Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys lambdoista E34 540i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Kysymys lambdoista E34 540i

    Eli lähinnä reklamaatiosyistä kävin tänään kysymässä alkuperäisten lambdojen ja kattien hinnat. (Ei halpoja, etenkään kissat. ) Mietityttämään jäi se, että oikea lambda maksaa 107e ja vasen 186e. Mistä tämä johtuu ja tarkoittaako tämä sitä, että on ihan turha haaveillakaan tarvikelambdoista, jos on noin tarkkaa, että eri puolille eri lambda? Kyselin kun piti ostaa tarvikekatit ja lambdat viimeistään syksyllä. (Uudet orkkiskatit on muuten 1046e / kpl.) Miten tekisitte sijassani:

    1) Ostaisitte halvimmat mahdolliset tarvikelambdat ja toivoisitte parasta (Motonetti n. 50e / kpl)
    2) Ostaisitte kunnolliset tarvikelambdat n. 100e / kpl.
    3) Ostaisitte samantien orkkikset yhteensä siis n. 300e.

    Lisäkysymyksenä: Ovatko lambdojen paikat putkessa / kateissa standardisoituja? Eli jos ostan tarvikekatit lambdan paikoilla, niin onko varmaa, että niihin käy esim. orkkislambdat?

    Halvimmillaan ilman asennusta tästä projektista selviäisi noin 400e kuolemalla (katit avgassilta ja lambdat motonetistä), keskihintainen ratkaisu olisi noin 600e (katit magnaflowlta ja Boschin tarvikelambdat) ja kallein siis kaikki originaaleina n. 2400e. Kevyt hintahaitari...
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    #2
    Sanoisin, että täyttä skebeliä että vasen/oikea lambda olisi erilaiset. Olisi kiva nähdä niiden osanrot jos kerta liikkeen tietokone niin väittää.

    netti ETK näyttää, että 2 samanlaista tulee ainakin omaan autooni:

    siis, osa #21 2kpl


    Täältä origlambda aika "halvalla" http://cgi.ebay.de/Lambdasonde-BMW-E...ayphotohosting

    Niin, mulla on yo. kuvasta poiketen lambdan paikka pakosarjalta tulevassa putkessa kiinni
    Last edited by pheno; 09-03-2007, 14:56.

    Comment

    • Bääm
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 401
      • Pori

      #3
      Eihän bemari noita lambdoja tee. Eli ei niitten tartte olla alkuperäsiä. Laittasin ihan tavis tarvike lambdat. Multa ainakin kysy tiskillä vaan anturista lähtevien piuhojen lukumäärää ja väriä. Siinä tärkeimmät. Kait se tulee siitä, että onko lämmitettävät vai ei.
      330d -03 M57N

      Comment

      • Sturmovik
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 360
        • häme

        #4
        Anteeks OT mutta eikös tähän autoon pitäny liikkeen kustantaa noin lambdat ja katit? Muistaakseni niin jossain topikissa kirjottelit? Tai sitten muistan väärin.:think

        Comment

        • Bääm
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 401
          • Pori

          #5
          Originally posted by Sturmovik View Post
          Anteeks OT mutta eikös tähän autoon pitäny liikkeen kustantaa noin lambdat ja katit? Muistaakseni niin jossain topikissa kirjottelit? Tai sitten muistan väärin.:think
          Jaahas, eli liike on pistäny rahat tilille ja Tenox on aatellu säästää.
          330d -03 M57N

          Comment

          • bimmerE34
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 6209
            • Gotham

            #6
            Boschin lambdat vaan tilalle, ne kestää. Eli teet keskihinnan ratkaisun

            ///Pumppu Pojat Racing Team
            Metaline sport #40

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              #7
              Originally posted by Sturmovik View Post
              Anteeks OT mutta eikös tähän autoon pitäny liikkeen kustantaa noin lambdat ja katit? Muistaakseni niin jossain topikissa kirjottelit? Tai sitten muistan väärin.:think
              Siitä on vääntö kesken kuluttaja-asiamiehen avustamana, mutta en ole varma onko koko liike enää olemassa. Todennäköisesti en näe senttiäkään, enkä saa mitään osia liikkeeltä. Putsarikotelon (orkkis siis) jo tilasin, vaikka sekin on yksi osista jotka luvattiin toimittaa. Samoin ilmastointi piti olla varmasti toimiva ja sekään ei ollut ja siitäkin aion reklamoida. Siksipä kyselin noiden kattien orkkishintojakin, että saa reklamaatiopaperiin laittaa.

              EDIT: Munhan siis alunperin piti saada orkkiskatit ja putsarikotelo, jotka liike olisi hommannut auton edelliseltä omistajalta.
              Last edited by Tenox; 09-03-2007, 20:57.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                #8
                Oisko ne Rinta-Joupilla sekoittaneet tuon osan 22 osaan 21?



                Joka tapauksessa hyvä tietää ja kiitoksia taas kerran. Jos itse joudun koko paskan kustantamaan teen tosiaan varmaan lambdojen suhteen keskilinjan ratkaisun. Eli Boshin noin 100e lambdat siis. Kattien suhteen olen vielä kahden vaiheilla.
                Last edited by Tenox; 09-03-2007, 20:55.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #9
                  Originally posted by pheno View Post
                  Niin, mulla on yo. kuvasta poiketen lambdan paikka pakosarjalta tulevassa putkessa kiinni
                  Mulla on lambdojen piuhat kyllä siellä kattien liki, joten pitää ostaa lambdapaikalliset katit.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Tenox View Post
                    Mulla on lambdojen piuhat kyllä siellä kattien liki, joten pitää ostaa lambdapaikalliset katit.
                    Jos et oo vielä päättänyt mistä hommaat katit niin täältä löytys halpoja hyviä katteja:

                    http://www.a-alt-avgassystem.fi

                    Itse laitoin juuri tänään tuollaisen rosterikatin paikoilleen ja hyvä tuli.
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3982
                      • Suomi

                      #11
                      Miten muuten jos vaihtaa alkuperäiset katit yleismallisiin viritys katteihin?
                      Aiheuttaako se ongelmia esim päästöissä?
                      Itelläkin on ne lambdat ennen katteja niin se vaihto ei ainakaan niiden toimintaan vaikuta.
                      Että jos tuollainen viritys katalysaattori maksaa n.350€ ja alkuperäinen maksaa jotain 800€ kappale niin ei ainakaan itellä jää mietityttämään kumpaan sijoittaa.

                      Omassa projektissa olis tarkoitus putkisto laittaa ja mahdollisesti kateista asti menee vaihtoon.
                      Olisi ainakin minun korvaan sulo sointuja putkesta, kun en ole ehtinyt vielä soitinta hommaamaan että voisi jenkkaa kuunnella.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        #12
                        Kiitti, oon huomannut tuon ja katit tulee joko sieltä tai sitten Magnaflowlta. Pitää miettiä kummasta ottaa, hinnanero ei ole suuri.

                        Avgassilta saa 2½" katteja lambdanpaikoilla noin 150e kpl + postikulut, Magnaflown vapaavirtaus virikatti maksaa 199e kpl + kulut, mutten ole vielä saanut selville onko siinä paikat lambdoille.

                        Eli jos uusi orkkis maksaa 1000e uusi KL osa maksaa noin 700 ja viritysosa 200e ja tarvike 150e, niin tietää kyllä mitä EI OSTA...

                        E-hyväksyntää ei vaadita 1992 rekisteröidyssä autossa katilta, mutta en tiedä vaaditaanko uudemmilta ja missä kohtaa muuttuu. (Avgassit on E-hyväksyttäjä, Magnat ei.)
                        Last edited by Tenox; 09-03-2007, 21:14.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3982
                          • Suomi

                          #13
                          Stone antoi minulle tälläisen osoitteen mistä kiitos hänelle!



                          Tuolta ajattelin itse tilata sitten, kun on sen aika ja selviää että siitä ei tule mitään ongelmia.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3982
                            • Suomi

                            #14
                            Tarviiko sen E-hyväksytty olla kuhan päästöt on rajojen sisällä?
                            Aivan sama mikä automalli on kyseessä.
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • Vehkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1441
                              • Turku

                              #15
                              E-hyväksyntää ei vaadita 1992 rekisteröidyssä autossa katilta, mutta en tiedä vaaditaanko uudemmilta ja missä kohtaa muuttuu. (Avgassit on E-hyväksyttäjä, Magnat ei.)[/quote]

                              EI noi avgassin rosterikatit ole E hyväksyttyjä,mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos niitä ei laita olikohan se nyt yli 98vm autoihin..
                              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                              ex E39 535iA -97
                              sekä x määrä riisikippoja


                              Kesäautona toimii vw kupla -65

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎