Juu, elikäs nythän huomasin sitten seuraavan laisen asian tästä saksan ihmeestä. Akun kenkiä kun pitää n.1h irti --> laittaa takaisin ja lähtee ajamaan niin autossa on enemmän menohaluja?! Eli ala vääntö ja kiihtyvyys ovat paremmat. Tätä säilyy jonkun aikaa kun taas auto palaa "normaaliksi". En nyt muista tapahtuuko paluu normaaliin ensimmäisen sammutuksen jälkeen vai ajan kanssa mutta pysyvää se ei kuitenkaan ole. Autossa on lastu joten oma teoriani on, että kun auton nollaa niin lastu lähtee toimimaan kunnolla. Mutta miksi se ei ole koko aikaista?
E34 525i 12V nollausella tehoa lisää *kuvia lisätty*
Collapse
X
-
E34 525i 12V nollausella tehoa lisää *kuvia lisätty*
Last edited by rentturaakki; 22-10-2007, 15:35.Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82Tags: None
-
-
Autossa on jokin vika päällä, eli tuo akun irroitus nollaa vikamuistin ja auto toimii hetken normaalisti, kunnes moottorinohjausjärjestelmä huomaa vian ja menee ns. linkutusmoodiin. Käy luetuttamassa vikakoodit, josko sieltä löytyisi jokin vika, jonka korjaamalla auto pelaa kuten sen pitäisi pelata.
-
-
Linkutus-moodiin joutumista kyllä minäkin äänestäisin. Itsellä on viime aikoina hyvin useinkin mennyt E32:ssa nilkutusmoodi päälle, eikä silti ole syttynyt EML-valo ilmoittamaan siitä.
Jos vikana tämä, niin mahdollisia syitä on useita: kosketushäiriö jossain, huono akku, akunkengät huonosti kiinni, pääsulake valmis vaihtoon, maadoitusvika etc.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostAutossa on jokin vika päällä, eli tuo akun irroitus nollaa vikamuistin ja auto toimii hetken normaalisti, kunnes moottorinohjausjärjestelmä huomaa vian ja menee ns. linkutusmoodiin. Käy luetuttamassa vikakoodit, josko sieltä löytyisi jokin vika, jonka korjaamalla auto pelaa kuten sen pitäisi pelata.Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Comment
-
-
Originally posted by rentturaakki View PostVoikos noita vikakoodeja luetuttaa jokaisessa autokorjaamossa vai pitääkö olla joku bemariin erikoistunut?
Comment
-
-
No nyt kävin yhdessä liikkeessä luetuttamassa mutta ei saanu niitten vehkeillä mitään ulos sieltä. Sitten soitin Bemu Oy nimiseen pajaan joka sijaitsee tuusulassa. Siellä sanoivat että ei 90 vuosimallin 525sessa ole "nilkutus moodia", paitsi automaatissa ja silloinkin kone ei ota kaikkia kierroksia joten sen kyllä huomaa. Vasta isommissa manuaali moottoreissa on tuo moodi. Mutta vikakoodin lukuun menen nyt kumminki sinne liikkeeseen. Voikos sen lambdan ja ilmamääräanturin vaihtaa ihan siitä vaan vai onko siinä jotain erikoista esim. Momentteja yms?Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Comment
-
-
Tuo sama efekti tapahtuu myös ilman boosterilastuja. Ensimmäisillä 50km aikana olin joskus havaitsevinani saman, mutta en viimeksi kun kokeilin. Ero on melko pieni joten se voi johtua myös ilman kosteudesta/ tuulesta. Onhan muutenkin eri päivinä hiukan eroja menohaluissa. Eli jos ero ei ole merkittävä älä rupee sen takia ainakin mitään tekemään. 98:lla ja 95:llä on mulla vastaava ero, vaikka niiden välillä ei pitäisi noin vanhoissa autoissa olla mitään eroa, niin tai näin mutta tässä pelissä on.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostTuo sama efekti tapahtuu myös ilman boosterilastuja. Ensimmäisillä 50km aikana olin joskus havaitsevinani saman, mutta en viimeksi kun kokeilin. Ero on melko pieni joten se voi johtua myös ilman kosteudesta/ tuulesta. Onhan muutenkin eri päivinä hiukan eroja menohaluissa. Eli jos ero ei ole merkittävä älä rupee sen takia ainakin mitään tekemään. 98:lla ja 95:llä on mulla vastaava ero, vaikka niiden välillä ei pitäisi noin vanhoissa autoissa olla mitään eroa, niin tai näin mutta tässä pelissä on.Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Comment
-
-
Joo, eihän siinä tosiaan olekaan EML-boksia.
Miltäpä kuulostaisi sellainen idea, että ehkä se lastu ei olekaan ihan sopiva :think
Jos kerran nollauksen jälkeen toimii hyvin, koska kaikki on asetettu tehdasasetuksiin. Vähän aikaa sitten kun olet ajellut, on DME aikansa "haistellut" ja "kuunnellut", että missä kunnossa kone on, ja optimoinut itse arvot vastaamaan todellisuutta - paitsi vaan, että lastu jonka kanssa puuhataan ei olekaan se sama mikä tehtaalta on lähtenyt...
Enpä tainnut osata selittää hienoilla termeillä, mutta eikös se jotakuinkin noin mene?
Comment
-
-
Originally posted by djanni View PostJoo, eihän siinä tosiaan olekaan EML-boksia.
Miltäpä kuulostaisi sellainen idea, että ehkä se lastu ei olekaan ihan sopiva :think
Jos kerran nollauksen jälkeen toimii hyvin, koska kaikki on asetettu tehdasasetuksiin. Vähän aikaa sitten kun olet ajellut, on DME aikansa "haistellut" ja "kuunnellut", että missä kunnossa kone on, ja optimoinut itse arvot vastaamaan todellisuutta - paitsi vaan, että lastu jonka kanssa puuhataan ei olekaan se sama mikä tehtaalta on lähtenyt...
Enpä tainnut osata selittää hienoilla termeillä, mutta eikös se jotakuinkin noin mene?
Eli mikäs nyt sitten ois toiminta suunnitelma? Vakio chippi kiinni vai? Ei sekään mukavalta kyllä kuullostaVai pitääkö nyt sitten viritellä kojetauluun kytkin mistä saa auton virrattomaksi. Ja sitten kun on tarvetta näytellä kuinka bemari lähtee nii auto tunniks parkkii ja auto virrattomaks
Muuten toimiva juttu mutta jos pitää motarilla ruveta mitteloimään :think Kaikenlaista harmia taas...
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Comment
-
-
Originally posted by rentturaakki View PostEli mikäs nyt sitten ois toiminta suunnitelma? Vakio chippi kiinni vai? Ei sekään mukavalta kyllä kuullostaVai pitääkö nyt sitten viritellä kojetauluun kytkin mistä saa auton virrattomaksi. Ja sitten kun on tarvetta näytellä kuinka bemari lähtee nii auto tunniks parkkii ja auto virrattomaks
Muuten toimiva juttu mutta jos pitää motarilla ruveta mitteloimään :think Kaikenlaista harmia taas...
Ja eiköhän täällä joku osaa neuvoa mistä löytää sellaisen lastun joka toimii DME 1.3:n kanssa paremmin yhteen. Luulisin - itse en pahemmin noista lastuista perusta - luotan siihen, että Baijerin moottori werstas on valinnut riittävän pätevät osat jo valmiiksi
Comment
-
-
Kyllä mun mielestä 525:n M1.3:ssa on "limp home" moodi :think
Tuossa vähän aiheesta:
Limited Operating Strategy (LOS): Motronic 1.3
In the event of a serious fault in one or more of the sensors or their wiring circuits, Motronic will substitute a fixed default value in place of the defective sensor. This procedure is often termed limp home. A serious fault occurs when the signal from the sensor is outside of its normal operating parameters.
When operating in LOS the engine may actually run quite well with failure of one or more minor sensors. Since the substituted values are those of a hot engine, cold starting and running during the warm-up period may be less than satisfactory. Also, failure of a major sensor, ie the AFS, will tend to make driving conditions less easy. Once the fault has cleared, Motronic will once more accept the live signal from the sensor. The following LOS measures are taken in the event of a failure
Component->Action.
AFS->Substitute values are calculated from the TS position. The load signal is fixed to 6.0 ms and the ignition timing to 20° BTDC once the TS contact is open.
ATS->Substitute value of 50° C . A code will not be set, and LOS will not commence until a minimum of 3 minutes after engine start and the engine idling for a minimum of 30 seconds.
CID->Sensor injectors are pulsed simultaneously.
CO->Pot substitute value of 2.77 volts.
CTS->Substitute value of 80° C if ATS value is greater than 20°. If ATS value is less than 20° , substitute value of ATS value for first three minutes after engine start-up.
OS->Substitute value, open loop control.
TS->Substitute values, restricted engine operation.
Vikakoodit näistä vanhemmista Motroniceista voi lukea vaikka koitinkynällä kun vaan tietää oikean pinnin Motronicin liittimestä
Toinen vaihtoehto on laittaa Check Engine valo toimintakuntoon, se ei toimi ECE-versioissa pelkällä polttimon paikoilleenlaitolla vaan vaatii hieman enemmän työtä. Tuossa yksi ohje Check Engine valon toimintakuntoon saattamiseksi. Motronicin pinnikaavioitahan löytyy E34:FAQ:sta josta voi hakea oikean pinnin Motronicin liittimestä.
Pedal testin vikakoodien tulkintaahan löytyy mm. täältä.
Edit: Olen näköjään laittanut joskus tuon koitinkynä kytkennänkin tänne:
Last edited by Leka; 12-06-2007, 08:56.
Comment
-
Comment