Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Touring ja tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juse132
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 163
    • Preiviiki

    E34 Touring ja tasonsäätö

    Ohjaustehostimen oljysäiliön korkissa ovat nuo 3 mystistä kirjainta: CHF vai miten se nyt oli, anyway, se taitaa olla merkki siitä että autossani on tasonsäätö?? (Luin muistaakseni jostain tuunausklubin foorumista) Kysymys kuuluu: voiko perän korkeuteen vaikuttaa itse jotenkin vai olenko automatiikan armoilla? Jos voi niin miten?
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Re: E34 Touring ja tasonsäätö

    Originally posted by juse132
    Ohjaustehostimen oljysäiliön korkissa ovat nuo 3 mystistä kirjainta: CHF vai miten se nyt oli, anyway, se taitaa olla merkki siitä että autossani on tasonsäätö?? (Luin muistaakseni jostain tuunausklubin foorumista) Kysymys kuuluu: voiko perän korkeuteen vaikuttaa itse jotenkin vai olenko automatiikan armoilla? Jos voi niin miten?
    Käytäppä searchia niin löytyy muistaakseni ohjeet.
    Siellä taitaa olla kolme pykälää jolla sitä voi myös säätää (lue madaltaa) ja silti pitäisi toimia ihan oikein.
    Ja jos niin hullu olet, että pois haluat koko tasonsäädön, niin siitäkin löytyy jotain juttua täältä :wink:
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • juse132
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 163
      • Preiviiki

      #3
      Juu kiitos vinkistä

      Hakua käyttämällä kyllä löytyy kun vaan aina muistas sen. En tiedä mikä minua riivaa kunnen yleensä huomaa sitä käyttää. Olenkohan ajanut liian kauan (22 vuotta) Fordeilla????

      Comment

      • Hevimies
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1456
        • Savonlinna

        #4
        Searchilla katselin minäkin, eikä mitään salettia vastausta löytynyt. Osaako joku varmaksi sanoa että on tasonsäätö jos korkissa lukee CHF? Mietin vaan että onkohan omassakin puimurissa taas yksi hajoava paikka lisää? :wink:

        Comment

        • Wangel436
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1029
          • Ylöjärvi

          #5
          Originally posted by Hevimies
          Searchilla katselin minäkin, eikä mitään salettia vastausta löytynyt. Osaako joku varmaksi sanoa että on tasonsäätö jos korkissa lukee CHF? Mietin vaan että onkohan omassakin puimurissa taas yksi hajoava paikka lisää? :wink:
          No eikai se isovaiva ole kurkistaa että meneekö takaiskunvaimentimien alapäähän hydrauliikkaletkut-->jos menee niin tasonsäätö on autossa.
          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

          E61 530D ///M-sport




          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            ...........
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:23.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • jakusa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 515
              • Lempäälä

              #7
              pelkästään se että tehostajan kannessa lukee chf ei ole tae siitä että tasonsäätö löytyy. bentley sanoo että jos mittatikku on korkissa niin ei ole tasonsäätöä ja jos on erillinen mittatikku niin sillon on tasonsäätö.

              omassa ei ole tasonsäätöä mutta chf seisoo korkissa.
              varmuuden tosiaan saa ku kattoopi meneekö hydrauliletkuja.
              -after all is said and done more is said than done-


              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                CHF = Cental(?) Hydraulic Fluid, eli hydrauliikkanestett se tarkoittaa.

                Sitähän löytyy monenmoista, halvempaa (mineraaliöljy) ja kalliimpaa (synteettinen). Itse käyttäisin esim. Pentosil CHF 7.1:stä (mineraali) tai Pentosil CHF 11S (synteettinen).

                Lienee kuitenkin järkevintä ettei sekoita aineita keskenään. Jos entinen on mineraalipohjainen, lisätään sinne sitten samantapaista ainetta. Sama juttu synteettisen kanssa.

                t: Timo

                Comment

                • Wangel436
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1029
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by muggo
                  Tulipa kokeiltua säätää nivoa E30 325i touringissa, ei vaikutusta tuolla vivulla korkeuteen joka tulee vakaajantangosta säätimelle. Jäykkyyteen vaikuttaa vaan ei korkeuteen (ainakaan niin paljoa että sen huomaisi).
                  Täällä putos ainakin peppu noin 1-1.5cm tottiin päin,kun tangon asentoa sääti(e34touring)! :wink:
                  Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                  E61 530D ///M-sport




                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    ..........
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:23.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • mursu909
                      Newbiemmer
                      • Sep 2004
                      • 4
                      • 96200

                      #11
                      häh onko e34 touringin peräpään etäisyys maasta säädettävissä muutenkin kuin lastaamalla köntsää konttiin??

                      Comment

                      • Wangel436
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1029
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Originally posted by mursu909
                        häh onko e34 touringin peräpään etäisyys maasta säädettävissä muutenkin kuin lastaamalla köntsää konttiin??
                        Kyllähän sitä voi säätää vähäsen jos vaan on tasonsäätö takapäässä :wink:
                        Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                        E61 530D ///M-sport




                        Comment

                        • mursu909
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 4
                          • 96200

                          #13
                          Originally posted by Wangel436
                          Kyllähän sitä voi säätää vähäsen jos vaan on tasonsäätö takapäässä :wink:
                          viitsiikö joku tuhlata vähän rautalankaa selitykseen että mistä tuo säätö löytyy jos on löytyäkseen?

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            tasonsäätö

                            jos perää haluaa tiputtaa, pitää myös vaihtaa lyhyemmät jouset!!
                            ei ne säätyvät iskarit nyt sentää rupea itseään lyhemmäsi imemään ja jousia kokoon puristamaan! eli pitää pistää lyhyemmät jouset ja sitten muuttaa sen tasonsäätimen paikkaa. Jos muuttaa pelkästään tasonsäätimen paikkaa, iskunvaimentajan paineet vain pienenee ja perä laskee mahdollisesti hivenen, riippuen miten kuolleentuneet vanhat jouset on, samalla perästä tulee löysempi ja autosta tulee kamala ajaa.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • juse132
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 163
                              • Preiviiki

                              #15
                              Kyllä vaan vaikuttaa

                              Luulen ettei tuohon säätöön ollut kukaan koskaan koskenutkaan ja perä oli ärsyttävän matalalla (liekö sitten kuoleentuneet jouset). Systeemi näytti kuivalta kaikin puolin, joten vuodoista ei pitäisi johtua. No säädin sitten tangon heti "tappiin" ja löin auton käymään ja avot: nyt perä oli ärsyttävän korkealla. Säätövara noin silmämääräisesti on hyvinkin jopa 10 senttiä. Aikani hienosäädettyäni sain kuin sainkin auton suurinpiirtein suoraan. Hyvä näin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎