kyse on 525 i A, vm 93. Auto on toiminut just niin kuin pitääkin - meno on ollut hyvä ja kiihtyvyyttä löytyy kun tarvitsee - kunnes sitten eräänä päivänä tuli ongelmia ja ei saanut bensaa tankkiin ajoissa ja joutui rullaamaan viimeisellä tipalla mittarille. Tämän jälkeen kickdown ia painaessa on moottori ikäänkuin hirttänyt ja ei kiihdyttänyt enään. Mutta tämä ilmiö ei ollut joka kerta. Nyt kuitenkin pahemmin. - Meidän asentaja epäilee, että tankissa oleva benspumppu on tukkeentunut ja olisi hyvä vaihtaa. BMW.n piirimyyjän testeri kertoo että sytyksessä olisi häiriötä. Tulevalla viikolla tsekataan sytytystulpat ja puolat sitten perjantaina on polttoaineenpaineenmittaus ja sitten arvaillaan lisää. - Onko EKSPERTEILLÄ - kokemusta em. ilmiöstä kokemusta tietoa? - Asiallisesta infosta kiitollinen. (Aikaisemmat kommentit threadeissa (hakusana kickdown) kickdownin käytöstä ja kiihdyttämisestä tuntuivat aika kokeilupohjaisilta, ei automaattilaatikkoatarvitse pykältää minnekkäänn päin, kun kiihdyttää - senhän hoitaa nimenomaan laatikko. Pykälät vain sulkevat vaihteita pois, joka on tarpeellista kun on ekstremi tilanne, pitkä nousu, raskas kuorma tai liukkaus ehkä. (25 vuotta automaatilla ajanut).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34, kickdown häiriö -
Collapse
X
-
Tuon säiliönsisäisen polttoainepumpun voitelusta huolehtii bensiini, joten kuivana käyminen ei ole hyvä asia... Joka tapauksessa, esimerkiksi KL-varaosista saa varmaankin alkuperäistä pumppua tarvittaessa suhteellisen järkevään hintaan. Toki merkkiliikkeenkin hinta kannattaa kysyä vertailun vuoksi.
Comment
-
-
polttoaineenpainneenmittau
ei paljastunut ongelman syytä! Ja rahaa paloi. Eli nyt sitten alkaa arvailu!!! Mistä johtuu kickdown - yhteydessä tapahtuva kuristus - ikäänkuin ei saisi polttoainetta tai jokin muu estää kierrokset ja kiihdyttämisen????
Pitäiskö kaiken varmuudella vaihtaa se polttoaineen pummpu???
Comment
-
-
Originally posted by blauweiss View Postonko sillä suora yhteys kickdownin toimintoon?
Pumppu pyörii samanlailla aina ja ikuisesti.
Kaasun kun painaa lattiaan niin silloinhan täyskaasu ja jos pumppu huono niin soppa ei sitten riitäkkään. Mystinen vika, epäilisin ettei se edes liity polttoaineen loppumiseen.
Comment
-
-
Mulla ei ole aiheesta mitään kokemusta, mutta pari ajatusta tuli mieleen.
Vian liittyvyyden kick-downiin voit sulkea pois siten, että kiihdytät sport-asennolla kaasu lähes pohjassa. Sport-asennollahan kierrosten pitäisi nousta lähelle rajoittajaa. Näin oireiden pitäisi olla samanlaiset kuin kick-downilla kiihdyttäessä.
Minua kiinnostaisi, että miten tuo polttoaineen painemittaus tehtiin? Jos mittaus tehtiin vain tyhjäkäynnillä tai osakaasulla, ei se kerro, että minkälainen polttoaineen paine on suurella virtauksella. Mittaus pitäisi mielestäni tehdä ehdottomasti kaasu pohjassa korkeilla kierroksilla, jolloin polttoaineen virtaus on riittävän suuri.
Mun arvaukset on, että polttoainesuodatin on tukkiutunut tankista irronneista roskista, tai polttoainepumppu on vaurioitunut. Kerrohan sitten miten ongelma ratkesi.
Comment
-
-
Ja hämmennetäs soppaa vieläkin lisää... Itselläni meinaan 520 automaatti (zf 5hp-18) tekee joskus samanlaista, eli tuntuu että tehot olisi katoissa, mutta vain kun laatikko on sport-asennossa, ja keppi pakkokakkosella.
eli kun esim liikennevaloissa on pakkokakkonen, ja sport pällä, runttaat lapun lattiaan niin kone empii kun mauno ahonen, ja tehosta ei tietoakaan, törkkäät sportin pois, tai kepin 3/4/D ja johan mennään...
Tosin tätä tekee harvoin sillon tällön :/
Comment
-
Comment