Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kardaanin tukikumin vaihto - tärinä paheni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #16
    Originally posted by valtaalt View Post
    Kelläs se tärisevä mällipeli olikaan E34 on ruma sitäpaitsi, ainakin muut kuin m5..
    Oot oikeassa, oli. Tyyppivika, toisin kuin toisen auton perään ajettu M3, se on kuskin vika.
    Retard Member

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #17
      Originally posted by valtaalt View Post
      Kelläs se tärisevä mällipeli olikaan E34 on ruma sitäpaitsi, ainakin muut kuin m5..
      No sä et kuitenkaan edes erottais toisistaan 518i - M5.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • armageddon
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 443
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by valtaalt View Post
        Kelläs se tärisevä mällipeli olikaan E34 on ruma sitäpaitsi, ainakin muut kuin m5..
        woe vittu mitä postaajia miten liittyy aiheeseen... (niinku ei tämäkään) poistakaa nää kommentit pian
        ei ne tehot vaan se kuski...

        Comment

        • TumeM
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 119
          • rovaniemi

          #19
          Originally posted by Bemyy View Post
          Mun mielestä kannattas kattoo missä kunnossa on kardaanin ristikkonivel, jos tahmaa vähänkään nii kannattaa vaihtaa uuteen ja tasapainottaa uudestaan. Toisaalta olen huomannut että tukilaakerin kumi ei kestä 1 vuotta kauempaa hyvänä. Samoin laatikon ja kardaanin välinen kuminivel menee 1 vuodessa huonoksi. Ehkä syynä hieman liiian ronski ajotyyli . Itse aion kokeilla tukilaakerin kumiosan täyttämistä tuulilasin kiinnitysliimalla jolloin joustovara on huomattavasti pienempi, saa nähdä toimiiko. Laatikon ja kardaanin välinen kuminivel pitäisi vielä valmistaa esim. polyuretaanista yms. kovemmasta aineesta joka voisi kestää paremmin vääntöä. Odotan kommentteja, onko kukaan valmistanut ko.osaa muusta materiaalista ja miten toimi. Samoin kuin tukilaakerin täyttöä esim. tuulilasi liimalla?

          Itellä meni kesässä 2 tukikumia autona e34 540ia toinen repesi ihan kahtia ja toisesta meni kumiosa väljäksi kl:n osia,sitku toista uutta ruvettiin laittaa paikalleen niin kokeiltiin sen tukikumen jäykkyyttä käsin jumputtamalla niin se kolisi yllättävän helposti sinne tunneliin.Eiku jotain tuulilasiliimaa molemmillepuolin riittävästi eli paljon ja yöksi kuivuu.Noh seuraavana päivänä testilenkille niin kauhea bassomainen humina 80++ aina reiluun 200... 120kmh oli pahin.Noh sittenku aikani ajelin niin alkoi ääni kadota,mut sai ajaa melkein 1000km et katosi melkein kokonaan,eli ei sitä tiivisteliimaa kannata solkenaan sinne laittaa... Ja kannattaa tosin samalla kattoa se rättinivel lootan ja kardaanin välistä n.65e ristikko n.30e vaihdelaatikon tukikumet ja tasapainotus sille kardaanille jos mahdollista, näil eväil

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #20
            Originally posted by TumeM View Post
            Itellä meni kesässä 2 tukikumia autona e34 540ia toinen repesi ihan kahtia ja toisesta meni kumiosa väljäksi kl:n osia,sitku toista uutta ruvettiin laittaa paikalleen niin kokeiltiin sen tukikumen jäykkyyttä käsin jumputtamalla niin se kolisi yllättävän helposti sinne tunneliin.Eiku jotain tuulilasiliimaa molemmillepuolin riittävästi eli paljon ja yöksi kuivuu.Noh seuraavana päivänä testilenkille niin kauhea bassomainen humina 80++ aina reiluun 200... 120kmh oli pahin.Noh sittenku aikani ajelin niin alkoi ääni kadota,mut sai ajaa melkein 1000km et katosi melkein kokonaan,eli ei sitä tiivisteliimaa kannata solkenaan sinne laittaa... Ja kannattaa tosin samalla kattoa se rättinivel lootan ja kardaanin välistä n.65e ristikko n.30e vaihdelaatikon tukikumet ja tasapainotus sille kardaanille jos mahdollista, näil eväil
            luulen että bemyy:llä on ollu kardaani kunnos jo 4-5 vuotta, mut ei siinä hyvät on eväät
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 923
              • Sotkamo--Oulu

              #21
              Nostetaanpa topiccia

              Itse tuossa kytkinremppaa tein ja tunnustais sen jälkeen tulleen pientä semmosta koriin välittyvää täryytystä tuonne 100km/h nopeuden pintaan. Kardaanin tukikumi ehjä ja uusi rättikin tuli laitettua( tosin motonetin - mapco, joten ei ois mikään ihme vaikka se ois heti hajonnu).

              Miten herkkä tuo systeemi on sille kardaanin suoruudelle? ( jos katsotaan suoraan alta päin ylös). Yritin kyllä laittaa sen vaihdelaatikon takakiinnikkeen sellaiseen kohtaaan, että kardaani ois suorassa linjassa.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎