Ohjaustehostimen oljysäiliön korkissa ovat nuo 3 mystistä kirjainta: CHF vai miten se nyt oli, anyway, se taitaa olla merkki siitä että autossani on tasonsäätö?? (Luin muistaakseni jostain tuunausklubin foorumista) Kysymys kuuluu: voiko perän korkeuteen vaikuttaa itse jotenkin vai olenko automatiikan armoilla? Jos voi niin miten?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Touring ja tasonsäätö
Collapse
X
-
Re: E34 Touring ja tasonsäätö
Originally posted by juse132Ohjaustehostimen oljysäiliön korkissa ovat nuo 3 mystistä kirjainta: CHF vai miten se nyt oli, anyway, se taitaa olla merkki siitä että autossani on tasonsäätö?? (Luin muistaakseni jostain tuunausklubin foorumista) Kysymys kuuluu: voiko perän korkeuteen vaikuttaa itse jotenkin vai olenko automatiikan armoilla? Jos voi niin miten?
Siellä taitaa olla kolme pykälää jolla sitä voi myös säätää (lue madaltaa) ja silti pitäisi toimia ihan oikein.
Ja jos niin hullu olet, että pois haluat koko tasonsäädön, niin siitäkin löytyy jotain juttua täältä :wink:
-
-
Originally posted by HevimiesSearchilla katselin minäkin, eikä mitään salettia vastausta löytynyt. Osaako joku varmaksi sanoa että on tasonsäätö jos korkissa lukee CHF? Mietin vaan että onkohan omassakin puimurissa taas yksi hajoava paikka lisää? :wink:
Comment
-
-
pelkästään se että tehostajan kannessa lukee chf ei ole tae siitä että tasonsäätö löytyy. bentley sanoo että jos mittatikku on korkissa niin ei ole tasonsäätöä ja jos on erillinen mittatikku niin sillon on tasonsäätö.
omassa ei ole tasonsäätöä mutta chf seisoo korkissa.
varmuuden tosiaan saa ku kattoopi meneekö hydrauliletkuja.
Comment
-
-
CHF = Cental(?) Hydraulic Fluid, eli hydrauliikkanestett se tarkoittaa.
Sitähän löytyy monenmoista, halvempaa (mineraaliöljy) ja kalliimpaa (synteettinen). Itse käyttäisin esim. Pentosil CHF 7.1:stä (mineraali) tai Pentosil CHF 11S (synteettinen).
Lienee kuitenkin järkevintä ettei sekoita aineita keskenään. Jos entinen on mineraalipohjainen, lisätään sinne sitten samantapaista ainetta. Sama juttu synteettisen kanssa.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by muggoTulipa kokeiltua säätää nivoa E30 325i touringissa, ei vaikutusta tuolla vivulla korkeuteen joka tulee vakaajantangosta säätimelle. Jäykkyyteen vaikuttaa vaan ei korkeuteen (ainakaan niin paljoa että sen huomaisi).
Comment
-
-
tasonsäätö
jos perää haluaa tiputtaa, pitää myös vaihtaa lyhyemmät jouset!!
ei ne säätyvät iskarit nyt sentää rupea itseään lyhemmäsi imemään ja jousia kokoon puristamaan! eli pitää pistää lyhyemmät jouset ja sitten muuttaa sen tasonsäätimen paikkaa. Jos muuttaa pelkästään tasonsäätimen paikkaa, iskunvaimentajan paineet vain pienenee ja perä laskee mahdollisesti hivenen, riippuen miten kuolleentuneet vanhat jouset on, samalla perästä tulee löysempi ja autosta tulee kamala ajaa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Kyllä vaan vaikuttaa
Luulen ettei tuohon säätöön ollut kukaan koskaan koskenutkaan ja perä oli ärsyttävän matalalla (liekö sitten kuoleentuneet jouset). Systeemi näytti kuivalta kaikin puolin, joten vuodoista ei pitäisi johtua. No säädin sitten tangon heti "tappiin" ja löin auton käymään ja avot: nyt perä oli ärsyttävän korkealla. Säätövara noin silmämääräisesti on hyvinkin jopa 10 senttiä. Aikani hienosäädettyäni sain kuin sainkin auton suurinpiirtein suoraan. Hyvä näin.
Comment
-
Comment