E34 535 kulutusta pienemmäksi??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rosso
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 64
    • Kanta-häme

    #16
    vertailun vuoksi

    Oma 525 24v- reipasta motariajoa 130-150 km/h mittarinopeus. Muutamia kovempia kiihdytyksiä. Kulutus 8,79 ei paha, ja lastutettuna vissiin samantehoinen kuin 535.

    Eli olisko vastaus - vaihda autoa. Tämä ei ollut sitten tarkoitettu miksikään v...luksi.

    Olen vain ollut tosi tyytyväinen oman kulutuslukemiin.
    E46 318i -00

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #17
      Originally posted by Rosso View Post
      ja lastutettuna vissiin samantehoinen kuin 535.

      Eli olisko vastaus - vaihda autoa.
      Et ole sitten vissiin 535:ttä ajanut ikinä?

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • Rosso
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 64
        • Kanta-häme

        #18
        moi

        Originally posted by tmth View Post
        Et ole sitten vissiin 535:ttä ajanut ikinä?

        En ole ajanut 535 sta.
        E46 318i -00

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #19
          kyllä se vaan taitaa olla niin ettei tuolla m30b34:sella tarvi niistä alle 9litran kulutuksista ees haaveilla ellei alamäkeen ja myötätuuleen tasasta 80km/h aja. maantiellä se kymppi ja vähän päällekin taitaa olla todellisuutta jos vähänkään reippaammin ajaa/muutaman ohituksen tekee. ja kaupungissa varmasti helposti sen 14-15litraa. mutta mitä vitun väliä?

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #20
            Mulla pieneni kulutus huomattavasti, kun vaihdoin uuden lambdan. Aikasemmin imi lyhyessä työajossa 15,1l/100km. Nyt lambdan vaihdon jälkeen menee 12,0l/100km. Tein tossa pari kuukautta sitten usealla tankillisella ajotietokoneen kalibroinnin. Näytti silloin 0,5l/100km liikaa. Ja autohan oli 535iA -90.

            Comment

            • Behemoth
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 561

              #21
              Originally posted by Rosso View Post
              Eli olisko vastaus - vaihda autoa. Tämä ei ollut sitten tarkoitettu miksikään v...luksi.
              Tuo nyt on näistä kulutuksen pienentämis vaihtoehdoista se huonoin.
              E66 730Ld LCI

              ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

              Comment

              • Behemoth
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 561

                #22
                Putsailin tuon ilmamäärämittarin ja viikonloppuna tulee ajeltua runsaasti matka-ajoa, joten nyt otan todelliset kulutusarvot ylös. Muuten tuo pelkkä putsaaminen jo tuntui hieman tuovan lisää potkua. Tuo lambda tosiaan pitää vielä testata.
                E66 730Ld LCI

                ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                Comment

                • Cock
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 752
                  • Tsadi

                  #23
                  Originally posted by Martti View Post
                  kyllä se vaan taitaa olla niin ettei tuolla m30b34:sella tarvi niistä alle 9litran kulutuksista ees haaveilla ellei alamäkeen ja myötätuuleen tasasta 80km/h aja. maantiellä se kymppi ja vähän päällekin taitaa olla todellisuutta jos vähänkään reippaammin ajaa/muutaman ohituksen tekee. ja kaupungissa varmasti helposti sen 14-15litraa. mutta mitä vitun väliä?
                  Kyllä EHJÄLLÄ 535:lla pääsee todellisiin ysin lukemiin. itse 535:lla pääsin 95km/h keskinopeudella 9,2 litraa sadalla. Vähän vajaan tuhannen kilometrin lenkki, tankkamaalla laskettu.

                  Vastaavasti 540:llä pääsee vielä pienempiin lukemiin, 110 km/h keskinopeus, 9,1 litraa sadalla 1400 kilsan reissu. myös tankkaamalla laskettu.

                  Noilla keskinopeuksilla ajo ei todellakaan ole mitään körökörö kirkkoon touhua...

                  Edit. Eihän sillä mitään väliä ole... köyhää saattaa hieman kirpasta ..vitsivitsi..
                  Last edited by Cock; 26-04-2007, 22:32.
                  540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                  Audi A6 C7 S-Line ABT

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    #24
                    Jep. E34 / 540ia talvinopeusrajoituksella ja vajaan 90km/h keskinopeudella n. 250km matka-ajoa reipas 8l / 100km. Alimmillaan 7,8l kun sai tasaisesti ajaa.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • Behemoth
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 561

                      #25
                      Originally posted by Cock View Post
                      Vastaavasti 540:llä pääsee vielä pienempiin lukemiin, 110 km/h keskinopeus, 9,1 litraa sadalla 1400 kilsan reissu. myös tankkaamalla laskettu.

                      Jos tuo pitää paikkansa, että 540 juo vähemmän niin sittenhän tässä on edessä auton vaihto syksyllä. On nimittäin jo pitemmän aikaa himoittanut tuo V8. Kyllä tämä kutonenkin on mukava ajella ja nätisti vääntää, mutta vanha sanonta pitää paikkansa - "mitä enemmän, sitä enemmän".
                      E66 730Ld LCI

                      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                      Comment

                      • Shuko
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 739
                        • Forssa

                        #26
                        Originally posted by Behemoth View Post
                        Jos tuo pitää paikkansa, että 540 juo vähemmän niin sittenhän tässä on edessä auton vaihto syksyllä. On nimittäin jo pitemmän aikaa himoittanut tuo V8. Kyllä tämä kutonenkin on mukava ajella ja nätisti vääntää, mutta vanha sanonta pitää paikkansa - "mitä enemmän, sitä enemmän".
                        Tuskin se vahemman vie, ehka jos on 6 pykalan manuaali ni paasee maantiella vahemmalla, mutta kylla taajamas vie enemman (ei mitenkaan kamalasta, litran pari).
                        G31 520d M-Sport '18
                        Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #27
                          Niin, mitä itse on porissut 540i ihmisten kanssa, niin keskikulutuksissa ei mainittavia eroja ole 535i:ihin nähden. Tuolla 540i:llä pääsee pienempiin maantiekulutuksiin, jos jutut ja omat käsitykset pitää paikkaansa. Täytyy muista että 535i on tehty 60-luvun koneesta täyttämään 90-luvuun saastepäästö- ja meluvaatimukset. Puristus-suhde on aika alhainen(kone käy jopa 92:lla bensalla), näin koneen hyötysuhde(tehollinen keskipaine) on vääjäämättä aika alhainen mikä näkyy korkeana kulutuksena tehoon nähden.

                          Comment

                          • Behemoth
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 561

                            #28
                            Noniin. Nyt on käyty 215 kilsan matka-ajo-lenkki. Ajotietokone näytti reissulle 10,2 litran kulutusta keskinopeuden ollessa 94,5 km/h. Suurin piirtein samaa sain myös laskemalla itse. Liekkö nuo 8,5x18" kiekot 235 nahoilla joka kulmassa saa aikaan tuon litran extran? Tuon ilmamäärämittarin putsauksen jälkeen auto kyllä hyökkää todella hyvin. Ei tuossa kulutuksessa kauheana ole rukkaamista, mutta tuon 0,5-1,0 litran jostaki vois kaivaa. Pitää ruveta tutkimaan tuota lambdaa seuraavaksi.

                            Muuten se ilmamäärämittarin säätöruuvi oli ilmeisesti mustan muovikannen alla, joka oli silikonilla sinetöity kiinni? En alkanut repimään sitä auki.
                            E66 730Ld LCI

                            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #29
                              Originally posted by Behemoth View Post
                              Noniin. Nyt on käyty 215 kilsan matka-ajo-lenkki. Ajotietokone näytti reissulle 10,2 litran kulutusta keskinopeuden ollessa 94,5 km/h. Suurin piirtein samaa sain myös laskemalla itse. Liekkö nuo 8,5x18" kiekot 235 nahoilla joka kulmassa saa aikaan tuon litran extran? Tuon ilmamäärämittarin putsauksen jälkeen auto kyllä hyökkää todella hyvin. Ei tuossa kulutuksessa kauheana ole rukkaamista, mutta tuon 0,5-1,0 litran jostaki vois kaivaa. Pitää ruveta tutkimaan tuota lambdaa seuraavaksi.

                              Muuten se ilmamäärämittarin säätöruuvi oli ilmeisesti mustan muovikannen alla, joka oli silikonilla sinetöity kiinni? En alkanut repimään sitä auki.
                              Mitenkä on mahdollista jotta vitonen syö samalla koneella enempi kuin isompi seiska? Mullakin on 235 renkaat tuossa alla ja maantiekulutus aina ollut alle 10l/100 sekä tietokoneen että tankatun määrän mukaan, cruise päällä ~108km/h yleensä. Roi-Lohja-Roi reissuilla (~1800km) on päästy 9l tienoille, joskus lyhemmillä reissuilla siististi ajellen jonnekin 8,6:kin.
                              Onko muuten seiskan ilmanvastuskerroin pienempi kuin vitosen? /selittyykö homma välityksien erolla. Otsapintaakaan ei liene merkittävästi enempää kerry.
                              Niin ja seiskan looda on tietystikin automaatti. Tosin sehän menee ohjekirjankin mukaan vähemmällä kuin manuskaversiot...
                              Last edited by WSE1; 27-04-2007, 22:37.

                              Comment

                              • Behemoth
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 561

                                #30
                                Originally posted by WSE1 View Post
                                Mitenkä on mahdollista jotta vitonen syö samalla koneella enempi kuin isompi seiska? Mullakin on 235 renkaat tuossa alla ja maantiekulutus aina ollut alle 10l/100 sekä tietokoneen että tankatun määrän mukaan, cruise päällä ~108km/h yleensä. Roi-Lohja-Roi reissuilla (~1800km) on päästy 9l tienoille, joskus lyhemmillä reissuilla siististi ajellen jonnekin 8,6:kin.
                                Onko muuten seiskan ilmanvastuskerroin pienempi kuin vitosen? /selittyykö homma välityksien erolla. Otsapintaakaan ei liene merkittävästi enempää kerry.
                                Niin ja seiskan looda on tietystikin automaatti. Tosin sehän menee ohjekirjankin mukaan vähemmällä kuin manuskaversiot...
                                Joo tuo on mysteeri, että miten tuo 535 hörsii tuota juomaa niin perkeleesti. Eikä meikäläisen 535 tunnu olevan ainut potilas. Tuntuu, että vähintään joka toisen omistama kärry lipittää liikaa menovettä, ja alle 10 litran kulutukset ovat utopiaa.

                                edit: tuosta lambdasta vielä, että missä anturin toinen pää sijaitsee konehuoneessa? sehän ilmeisesti tulee pakoputken alkuosasta haistelemasta happipitoisuuksia ja sitten säätelee imupuolta konehuoneessa ellen täysin väärässä ole?
                                Last edited by Behemoth; 27-04-2007, 22:49.
                                E66 730Ld LCI

                                ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X