Announcement

Collapse
No announcement yet.

m5 e34 lastu ebaystä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    m5 e34 lastu ebaystä.

    Asensin tänään jo puoli vuotta sitten ostamani "no name" lastu ebay'sta.

    En oikein odottanut mitenkään ihmeetä sillä hinnallla, hyvä jo moottori edes käynistyisi....

    Mutta täytyy sanoa että kaveri kyllää osaa hommansa.



    Ainakin jos vaparin mittakaavoissa liikutaan. Ajoin vasta puolisen tunti sen kanssa, joten ohjelma ei ole vielä ihan omaksuttu, mutta kaasun reagointi ja vetoa on selvästi parantunut.
    Kulutus ei ainakaan noussut vaikka annoin kunnolla kyytiä.

    Eli suosittelen.
    Last edited by EPDM; 16-04-2007, 12:44.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #2
    Käytä nyt dynossa kuiteskin se ja koita vakiolastulla ja sillä virisipsillä ni saa muutaki faktaa asiaan ku persdyno?

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #3
      Originally posted by Antti O View Post
      Käytä nyt dynossa kuiteskin se ja koita vakiolastulla ja sillä virisipsillä ni saa muutaki faktaa asiaan ku persdyno?
      Takapuolini on suht herkkä kun olen aikoinaan virittänyt monenlaisia autoja, joten se riittää minulle tässä tapauksessa, kun ei autohan muutenkaan oikein sovellu rata ajoon.

      Kommentoin kyllä lisää kun ajo kilometria kerääntyy...
      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11693
        • Kouvola

        #4
        Mites kierrosrajoitin?

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #5
          Originally posted by Esko View Post
          Mites kierrosrajoitin?
          Mitä nyt kokeilin noin 7500rpms asti niin se ei ainakaan vielä tullut vastaan, joten oletan että se on laitettu 8000rpm asti, kuten myynti ilmoituksessakin ilmenee.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Kaksi lastua tilannu jo kyseiseltä tyypiltä, tällä tyypillähän on senniminen kilpatalli kun pro-motorsport muistaakseni ja vissiin on ihan dynossa säädetty nuo lastut mitä kauppaa, prkl kun ei muista sitä nettisivua missä noita oli enemmänkin

            Itse ostin omaan M535:een ja masa2,5 e30 325i:een nuo lastut, mutta kumpikaan ei ole vielä päässyt kunnolla ajaessa testaamaan miten pelittää

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #7


              hyvin tyytyväinen olen. Muutamia kertoja siihen 8k kieroksien asti vääntänyt ilman hyytymis merkkiä.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Veltsu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 886
                • Varkaus

                #8
                Originally posted by Simo View Post
                Kaksi lastua tilannu jo kyseiseltä tyypiltä, tällä tyypillähän on senniminen kilpatalli kun pro-motorsport muistaakseni ja vissiin on ihan dynossa säädetty nuo lastut mitä kauppaa, prkl kun ei muista sitä nettisivua missä noita oli enemmänkin

                Itse ostin omaan M535:een ja masa2,5 e30 325i:een nuo lastut, mutta kumpikaan ei ole vielä päässyt kunnolla ajaessa testaamaan miten pelittää

                Lastu on tosi hyvä, näin 2 viikon testauksella ainut - on jonkin verran noussut polttoaineen kulutus.

                Kierroksia ottaa ~7500rpm

                Kaupunki ajolla tankillisella pääsi noin 300km. Katto nyt miten tasottuu...

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 999
                  • 29100/310053

                  #9
                  Rempatulla koneella 8000rpm voikin olla vielä suht' turvallista, mutta 200+ tkm ajetuilla se on lähinnä ongelmien kerjäämistä. Ilmoituksessa taidetaan kyllä mainita että toivomusten mukaan rajoitinta alemmas tai ylemmäs?
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11693
                    • Kouvola

                    #10
                    Nostellaas tätä ylös...

                    Mistäpäin toi DME-boksi löytyy tosta femmasta? Onko vielä tuolla hanskalokeron yläpuolella? helppo vaihtaa toi lastu?

                    Meinasin jos kokeilisi tota EPDM:n suosittelemaan "noname" lastua jos vaikka saisi jotain muutosta tohon koneen käyttäytymiseen ja samalla jos toi resonanssiläppä lähtisi toimimaan

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      #11
                      Eikös se ole siellä konehuoneessa vänkärin puolella mustan kannen alla joka on kiinni neljällä ruuvilla.
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2552
                        • Kirkkonummi

                        #12
                        Originally posted by Esko View Post
                        Nostellaas tätä ylös...

                        Mistäpäin toi DME-boksi löytyy tosta femmasta? Onko vielä tuolla hanskalokeron yläpuolella? helppo vaihtaa toi lastu?

                        Meinasin jos kokeilisi tota EPDM:n suosittelemaan "noname" lastua jos vaikka saisi jotain muutosta tohon koneen käyttäytymiseen ja samalla jos toi resonanssiläppä lähtisi toimimaan
                        Oletko kokeillut sitä "paikallaantestausta", että läppä yleensä ottaen toimii? Noita alipaineletkuja ja -liittimiähän on jopa sulanut pois, näiden lisäksi normaalit kaasuläppä-asentoanturit (joku saanut toimimaan puhdistamalla) jne?
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Esko View Post
                          Nostellaas tätä ylös...

                          Mistäpäin toi DME-boksi löytyy tosta femmasta? Onko vielä tuolla hanskalokeron yläpuolella? helppo vaihtaa toi lastu?

                          Meinasin jos kokeilisi tota EPDM:n suosittelemaan "noname" lastua jos vaikka saisi jotain muutosta tohon koneen käyttäytymiseen ja samalla jos toi resonanssiläppä lähtisi toimimaan
                          Eipä taida lähtee resonanssiläppä toimimaan. Ihan suosiolla airboxi irti ja alipaineletkut uusiksi. 15v autossa noi letkut on todella haperossa kunnossa.

                          Nimim. 90% alipaine/huohotin yms letkuista vaihtaneena...

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11693
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Maza View Post
                            Eipä taida lähtee resonanssiläppä toimimaan. Ihan suosiolla airboxi irti ja alipaineletkut uusiksi. 15v autossa noi letkut on todella haperossa kunnossa.

                            Nimim. 90% alipaine/huohotin yms letkuista vaihtaneena...
                            Pakko kai se on tohon hommaan ryhtyä. Pitäs nyt ens saada auto vaan muuten läjään ja vanteet alle, että saisi leimalle.

                            Onko ton DME-boksin aukaisemiseen jotain vinkkejä. Piti jo hakea kaupasta tollanen pieni torx-avain, kun ei löytyny tarpeeksi pientä iteltä. Siis lähinnä, että millä ton ylemmän piirilevy saisi irti, että pääsisi näkemään mikä lastu tohon on vaihdettu? Yritin varovasti vetää ja nostaa, mutta ei mitään vaikka irroitin ne kaikki muoviklipsut jne.

                            Hermot noiden boksien kanssa menee. Sama homma oli edellisessä autossa, kun olisin vaihtanu lastun, niin saanu niitä piirilevyjä "auki"

                            Comment

                            • J0ne
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 746
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Esko View Post
                              Pakko kai se on tohon hommaan ryhtyä. Pitäs nyt ens saada auto vaan muuten läjään ja vanteet alle, että saisi leimalle.

                              Onko ton DME-boksin aukaisemiseen jotain vinkkejä. Piti jo hakea kaupasta tollanen pieni torx-avain, kun ei löytyny tarpeeksi pientä iteltä. Siis lähinnä, että millä ton ylemmän piirilevy saisi irti, että pääsisi näkemään mikä lastu tohon on vaihdettu? Yritin varovasti vetää ja nostaa, mutta ei mitään vaikka irroitin ne kaikki muoviklipsut jne.

                              Hermot noiden boksien kanssa menee. Sama homma oli edellisessä autossa, kun olisin vaihtanu lastun, niin saanu niitä piirilevyjä "auki"
                              Pikkujuttu aukasta. Liittimen reunoilla näkyy muovi"klipsut", käännä ne sisäänpäin, samalla takareunaa nätisti nostaen.
                              Kun oot saanu klipsit "sisään" niin nosta takareuna reilusti "auki". Sopiva talttapää-meisseli on ehdoton millä voit painaa liittimen sisään tulevaa etureunaa alaspäin.
                              Helpoiten etureuna irtoaa kun aloitat ujuttamisen ensin esim. oikeasta reunasta ja siitä pikkuhiljaa meisselillä avittaen loppuosakin irti.

                              Ensimmäisellä kerralla voi olla hieman "nihkeää", mutta kyllä se aukeaa.
                              On-One InBred 29er

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎