Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 venttiilien säätö...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reiska
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 85

    e34 535 venttiilien säätö...

    eli minkälaisilla välyksillä olette säätäneet tälläisestä venttiilit. itte laitoin 0,25mm ja tuntuu että tyhjäkäynti alkoi välillä"rytkyttämään".
    voiko se johtua liian pienestä välyksestä? tiedän kyllä että se välys pitäis olla 0,3...
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Mulla on imu 0,25 ja pako 0,30, toimii ihan hyvin.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • reiska
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 85

      #3
      Originally posted by Leka View Post
      Mulla on imu 0,25 ja pako 0,30, toimii ihan hyvin.
      vois ehkä kokeilla samaa...

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by Leka View Post
        Mulla on imu 0,25 ja pako 0,30, toimii ihan hyvin.
        Mulla myös samat. Hyvin toimii.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • Behemoth
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 562

          #5
          Korjaantuukohan tuolla venttiiliensäädöllä kun koneen tyhjäkäynti pikkusen heittelee, etenkin kylmänä. Kone ikään kuin humppaa tyhjäkäynnillä. Kierrosten heittely ei todellakaan ole suurta, mutta sekin lieni liikaa. Uudet tulpat, öljyt jne jne on vaihdettu, että syy liene jossakin muussa.
          E66 730Ld LCI

          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Vähän tuo mullakin kylmänä käy jotenkin raskaan oloisesti. Venttiilien säätö ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Lämpösenä kyllä käy ihan nätisti ja tasaisesti.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Ainahan M30 huokailee kylmänä, oletteko lisäilmaluistin puhdistaneet?
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                On puhdistettu Eikä tossa mulla niinkään kierrokset pahemmin seilaa, se vaan käy vähän jotenkin raskaan oloisesti ja ehkä hiukan epätasaisesti. Kumminkin mun mielestä ihan normaalin rajoissa vielä, ei tosin ole pahemmin kokemusta M30 moottorien kylmäkäynnistä. Eipä mua ainakaan pahemmin häiritte, kun se vähän lämmettyään alkaa käymään tasaisesti.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by tmth View Post
                  On puhdistettu Eikä tossa mulla niinkään kierrokset pahemmin seilaa, se vaan käy vähän jotenkin raskaan oloisesti ja ehkä hiukan epätasaisesti. Kumminkin mun mielestä ihan normaalin rajoissa vielä, ei tosin ole pahemmin kokemusta M30 moottorien kylmäkäynnistä. Eipä mua ainakaan pahemmin häiritte, kun se vähän lämmettyään alkaa käymään tasaisesti.
                  Käy hieman raskaan oloisesti, kyllä. Se ei saa näkyä kierroskulumittarissa ja tyhjäkäynnin kierrosluvun pitää tietty olla oikein.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by Leka View Post
                    Käy hieman raskaan oloisesti, kyllä. Se ei saa näkyä kierroskulumittarissa ja tyhjäkäynnin kierrosluvun pitää tietty olla oikein.
                    Sen verran tasaisesti kumminkin käy, ettei mittarissa näy. Kierrokset tyhjäkäynnillä noin 800 suunnilleen. Kylmänä ihan hetken korkeemmalla.
                    Vaihdettu kaikki alipaineletkut ja huohotinputki ja imuputki.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by tmth View Post
                      Sen verran tasaisesti kumminkin käy, ettei mittarissa näy. Kierrokset tyhjäkäynnillä noin 800 suunnilleen. Kylmänä ihan hetken korkeemmalla.
                      Vaihdettu kaikki alipaineletkut ja huohotinputki ja imuputki.
                      Normaalia. Jos kierrokset heiluu tyhjäkäynnillä niin sitten on jo jotain vialla.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        Normaalia.
                        Mainiota. Kiitos tiedoista

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by Leka View Post
                          Jos kierrokset heiluu tyhjäkäynnillä niin sitten on jo jotain vialla.
                          Mulla heiluu nyt kierrokset tyhjäkäynnillä n.900-1000. Ei kuitenkaan aina, välillä käy ihan tasan 1000. Ideoita?

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Mulla heiluu nyt kierrokset tyhjäkäynnillä n.900-1000. Ei kuitenkaan aina, välillä käy ihan tasan 1000. Ideoita?
                            Mikäs se moottori oli? Lisäilmaluisti on kokolailla se yleisin syy.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Leka View Post
                              Mikäs se moottori oli? Lisäilmaluisti on kokolailla se yleisin syy.
                              m30b28 ja lisäilmaluistia ei ole enää. Toimi kuin kello, bensapumppu hajosi, laitoin uuden joka taisi tehdä liikaa painetta ja rikkoin painesäätimen. Säädin vaihdettu, pumppu vaihdettu. Imuvuotoa en löydä. Seokset niin rikkaalla kun ilmamääränmittarista saa ja toimii jotenkuten mutta soutaa tyhjäkäynti ja ei kulje niin hyvin kuin ennen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎