivari83
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 253
                              • Kouvola / Lahti

                              #29
                              Liittyykö tällasiin vikoihin tuo kampiakselin(?) asentotunnistin?...
                              Tuli vaan mieleen ku yhel kaveril oli tollanen ropeltava ja paukkuva 325:tonen
                              Sillä oli asentotunnistin menny vituillee..

                              E: Ja mikä on tuo mainittu lämpötila-anturi?... missäpäin konetta?
                              Last edited by kivari83; 23-09-2006, 09:37.
                              -Antti-

                              -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                              -Ex E30 318i-

                              Comment

                              • Allianz
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 386
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by kivari83 View Post
                                E: Ja mikä on tuo mainittu lämpötila-anturi?... missäpäin konetta?
                                Anturi on siinä härpäkkeessä mihin kaikki vesiletkut menevät. Ilmeisestikin termostaatti.

                                Tyhjäkäyntimoottorin ja ilmamäärämittarin pitäisi olla kunnossa.
                                Last edited by Allianz; 23-09-2006, 13:01.
                                Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                                ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                                "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                                Comment

                                Working...
                                X