Eli keskikulutus lähtee nousemaan tyhjäkäynnillä.Maantieajossa 80km/h kun nollaa niin näyttää n.9l .Kun antaa käydä tyhjä käynnillä niin nousee 10min.39litraan.Kaikki alipaine letkut vaihdettu/huohotinputki uusittu/tarkastettu kaikki imupuolen liitokset.
e34 535-90 obc keskikulutus ongelma
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Juuri näin. Jos auto ei liiku, niin kulutushan on periaatteessa ääretön ajettua sataa kilometriä kohden. Näin ollen kulutusmittarikin pyörähtää asteikon yli, ja keskikulutus nousee ja nousee kunnes saavuttaa asteikon ylärajan.Originally posted by zener View PostTottakai tyhjäkäynti nostaa kulutusta...
Comment
-
No jos oot ajanu sillä vaikka 5000 kilsaa nollaamatta mittaria niin se nousee tietenkin paljon hitaammin, mutta nousee kyllä ajan kanssas ihan varmasti. Jos taas olet sen vasta nollannut niin nousu on nopeampaa koska ajettu matka, (eli jakolaskun jakaja) on pienempi.Originally posted by tomppa 3,8v View PostNo ei se kyllä noin o ennen noussu
Comment
-
100 kilometrin ajon jälkeen nousee 10min tyhjäkäynnillä 39lOriginally posted by -Mikko M- View PostJuuri näin. Jos auto ei liiku, niin kulutushan on periaatteessa ääretön ajettua sataa kilometriä kohden. Näin ollen kulutusmittarikin pyörähtää asteikon yli, ja keskikulutus nousee ja nousee kunnes saavuttaa asteikon ylärajan.
Comment
-
Mites ton vois sitten korjataOriginally posted by WSE1 View PostNousee liikaa. Taitaa tietokoneelle tuleva suutinten aukioloaikaa kuvaava signaali "jäädä päälle".
mulla on obc:n näytössä jatkuva 39.5ltr/100km, buutattu on: obc, auto, jätkä ja referenssiarvoakin tuosta oon näpelöiny
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Mittaristolta tuleva nopeussignaali OBC:lle puuttuu?Originally posted by kot8630 View PostMites ton vois sitten korjata
mulla on obc:n näytössä jatkuva 39.5ltr/100km, buutattu on: obc, auto, jätkä ja referenssiarvoakin tuosta oon näpelöiny 
Comment
-
Otetaanpa tähän samaan topicciin, kun itsellä kanssa keskikulutuksen kanssa ongelmia OBC IV:ssä. OBC näyttää kyllä keskinopeuden suunnilleen oikein, mutta keskikulutukset pysyy koko ajan nollassa ja kun vähän aikaa ajelee niin nousee toimintasädekin +999 km lukemaan.Originally posted by Leka View PostMittaristolta tuleva nopeussignaali OBC:lle puuttuu?
Kulutusmittari kyllä toimii hyvin, mutta miksiköhän kulutustieto ei tule OBC:lle asti? Onko kulutussignaali muuttunut esim. 89 ja 95 mallien välillä? Vai onko OBC vaan paskana?
Comment
-
Kyllä sinne tulee signaali, kokeilin salavalikon testilläOriginally posted by Leka View PostMittaristolta tuleva nopeussignaali OBC:lle puuttuu?
toi on ollu aika pitkään päällä tuo vika, kohta vuoden
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Eikös siihen riitä GESCHW->S/R, jollei näytä mitään nopeutta niin ei singnaalikaan toimiOriginally posted by kot8630 View PostKyllä sinne tulee signaali, kokeilin salavalikon testillä
toi on ollu aika pitkään päällä tuo vika, kohta vuoden 

Muistaakseni koneella on jossain useampikin virallinen dokumetti OBC IV:n toiminnasta, täytyypä kaivella jos niissä on jotain mainintaa aiheesta.
Comment
-
Varmaan niinkin mutta mulla oli OBC:n testi 8 elikkä "road speed", joka kyllä näytti ihan järkeviä nopeuksia. Tuossa OBC:n pdf dokkarissahan oli pari mielenkiintoista testiä: 15 Fault memory, 16 Check for inputs & outputs ja 17 All data for OBC IV..pitänee huomenna kokeilla noita.Last edited by schwarze; 21-01-2007, 21:38.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
No nii nyt pelaa eli perinteisellä töpseli irti kikalla.Eli sillä millä se tulikin, lämppärin kennon o-renkaiden vaihdossa oli virrat autosta pois ja obc irtiOriginally posted by WSE1 View PostNousee liikaa. Taitaa tietokoneelle tuleva suutinten aukioloaikaa kuvaava signaali "jäädä päälle".
Mikä lie häiriö sit välil olikin
Comment
-
Obc:n testit tuotti seuraavaa hexaa (eli hepreaa ainakin mulle), auto ei ollut käynnissä kun scrollasin nuo. Valkeneekos noista tietoviisaille jotakin?
Test 15 Fault memory: 01.C1 > 02.C2 > 03.C3 > 04.A4 > 05.C5 > 06.C6 > 07.A7 > 08.30 > 09.01
Test 16 Inputs & outputs: 01.83 > 02.40 > 03.d8 > 04.16 > 05.4F > 06.40 > 07.80 > 08.40 > 09.0F
Test 17 All data for OBC IV: 00.78 > 01.00 > 02.00 > 03.00 > 04.9C > 05.78 > 06.50 > 07.28 > 08.14 > 09.11 > 0A.56 > 06.A4 > 0C.D6 > 0D.E5 > 0E.20 > 0F.00 > 10.C6 > 11.31 > 12.00 > 13.00
Vika toivoakseni on kuitenkin tuossa DME:n signaalissa jota pitänee seuraavaksi metsästää.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
Comment