Perkele, vaihdoin suurella vaivalla e34 kardaanin tukikumin + laakerin ja tärinä vaan paheni. Kardaanin katoin että kasasin samalle boorille kun olikin, vika ei ole siinä. Voiko tarvikkeessa olla niin paljon löysempi kumiosa että se ei vaan jaksa pitää kardaania aisoissa? Vai onko säädöt vituillaan, kun sitä tukikumi+laakeri settiä voi liikuttaa pari senttiä urassaan, missä kohtaa sen pitäisi olla? :juo :juo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kardaanin tukikumin vaihto - tärinä paheni
Collapse
X
-
veikkaampa että ei oo suorassa nyt sulla tukilaakeri, sillon aiheuttaa melkoista tärinää.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
-
-
Voi olla, yritin kyllä laittaa sen mahdollisimman suoraan. Täytyy mennä uudestaan auton alle, toivottavasti ei tarvi enää purkaa kardaania irti, siinä meinaan repee tyrä.
edit. ei se enää tärise niin paljon(usein) kun ennen "remonttia" mutta nyt se tärinä on kovempaa, etenkin kakkosella ylämäkeen kierrokset about 2500rpm.Retard Member
Comment
-
-
Tiedä ihan rakenteesta, itellä E28 ja siinä täristi koska kardaanin ja vaihdelaatikon välissä oleva vetoa pehmentävä tukikumi, joka on 6 pultilla kiinni pääsi elämään, koska yksi pulteista puuttui. :(
Tarkista siis myös kardaanin kummatkin päät ja niiden kiinnitykset.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Paljonko tosta tukikumi+laakeri -hässäkästä joutuu kärsii? Saako sen kardaanin helposti kahtia siitä boorituksesta? Mulla sama homma eessä...sigpic
Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤
BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤
BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙
Comment
-
-
Paljonko tosta tukikumi+laakeri -hässäkästä joutuu kärsii? Saako sen kardaanin helposti kahtia siitä boorituksesta? Mulla sama homma eessä...sigpic
Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤
BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤
BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙
Comment
-
-
Originally posted by tsbmwTiedä ihan rakenteesta, itellä E28 ja siinä täristi koska kardaanin ja vaihdelaatikon välissä oleva vetoa pehmentävä tukikumi, joka on 6 pultilla kiinni pääsi elämään, koska yksi pulteista puuttui. :(
Tarkista siis myös kardaanin kummatkin päät ja niiden kiinnitykset.
Toi tukikumi+laakeri-paketti maksaa tarvikkeena 40e. Työt olis ollu merkkiliikkeessä 120e(osat samassa paikassa 90e), yht 210e. Tosin kannattaa miettiä tota merkkiliike vaihtoehtoa kun on kuitenkin vähän helvetin vittumainen homma jos ei ole kunnon työkaluja + tulee täristävä paska kuten mulla! Huomenna nosturille!Retard Member
Comment
-
-
Voi olla myös niin pienestä kiinni:
1) Kohdistus kuten aiemmin eli 180 asteen asennusvirhe.
2) Kardaaniakselimn keskilaakeria tulee asennettaessa työntää luontaisesta sennostaan 5mm eteenpäin tai 3mm jos liukuniveltä ei ole. Siinä rundossa on semmoinen säädettävä pultinkiinnityshahlo.
3) Kumilaippa voi aiheuttaa tärinää.
4) Pyörät täristää, epätasapainoos, pultit löysäl tai kudookset pettäny 8)- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Kyl se tärinä voi tukilaakerissa olla pienestä kiinni. Ite vaihdattanu edelliseen kerran, nyrkkipajassa... Tuli parempi ku edellinen räjähtäny, mut jäi mullaki vähä täriseen, kun eivät ilmeisesti saaneet ihan kohilleen sitä uutta."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by tsbmwVoi olla myös niin pienestä kiinni:
1) Kohdistus kuten aiemmin eli 180 asteen asennusvirhe.
2) Kardaaniakselimn keskilaakeria tulee asennettaessa työntää luontaisesta sennostaan 5mm eteenpäin tai 3mm jos liukuniveltä ei ole. Siinä rundossa on semmoinen säädettävä pultinkiinnityshahlo.
3) Kumilaippa voi aiheuttaa tärinää.
4) Pyörät täristää, epätasapainoos, pultit löysäl tai kudookset pettäny 8)Retard Member
Comment
-
-
tukilaakeri
Mun mielestä kannattas kattoo missä kunnossa on kardaanin ristikkonivel, jos tahmaa vähänkään nii kannattaa vaihtaa uuteen ja tasapainottaa uudestaan. Toisaalta olen huomannut että tukilaakerin kumi ei kestä 1 vuotta kauempaa hyvänä. Samoin laatikon ja kardaanin välinen kuminivel menee 1 vuodessa huonoksi. Ehkä syynä hieman liiian ronski ajotyyli . Itse aion kokeilla tukilaakerin kumiosan täyttämistä tuulilasin kiinnitysliimalla jolloin joustovara on huomattavasti pienempi, saa nähdä toimiiko. Laatikon ja kardaanin välinen kuminivel pitäisi vielä valmistaa esim. polyuretaanista yms. kovemmasta aineesta joka voisi kestää paremmin vääntöä. Odotan kommentteja, onko kukaan valmistanut ko.osaa muusta materiaalista ja miten toimi. Samoin kuin tukilaakerin täyttöä esim. tuulilasi liimalla?
Comment
-
Comment