Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M5 nykii. Nykiminen loppunut mutta ei kierrä yli 5000rpm jos on kaasupohjassa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    e34 M5 nykii. Nykiminen loppunut mutta ei kierrä yli 5000rpm jos on kaasupohjassa!

    eli auto pätkii/nykii koko kierros alueella. Autoon vaihdettu kaikki sytkäjohdot ja uudet tulpat tilattu, tulee perjantaina.

    Ja auto on m5 -89 3.6..

    onko kellään ollut vastaavaa vikaa M5:ssa?

    Ehdotuksia missä vika voisi olla??

    Edit: nykiminen loppunut mutta ei kierrä yli 5000rpm jos on kaasu pohjassa..
    Last edited by ^Tonix^; 12-08-2007, 01:42.
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11695
    • Kouvola

    #2
    Onko puola todettu ehjäksi?
    Mitään vaikutusta, jos ottaa ilmamäärämittarin johdon irti?
    Mitään vaikutusta, jos ottaa lambdan johdon irti?
    Imuvuotoja?

    Comment

    • Miika Tissari
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1802
      • Varkaus

      #3
      Onko uusi virranjakaja? Jos ei, niin vika löytynee todennäköisesti sieltä...
      E28 ///M-tech V8 -83
      E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

      Comment

      • jooma
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 121

        #4
        kuulostaa erittäin tutulta, koitapa napata se ilmamäärä mittarin piuha irti

        Comment

        • ^Tonix^
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 641
          • Vaasa

          #5
          Puolaa ei ole tarkastettu vielä.
          Vaihdan sen virranjakajan kannen ja pyöriän..
          pitäisikö IMM:jodon iroituksella olla joku erityinen vaikutus?

          Pitää kokeilla huomenna..
          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
          E30 318is
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            #6
            Jakajan kansi vaihdettu.
            IMM:n johdon kuin nyppää irti niin auto sammuu...
            Eli pätkii ja nykii edelleen varsinkin kuin yrittää kiihdyttää/nostaa kierroksia ajossa, jos paikalla kierrätää niin kiertää kyllä suht hyvin..
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              #7
              Kuin vaihdoin tulpat tänään niin loppui nykiminen mutta nyt ei sitte ota enempää kierroksia kuin 5000rpm.. Mikä vois olla vikana?
              Kiertää kyllä vapaalla/kytkin pohjassa sen 7000rpm..
              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Vikakoodi on jäänyt ainkin siitä jos otit IMM:n liittimen irti virrat päällä tai käynnistit moottorin liitin irti. Resetoi vikakoodi ottamalla akulta -kenkä irti joksikin aikaa ja kokeile uudelleen.
                Last edited by Leka; 10-08-2007, 20:52.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • ^Tonix^
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 641
                  • Vaasa

                  #9
                  Otin -liittimen pois akusta muutamaksi tunniksi ja laitoin takas auto kiertää rajottimelle jos ei ole kaasu pohjassa, eli kaasu pohjassa ei kierrä yli ~5000rpm.
                  Jos sitten kiihdyttää/kierrättää vaikka 6500rpm 3/4 kaasusta ja painaa kaasun pohjaan niin kierrokset rupee vaan putoamaan ihan niinku mottorijarrutaisi..

                  Missä voisi olla vika? Kaasuläppien asentoanturissa?
                  e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                  E30 318is
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • ^^tony
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 74
                    • Raahe

                    #10
                    Mulla oli 535:ssa samantapainen vika, kun bensapumppu veteli viimeisia. Paikallallaan kiersi(vähän vaivalloisesti) ja sitte kun ajo ja moottori joutui vedätykselle niin hyytyi kokoajan ja röpelsi. Niin voi olla se pumppu lopussa eikä tuotto enää riitä siinä.

                    Comment

                    • ^Tonix^
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 641
                      • Vaasa

                      #11
                      Eli vika ei ole vielä selvinnyt...
                      jollakin ehdotuksia mikä voisi olla vikana?
                      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                      E30 318is
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • jupasierra
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 126
                        • Kotka

                        #12
                        Töpseli ?

                        Onko käytetty merkkiliikkeen töpselissä ?
                        Originally posted by ^Tonix^ View Post
                        Otin -liittimen pois akusta muutamaksi tunniksi ja laitoin takas auto kiertää rajottimelle jos ei ole kaasu pohjassa, eli kaasu pohjassa ei kierrä yli ~5000rpm.
                        Jos sitten kiihdyttää/kierrättää vaikka 6500rpm 3/4 kaasusta ja painaa kaasun pohjaan niin kierrokset rupee vaan putoamaan ihan niinku mottorijarrutaisi..

                        Missä voisi olla vika? Kaasuläppien asentoanturissa?

                        Comment

                        • ^Tonix^
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 641
                          • Vaasa

                          #13
                          Originally posted by jupasierra View Post
                          Onko käytetty merkkiliikkeen töpselissä ?
                          Ei ..
                          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                          E30 318is
                          E36 M3 Coupe

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1996
                            • Tampere

                            #14
                            kampiakselin asentotunnistin?

                            Comment

                            • Bemaristi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 240
                              • Kaarina

                              #15
                              Bensasuodatin tukossa? Helppo vaihtaa itsekin eikä maksa paljoa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎