Kokemukset 525 tdsa -97
Itsellä on ollut vajaan vuoden kyseinen menopeli ja täytyy sanoa, että ei ole tullut mitenkään halvaksi ylläpitö. 3000 euron koneremontti, ruiskupumpun tiivistys + muuta "normaaliremonttia".
No, ton koneremontin voi laittaa entisen omistajan piikkiin, ei sais mennä tekeen remontteja, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Mutta autohan on mukava ajaa. Todella hiljanen, jolloin ainakin minun pirssissä kuuluu ylimäärästä "naksumista". Niitähän ei kuulus, jos olis normaali sisämelu.
ZF:n tomaatti ei taida olla parhaassa maineessa, mutta varmasti kestää, kun huolehditaan, että oikea määrä öljyä on laatikossa. Tuossa aikasemmin oli joku maininnut tuosta kierrosmäärästä satasen vauhdissa isommalla pykällä olevan 2000? Mun mielestä se ei ole kuin 1600-1700 vitospykälän ollessa päällä?
Ruiskutuspumpun kunnonhan automaatilla on hyvä testata, kun liikennevaloissa D asennossa ja kaikki mahdolliset moottorin kuormitukset päällä (ilmastointi jne). Jos kone yhtään käy epätasasesti, alkaa oleen ruiskupumpussa kulunutta osaa. Sen vaihto töineen ottaa kuitenki väh. 1500 egeä.
Mutta eikun katteleen autoa ja jos hyvän yksilön löytää, varmasti autoa pitkäksi aikaa. Ja kyllähän E39 korimalli on parhaimman näköisiä mitä BMW on mun mielestä tehnyt...
Itsellä on ollut vajaan vuoden kyseinen menopeli ja täytyy sanoa, että ei ole tullut mitenkään halvaksi ylläpitö. 3000 euron koneremontti, ruiskupumpun tiivistys + muuta "normaaliremonttia".
No, ton koneremontin voi laittaa entisen omistajan piikkiin, ei sais mennä tekeen remontteja, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Mutta autohan on mukava ajaa. Todella hiljanen, jolloin ainakin minun pirssissä kuuluu ylimäärästä "naksumista". Niitähän ei kuulus, jos olis normaali sisämelu.
ZF:n tomaatti ei taida olla parhaassa maineessa, mutta varmasti kestää, kun huolehditaan, että oikea määrä öljyä on laatikossa. Tuossa aikasemmin oli joku maininnut tuosta kierrosmäärästä satasen vauhdissa isommalla pykällä olevan 2000? Mun mielestä se ei ole kuin 1600-1700 vitospykälän ollessa päällä?
Ruiskutuspumpun kunnonhan automaatilla on hyvä testata, kun liikennevaloissa D asennossa ja kaikki mahdolliset moottorin kuormitukset päällä (ilmastointi jne). Jos kone yhtään käy epätasasesti, alkaa oleen ruiskupumpussa kulunutta osaa. Sen vaihto töineen ottaa kuitenki väh. 1500 egeä.
Mutta eikun katteleen autoa ja jos hyvän yksilön löytää, varmasti autoa pitkäksi aikaa. Ja kyllähän E39 korimalli on parhaimman näköisiä mitä BMW on mun mielestä tehnyt...
Comment