Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34, kickdown häiriö -

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blauweiss
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 45
    • Nilsiä

    E34, kickdown häiriö -

    kyse on 525 i A, vm 93. Auto on toiminut just niin kuin pitääkin - meno on ollut hyvä ja kiihtyvyyttä löytyy kun tarvitsee - kunnes sitten eräänä päivänä tuli ongelmia ja ei saanut bensaa tankkiin ajoissa ja joutui rullaamaan viimeisellä tipalla mittarille. Tämän jälkeen kickdown ia painaessa on moottori ikäänkuin hirttänyt ja ei kiihdyttänyt enään. Mutta tämä ilmiö ei ollut joka kerta. Nyt kuitenkin pahemmin. - Meidän asentaja epäilee, että tankissa oleva benspumppu on tukkeentunut ja olisi hyvä vaihtaa. BMW.n piirimyyjän testeri kertoo että sytyksessä olisi häiriötä. Tulevalla viikolla tsekataan sytytystulpat ja puolat sitten perjantaina on polttoaineenpaineenmittaus ja sitten arvaillaan lisää. - Onko EKSPERTEILLÄ - kokemusta em. ilmiöstä kokemusta tietoa? - Asiallisesta infosta kiitollinen. (Aikaisemmat kommentit threadeissa (hakusana kickdown) kickdownin käytöstä ja kiihdyttämisestä tuntuivat aika kokeilupohjaisilta, ei automaattilaatikkoatarvitse pykältää minnekkäänn päin, kun kiihdyttää - senhän hoitaa nimenomaan laatikko. Pykälät vain sulkevat vaihteita pois, joka on tarpeellista kun on ekstremi tilanne, pitkä nousu, raskas kuorma tai liukkaus ehkä. (25 vuotta automaatilla ajanut).
  • blauweiss
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 45
    • Nilsiä

    #2
    Sytytyksessä

    ei näyttänyt olevan vikaa - kaikki tulpat ok ja piolat asiallisessa kunnossa! Huomenna sitten polttoaineen painnemittaus - katotaan mitä tietoa sieltä saa.- - ei ole tullut post:eja - siis ei ole ollut kellään kyseistä häiriötä autossa?

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Tuon säiliönsisäisen polttoainepumpun voitelusta huolehtii bensiini, joten kuivana käyminen ei ole hyvä asia... Joka tapauksessa, esimerkiksi KL-varaosista saa varmaankin alkuperäistä pumppua tarvittaessa suhteellisen järkevään hintaan. Toki merkkiliikkeenkin hinta kannattaa kysyä vertailun vuoksi.

      Comment

      • blauweiss
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 45
        • Nilsiä

        #4
        polttoaineenpainneenmittau

        ei paljastunut ongelman syytä! Ja rahaa paloi. Eli nyt sitten alkaa arvailu!!! Mistä johtuu kickdown - yhteydessä tapahtuva kuristus - ikäänkuin ei saisi polttoainetta tai jokin muu estää kierrokset ja kiihdyttämisen????
        Pitäiskö kaiken varmuudella vaihtaa se polttoaineen pummpu???

        Comment

        • blauweiss
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 45
          • Nilsiä

          #5
          Ongelmaan ei vielä saatu ratkaisua

          eli jos jollakin tietoa tai kokemusta, niin vinkkiä vaan, mistä löytyisi vika?Kiitän ennakkoon - asiallisista viesteistä

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Biltemasta pumppu 50€ ja 15min vaihtotyö. Ainakin kokeiltu sitten.

            Comment

            • blauweiss
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 45
              • Nilsiä

              #7
              OK siis polttoaineen pumppu vaihtoon

              onko sillä suora yhteys kickdownin toimintoon? Sillä auto kiihdyttää normaalisti ihan tappiin saakka, jos haluaa - mutta ei kun haluaa kiihdyttää kick d:lla.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by blauweiss View Post
                onko sillä suora yhteys kickdownin toimintoon?
                Ei.

                Pumppu pyörii samanlailla aina ja ikuisesti.

                Kaasun kun painaa lattiaan niin silloinhan täyskaasu ja jos pumppu huono niin soppa ei sitten riitäkkään. Mystinen vika, epäilisin ettei se edes liity polttoaineen loppumiseen.

                Comment

                • vitonen
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 139

                  #9
                  Mulla ei ole aiheesta mitään kokemusta, mutta pari ajatusta tuli mieleen.

                  Vian liittyvyyden kick-downiin voit sulkea pois siten, että kiihdytät sport-asennolla kaasu lähes pohjassa. Sport-asennollahan kierrosten pitäisi nousta lähelle rajoittajaa. Näin oireiden pitäisi olla samanlaiset kuin kick-downilla kiihdyttäessä.

                  Minua kiinnostaisi, että miten tuo polttoaineen painemittaus tehtiin? Jos mittaus tehtiin vain tyhjäkäynnillä tai osakaasulla, ei se kerro, että minkälainen polttoaineen paine on suurella virtauksella. Mittaus pitäisi mielestäni tehdä ehdottomasti kaasu pohjassa korkeilla kierroksilla, jolloin polttoaineen virtaus on riittävän suuri.

                  Mun arvaukset on, että polttoainesuodatin on tukkiutunut tankista irronneista roskista, tai polttoainepumppu on vaurioitunut. Kerrohan sitten miten ongelma ratkesi.

                  Comment

                  • blauweiss
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 45
                    • Nilsiä

                    #10
                    paineen mittaus

                    mittauksen suoritti BMW edustus autotalo Hartikainen Kuopiossa, eivät päästä yleisöä halliin- en tiedä miten ovat homman testanneet!!

                    Comment

                    • full
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1214
                      • Tampere

                      #11
                      kickdown kytkin kaasupolkimen takaa on ilmeisesti tarkistettu? ihan en saanut selvää että vaihtaako kuitenkin kickdownilla pienempää?
                      BMW M535iA -86
                      Volvo V90 -18

                      Comment

                      • blauweiss
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 45
                        • Nilsiä

                        #12
                        vaihtaa pienempää,

                        mutta hirttää/estää kiihdyttämisen noin 140 km /t kohdalla

                        Comment

                        • full
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1214
                          • Tampere

                          #13
                          itsellä tekee vastaavaa kun bensaa on tankissa vähän joten joko sama tai sitten pumppu tukossa tai menossa rikki.
                          BMW M535iA -86
                          Volvo V90 -18

                          Comment

                          • blauweiss
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 45
                            • Nilsiä

                            #14
                            Originally posted by full View Post
                            itsellä tekee vastaavaa kun bensaa on tankissa vähän joten joko sama tai sitten pumppu tukossa tai menossa rikki.
                            Selvä - tarkistetaanpa tuo asia - tässä kuussa pitäis olla aika verstaalle

                            Comment

                            • Carl0s
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 138
                              • Espoo - Kivenlahti

                              #15
                              Ja hämmennetäs soppaa vieläkin lisää... Itselläni meinaan 520 automaatti (zf 5hp-18) tekee joskus samanlaista, eli tuntuu että tehot olisi katoissa, mutta vain kun laatikko on sport-asennossa, ja keppi pakkokakkosella.

                              eli kun esim liikennevaloissa on pakkokakkonen, ja sport pällä, runttaat lapun lattiaan niin kone empii kun mauno ahonen, ja tehosta ei tietoakaan, törkkäät sportin pois, tai kepin 3/4/D ja johan mennään...

                              Tosin tätä tekee harvoin sillon tällön :/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎