Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 "sylkee" jäähdytin nesteet keulasta pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2882
    • Akaa / Toijala

    E34 "sylkee" jäähdytin nesteet keulasta pihalle

    Autona E34 m50b20 koneella ilman vanosta. Viikonloppuna tuli havaittua että liikennevaloissa vihreää valoa odotellessa rupes keulan alta tulemaan höyryä. Siinä sitte tien sivuun ja tarkkailemaan. Lämmöt oli ok ja mitään varsinaista vuotoa nähnyt syylarista. Pidempää tarkastaessa huomasin että höyry nousee munuaisten välistä. Himaan päästyäni rupesin tutkii asiaa ja huomasin että munuaisten ja etugrillin välistä oli roiskunu glykolia.

    Suurin ihmettely oli että mit vit. Neste oli jotenki roiskunut eteenpäin ja sotkenut vähän myös puskuriakin. Mihinköhän toimenpiteisiin tässä nyt pitäis ryhtyä, kun auto toimii ihan normaalisti ja lämmötkin on niinku tossa jo mainitsinkin normaalit?? Taskulampulla kun tarkastelin munuaisten väliin niin kenno kyllä näytti täysin ehjältä. Mitkä tossa syylarissa on ne ns. heikot kohdat jotka vois tolleen nopeesti tarkistaa.
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #2
    veikkaus

    Olisko jostain edellä ajavasta riisikupista lähteny nasta renkaasta ja nyt se on sun syylärissä?

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2882
      • Akaa / Toijala

      #3
      Ei ollenkaan huono vaihtoehto, mutta kun kenno näyttäis olevan ehjä juurikin munuaisten takana. Mitkähän ihme "vastuslangat" menee munuaisten muodossa heti niiden takana. Ne näyttäis olevan kosteina. Meneekö niissä minkäänlaista nestettä??

      Comment

      • CeSsI
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 263
        • Mäntsälä

        #4
        Paisuntasäiliön tiiviste on yksi mahdollisuus, jonka vuoto näkyy syylärin alla menevässä pienessä kourussa kylmäkäynnistystä tehdessä. Linkin osa 3. Myös tiivisterengas 14 voi olla syypää.
        F11 530 xd ’14
        E23 735i ’85
        E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
        Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
        Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
        Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

        -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
        -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2882
          • Akaa / Toijala

          #5
          Pitääpi tutkia asiaa. Pitää varmaa maski ja munuaiset irrottaa. Vähän perse kun tosta tiivisteestä 14 ei oo mitää varaosanumeroa esillä.

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by Kal.ju View Post
            Mitkähän ihme "vastuslangat" menee munuaisten muodossa heti niiden takana. Ne näyttäis olevan kosteina. Meneekö niissä minkäänlaista nestettä??
            Se on ohjaustehostimen öljyn jäähdytin. Siellä kiertää öljyä.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2882
              • Akaa / Toijala

              #7
              Ok hyvä tietää nii sen voi sit unohtaa

              Comment

              • Kal.ju
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 2882
                • Akaa / Toijala

                #8
                Tänään havaittu seuraavaa: Jos lämmönsäätö nupit on "kaakossa" eli puhkuu täysillä lämpöä niin kaikki on ok, mutta jos viilentää niin rupee nousee helvetisti höyryä pellin alta. Elikkäs jossain se käryää mutta kun ei vaan saa mistään mitään tolkkua. Edelleenkään mitään selvää näkyvää vuotoa ei ole eikä myöskään tiputa parkkikselle. Lauantaina on sitten maskin irroitus josko sais jotain selkoa, että mistä se oikeen vuotaa.

                Comment

                • JaPa_87
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 56
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Kal.ju View Post
                  Tänään havaittu seuraavaa: Jos lämmönsäätö nupit on "kaakossa" eli puhkuu täysillä lämpöä niin kaikki on ok, mutta jos viilentää niin rupee nousee helvetisti höyryä pellin alta. Elikkäs jossain se käryää mutta kun ei vaan saa mistään mitään tolkkua. Edelleenkään mitään selvää näkyvää vuotoa ei ole eikä myöskään tiputa parkkikselle. Lauantaina on sitten maskin irroitus josko sais jotain selkoa, että mistä se oikeen vuotaa.
                  Ihan selvä jäähdytin vuoto!!... Lämmönsäätö kylmällä (jäähdytin neste lämpenee), nii rupee kerää painetta jäähdyttäjään ja jos on pienikin reikä se tulee höyrynä ulos ja höyry muuttuu kylmällä ilmalla vedeksi... Ja kun lämmöt on säädetty kuumimalle (jäähdytys neste viilenee), niin se ei kerää sinne sitä painetta eikä siten vuoda ainakaan niin paljoa... Ei mua ole pakko uskoa se on vain veikkaus:think
                  _______________________________________________

                  Yamaha R1

                  VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

                  BMW E34 518i Calypsorot (ex)

                  BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

                  BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    #10
                    Paljonkos se hävittää nesteitä ?

                    Comment

                    • an13
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 260

                      #11
                      Kokeile raottaa paisuntasäiliön korkkia kun kone on lämmin, tuleeko sieltä painetta ulos?. Varo kuumaa höyryä.
                      ex-535iA E34

                      Comment

                      • Kal.ju
                        BTCF Member
                        • Mar 2003
                        • 2882
                        • Akaa / Toijala

                        #12
                        Originally posted by an13 View Post
                        Kokeile raottaa paisuntasäiliön korkkia kun kone on lämmin, tuleeko sieltä painetta ulos?. Varo kuumaa höyryä.
                        Korkki sihahtaa limupullon verran ja ei mitenkään roisku nesteet tai hyörysty. Ihmetyttää vaa toi kun ei mitenkää nosta lämpöjä ja muutenki skulaa niinku pitääki. Edellisessä bemussa (E30316i) vuosi kanssa mutta sen näki kunnolla ja tiputti myös parkkikselle.

                        Originally posted by pheno View Post
                        Paljonkos se hävittää nesteitä ?
                        Viimeeks lisäsin n. litran, tosin en oo sen jälkeen lisänny ja nestepinta on kyl samassa kuin ennen lisäystä.

                        Oon jo henkisesti valmitautunut ton koko paskan uusimiseen. On vaan niin ironista 3/4 autosta on jäähdytin paskana .

                        Comment

                        • Kal.ju
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 2882
                          • Akaa / Toijala

                          #13
                          Tänään tarkastelin lisää ja nyt oli jo kennokin märkä. Eli koko paska vaan vaihtoon! Toivottavasti kestää vuoden vaihteeseen

                          Kiitos kaikille vastauksista ja mielenkiinnosta.

                          Comment

                          • Behemoth
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 562

                            #14
                            Juota syylärille pari pullollista CRC:n jäähyttäjänpaikkausainetta ensi hätään...3,5€ / pullo. Jos ei jättimäistä vuotoa, nii sillä se varmasti loppuu...ainakin joksikin aikaa.
                            E66 730Ld LCI

                            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2882
                              • Akaa / Toijala

                              #15
                              Mulla on yks auto jo keittäny noiden paikkaaineiden takia, joten en viitsi ottaa riskiä, ettei kansi väänny

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎