Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 OBC IV & reset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 86

    E34 OBC IV & reset

    Roplasin tuossa ison OBC:n salavalikkoa ilman ohjeita ja meninpä sitten valitsemaan kohdasta 21, jotta RESET. Näyttöön pölähti PPPP, eikä millään pois.

    Voi peräaukkolainen, etten sanoisi. Ja sanoinkin, onneksi ääni ei välity sinne. Voi peräaukkolainen! Piti ihan todeta uudestaan.

    Mitäs teen?

    http://www.e34.de/tips_tricks/bc/bc4.pdf <- löytyy manuaali, jonka sivulla 62 puhutaan jotain aiheesta. Ymmärtääkö kukaan?

    Voi peräaukkolainen! Lipsahti, sori.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Virta päälle, II-asentoon->UHR/DAT->Aseta kellonaika->S/R, jne... PPPP tulee OBC:n näyttöön myös sen jälkeen kun akunkegät ovat olleet irti ja noin on ainkin mulla ruvennut tomimaan.

    Tosin en ole tuota resetointia koskaan kokeillut...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • amppa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 86

      #3
      Juuei. Ainoa näppy mistä jotain tapahtuu on S/R, kongi kilahtaa. Muista ei tapahdu mitään.

      Kiitos hienosta auttamisyrityksestä, mutta lisää kaivattaisiin.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Muistelen jostain menneisyydestä että OBC:n liittimen irroitus joksikin aikaa auttaa asiaan, mutta en mene varmaksi sanomaan.

        Joku enemmän Saksaa ymmärtävä vois suomentaa tuon e34.de:n tekstin.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • amppa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 86

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Muistelen jostain menneisyydestä että OBC:n liittimen irroitus joksikin aikaa auttaa asiaan, mutta en mene varmaksi sanomaan.

          Joku enemmän Saksaa ymmärtävä vois suomentaa tuon e34.de:n tekstin.
          Mullon toi mööpeli tossa pirtin pöydällä ollut jo tovin. Kokeillut aina välillä, mutta ei ole vielä herännyt henkiin.

          Eikö tosiaan kukaan puhu saksaa, vaikka ajaa saksalaisella autolla?

          Comment

          • Vee-eit
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 709
            • Turku

            #6
            En jaksanut koko juttua selata läpi, mutta sivulla 62 ainoa sinulle soveltuva ohje on pitää ko. laite kolme tuntia pöydällä ja kokeilla uudelleen.
            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

            Comment

            • amppa
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 86

              #7
              Originally posted by Vee-eit View Post
              En jaksanut koko juttua selata läpi, mutta sivulla 62 ainoa sinulle soveltuva ohje on pitää ko. laite kolme tuntia pöydällä ja kokeilla uudelleen.
              Noin määkin olin ymmärtäväni. Pitänee venttailla huomiseen asti ennen kuin polttaa koko auton.

              Osaatko sivun lausahdusta suomentaa tarkemmin?

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #8
                Erittäin karkea käännös: "Virhe datan lukemisessa - irrota BC kolmen tunnin ajaksi tai palauta tehdasasetukset; kokeile sen jälkeen uudelleen."
                Miten asetukset palautetaan? Koodipalikka ilmeisesti säilyttää tyyppikohtaiset tiedot muistissa, mutta esim. kulutuksen korjauskerroin on nollautunut. Jos mikään nappula ei tottele, on vaikea syöttää päivämäärä uudelleen ja jos päivämäärätieto on nollautunut ei piilovalikkoon pääse. Kerro mitä teit, jos saat BC:n toimimaan.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  #9
                  [QUOTE=Vee-eit;770303]kulutuksen korjauskerroin on nollautunut. QUOTE]

                  Kysäsen tässä ohimennen kun tuli OBC:stä mieleen.

                  Kumpaanko suuntaan muutan tuosta 1000:sta sitä kerrointa jos näyttää liian vähän kulutukseksi? Virhe on noin 7% luokkaa (laskettu kulutus 9,8 ja OBC näytti sille tankilliselle 9,2). Eli laitanko 1070 vai 930 kertoimeksi?
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • amppa
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 86

                    #10
                    Originally posted by Vee-eit View Post
                    Erittäin karkea käännös: "Virhe datan lukemisessa - irrota BC kolmen tunnin ajaksi tai palauta tehdasasetukset; kokeile sen jälkeen uudelleen."
                    Miten asetukset palautetaan? Koodipalikka ilmeisesti säilyttää tyyppikohtaiset tiedot muistissa, mutta esim. kulutuksen korjauskerroin on nollautunut. Jos mikään nappula ei tottele, on vaikea syöttää päivämäärä uudelleen ja jos päivämäärätieto on nollautunut ei piilovalikkoon pääse. Kerro mitä teit, jos saat BC:n toimimaan.
                    Oli sitten pöydällä yön yli tuo vehjes, ja käytin myös koodipalikkaa irti, ei auttanut.

                    Eikö kukaan tiedä miten pääsisi näpyttelemään tietoja?

                    Comment

                    • Vee-eit
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 709
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Kysäsen tässä ohimennen kun tuli OBC:stä mieleen.

                      Kumpaanko suuntaan muutan tuosta 1000:sta sitä kerrointa jos näyttää liian vähän kulutukseksi? Virhe on noin 7% luokkaa (laskettu kulutus 9,8 ja OBC näytti sille tankilliselle 9,2). Eli laitanko 1070 vai 930 kertoimeksi?
                      Kokeile 939, vanha kerroin * OBC kulutus / mitattu kulutus.
                      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                      Comment

                      • Vee-eit
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 709
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by amppa View Post
                        Oli sitten pöydällä yön yli tuo vehjes, ja käytin myös koodipalikkaa irti, ei auttanut.

                        Eikö kukaan tiedä miten pääsisi näpyttelemään tietoja?
                        Käyttöohjekirja sanoo: "Mikäli häiriönäyttö PPPP ilmestyy näyttöruutuun: Hakeuduttava valtuutettuun BMW-korjaamoon."
                        Kyllä sen siis jotenkin saa avattua, mutta en tiedä miten, sorry.
                        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                        Comment

                        • amppa
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 86

                          #13
                          Originally posted by Vee-eit View Post
                          Käyttöohjekirja sanoo: "Mikäli häiriönäyttö PPPP ilmestyy näyttöruutuun: Hakeuduttava valtuutettuun BMW-korjaamoon."
                          Kyllä sen siis jotenkin saa avattua, mutta en tiedä miten, sorry.
                          Osaapiko kukaan sanoa minkälainen homma OBC:n uudelleen koodaminen on?

                          Comment

                          • amppa
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 86

                            #14
                            Olin tuossa valtuutettuun huoltoon yhteydessä eivätkä osanneet sanoa pystyykö uudestaan koodaamaan. Hinta olisi ollut noin 80 euroa, joka siis olisi joka tapauksessa pitänyt maksaa.

                            Lukaisin koodiplugin sisällön ja moista tuli:

                            00'55'00'00'78'98'3B'5D'14'10'AD'7B'E4'D0'FF'FF'
                            D2'CB'01'00'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'
                            FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'
                            FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'
                            FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'
                            FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'
                            FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'
                            FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'FF'

                            Löytyisikö jostain selvitystä mitä data on? Onko joku lukenut omaa koodiplugiaan?

                            Comment

                            • amppa
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 86

                              #15
                              Pystyisikö kukaan 525 TDS:n omistaja katsomaan oman OBC IV:n salavalikon testiä 17 lävitse ja lähettäisi arvot tänne?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎