Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähköongelmia e34 540i - mistä apua?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

Originally posted by Cosworth RS View Post
    Nyt kun pääsin kyselemään, tuli mieleeni voiko ajotietokoneen kielen vaihtaa saksasta englanniksi? Ohjekirja on saksaksi, eikä itseltä tuo ah niin sointuva kieli suju...
    Täällä kielenvaihdosta ja täällä suomenkielinen käyttöohjekirja.

Valot pysyy oikealla korkeudella, kun irrottaa niistä moottoreista johdot.

F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

Comment

• Cosworth RS
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 25

Pääsulake

Jaahas, taisi tulla juhlittua liian aikaisin, herja takavalottomuudesta ilmaantui jälleen näyttöön. Valot kyllä toimivat. Onko pääsulake sulakerasiassa vai jossain muualla?

Avasin LKM ja CCM boksit ja ne näyttivät aivan uudenveroisilta. Tosin en ole elektroniikka-asiantuntija, joten saattavat ne olla ihan kelvottomatkin...Mistä noita bokseja kannattaa kysellä, jos näyttää aiheelliselta? Uudet lienevät melko hinnakkaita, joten kannattaisiko nuo viedä jonnekin tarkistettavaksi/korjattavaksi? Minne pk-seudulla?

Comment

• WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

Ja sitten tuli mieleen uusi asia: saako sen check-paneelin ärsyttävän "bling"-äänimerkin jotenkin eliminoitua?
        Saa. Kun korjaa kaikki autossa olevat viat, yllätys yllätys, ei äänimerkkikään enää herjaile mitään. Tämä on ainoa OIKEA tapa. Kaikki muut tavat tuppaavat vituttamaan seuraavia omistajia. Ja itseäkin siinä mahdollisessa tilanteessa että on ajettu jo muutama kilometri esimerkisi lämmöt tapissa huomaamatta, vaikka toimiva äänimerkki olisi jo aikoja asiasta varoittanut.
        Last edited by WSE1; 20-01-2007, 02:35.

Comment

• Cosworth RS
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 25

Hmmm, ihan hyvä pointti sinänsä, mutta äänimerkki käy korville soimalla mm. lämpötilojen takia. Mittareita kannattaa tarkistella muutenkin ajaessa tasaisin väliajoin, niinkuin on tehty maailman sivu. Itse en siihen äänimerkkiä halua muistuttajaksi.

Käsittääkseni olen tässä kysellyt nimenomaan ohjeita vikojen paikallistamiseen, jolloin ne on todennäköisesti helpompi korjata. Ja myyntiä harkitessa mm. gongin johdot on aika helppo kiinnittää takaisin, eikös?

Kiitos ja anteeksi, jos kyselen liian tyhmiä.

Comment

• WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

Hmmm, ihan hyvä pointti sinänsä, mutta äänimerkki käy korville soimalla mm. lämpötilojen takia. Mittareita kannattaa tarkistella muutenkin ajaessa tasaisin väliajoin, niinkuin on tehty maailman sivu. Itse en siihen äänimerkkiä halua muistuttajaksi.

Käsittääkseni olen tässä kysellyt nimenomaan ohjeita vikojen paikallistamiseen, jolloin ne on todennäköisesti helpompi korjata. Ja myyntiä harkitessa mm. gongin johdot on aika helppo kiinnittää takaisin, eikös?

Kiitos ja anteeksi, jos kyselen liian tyhmiä.
            Tuon "liukkausvaroittimen" sai muistaakseni ohjelmoitua pois päältä.

Comment

• Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

Originally posted by WSE1 View Post
              Saa. Kun korjaa kaikki autossa olevat viat, yllätys yllätys, ei äänimerkkikään enää herjaile mitään. Tämä on ainoa OIKEA tapa. Kaikki muut tavat tuppaavat vituttamaan seuraavia omistajia.
              Entäs silloin kun vikaa ei ole, mutta ilmoitus tulee? Itse poistin käytöstä koko CCM:n, kun muu ei auttanut, mutta jos joskus myyn auton, niin kerron kyllä asiasta ostajaehdokkaille. Käsittääkseni tuo CCM kuitenkin on pelkkä lisävaruste, joka auttaa havannoimaan asioita, jotka ilman sitä (siis todella monessa autossa joka tapauksessa) täytyy tarkistella itse, ihan niin kuin ennenvanhaan. Omassa tapauksessa virheilmoitus estää OBC:n käytön mittarinäytöltä ja em. näyttöön jää häiritsevä vilkunta ja teksti (ilmoitus on myös 100% varmasti puppua). Gongin on joku jo ennen minua poistanut käytöstä ja hyvä niin...
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

Comment

• Cosworth RS
                Newbiemmer
                • Dec 2005
                • 25

Kiitos!

No niin, nyt näyttää siltä, ettei herjoja enää tule cc-näyttöön eikä gongikaan huuda ja auto puhuu selvää englantia.

Kiitos kaikille neuvonsa antaneille!

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎