Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535-90 obc keskikulutus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomppa 3,8v
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 30
    • Kouvola

    e34 535-90 obc keskikulutus ongelma

    Eli keskikulutus lähtee nousemaan tyhjäkäynnillä.Maantieajossa 80km/h kun nollaa niin näyttää n.9l .Kun antaa käydä tyhjä käynnillä niin nousee 10min.39litraan.Kaikki alipaine letkut vaihdettu/huohotinputki uusittu/tarkastettu kaikki imupuolen liitokset.
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    #2
    Tottakai tyhjäkäynti nostaa kulutusta...
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • tomppa 3,8v
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 30
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by zener View Post
      Tottakai tyhjäkäynti nostaa kulutusta...
      No ei se kyllä noin o ennen noussu

      Comment

      • -Mikko M-
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 111
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Tottakai tyhjäkäynti nostaa kulutusta...
        Juuri näin. Jos auto ei liiku, niin kulutushan on periaatteessa ääretön ajettua sataa kilometriä kohden. Näin ollen kulutusmittarikin pyörähtää asteikon yli, ja keskikulutus nousee ja nousee kunnes saavuttaa asteikon ylärajan.

        Comment

        • -Mikko M-
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 111
          • Varkaus

          #5
          Originally posted by tomppa 3,8v View Post
          No ei se kyllä noin o ennen noussu
          No jos oot ajanu sillä vaikka 5000 kilsaa nollaamatta mittaria niin se nousee tietenkin paljon hitaammin, mutta nousee kyllä ajan kanssas ihan varmasti. Jos taas olet sen vasta nollannut niin nousu on nopeampaa koska ajettu matka, (eli jakolaskun jakaja) on pienempi.

          Comment

          • tomppa 3,8v
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 30
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by -Mikko M- View Post
            Juuri näin. Jos auto ei liiku, niin kulutushan on periaatteessa ääretön ajettua sataa kilometriä kohden. Näin ollen kulutusmittarikin pyörähtää asteikon yli, ja keskikulutus nousee ja nousee kunnes saavuttaa asteikon ylärajan.
            100 kilometrin ajon jälkeen nousee 10min tyhjäkäynnillä 39l

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by tomppa 3,8v View Post
              100 kilometrin ajon jälkeen nousee 10min tyhjäkäynnillä 39l
              Nousee liikaa. Taitaa tietokoneelle tuleva suutinten aukioloaikaa kuvaava signaali "jäädä päälle".

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by WSE1 View Post
                Nousee liikaa. Taitaa tietokoneelle tuleva suutinten aukioloaikaa kuvaava signaali "jäädä päälle".
                Mites ton vois sitten korjata mulla on obc:n näytössä jatkuva 39.5ltr/100km, buutattu on: obc, auto, jätkä ja referenssiarvoakin tuosta oon näpelöiny
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by kot8630 View Post
                  Mites ton vois sitten korjata mulla on obc:n näytössä jatkuva 39.5ltr/100km, buutattu on: obc, auto, jätkä ja referenssiarvoakin tuosta oon näpelöiny
                  Mittaristolta tuleva nopeussignaali OBC:lle puuttuu?
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by Leka View Post
                    Mittaristolta tuleva nopeussignaali OBC:lle puuttuu?
                    Otetaanpa tähän samaan topicciin, kun itsellä kanssa keskikulutuksen kanssa ongelmia OBC IV:ssä. OBC näyttää kyllä keskinopeuden suunnilleen oikein, mutta keskikulutukset pysyy koko ajan nollassa ja kun vähän aikaa ajelee niin nousee toimintasädekin +999 km lukemaan.

                    Kulutusmittari kyllä toimii hyvin, mutta miksiköhän kulutustieto ei tule OBC:lle asti? Onko kulutussignaali muuttunut esim. 89 ja 95 mallien välillä? Vai onko OBC vaan paskana?

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by Leka View Post
                      Mittaristolta tuleva nopeussignaali OBC:lle puuttuu?
                      Kyllä sinne tulee signaali, kokeilin salavalikon testillä toi on ollu aika pitkään päällä tuo vika, kohta vuoden
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by kot8630 View Post
                        Kyllä sinne tulee signaali, kokeilin salavalikon testillä toi on ollu aika pitkään päällä tuo vika, kohta vuoden
                        Eikös siihen riitä GESCHW->S/R, jollei näytä mitään nopeutta niin ei singnaalikaan toimi

                        Muistaakseni koneella on jossain useampikin virallinen dokumetti OBC IV:n toiminnasta, täytyypä kaivella jos niissä on jotain mainintaa aiheesta.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Varmaan niinkin mutta mulla oli OBC:n testi 8 elikkä "road speed", joka kyllä näytti ihan järkeviä nopeuksia. Tuossa OBC:n pdf dokkarissahan oli pari mielenkiintoista testiä: 15 Fault memory, 16 Check for inputs & outputs ja 17 All data for OBC IV..pitänee huomenna kokeilla noita.
                          Last edited by schwarze; 21-01-2007, 21:38.
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • tomppa 3,8v
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2006
                            • 30
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Nousee liikaa. Taitaa tietokoneelle tuleva suutinten aukioloaikaa kuvaava signaali "jäädä päälle".
                            No nii nyt pelaa eli perinteisellä töpseli irti kikalla.Eli sillä millä se tulikin, lämppärin kennon o-renkaiden vaihdossa oli virrat autosta pois ja obc irti Mikä lie häiriö sit välil olikin

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              #15
                              Obc:n testit tuotti seuraavaa hexaa (eli hepreaa ainakin mulle), auto ei ollut käynnissä kun scrollasin nuo. Valkeneekos noista tietoviisaille jotakin?
                              Test 15 Fault memory: 01.C1 > 02.C2 > 03.C3 > 04.A4 > 05.C5 > 06.C6 > 07.A7 > 08.30 > 09.01
                              Test 16 Inputs & outputs: 01.83 > 02.40 > 03.d8 > 04.16 > 05.4F > 06.40 > 07.80 > 08.40 > 09.0F
                              Test 17 All data for OBC IV: 00.78 > 01.00 > 02.00 > 03.00 > 04.9C > 05.78 > 06.50 > 07.28 > 08.14 > 09.11 > 0A.56 > 06.A4 > 0C.D6 > 0D.E5 > 0E.20 > 0F.00 > 10.C6 > 11.31 > 12.00 > 13.00
                              Vika toivoakseni on kuitenkin tuossa DME:n signaalissa jota pitänee seuraavaksi metsästää.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎