Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M5 nykii. Nykiminen loppunut mutta ei kierrä yli 5000rpm jos on kaasupohjassa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    #16
    Originally posted by Bemaristi View Post
    Bensasuodatin tukossa? Helppo vaihtaa itsekin eikä maksa paljoa.
    en usko kuin vika ei mielestäni viittaa siihen bensansaantiin..
    Todennäköisesti sähkövika...
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      #17
      Autoa on käytetty piuhan päässä ja tulos oli -> ei vikakoodeja!
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        #18
        Jos ei ole hetkeen sitä bensansuodatinta vaihdettu niin vaihda nyt ainakin se. Saattaa hyvinkin olla siinä bensan saannissa. Eli kevyellä kuormituksella bensaa riittää mutta kun tarvii kunnolla ruokaa ni eipä riitäkään.

        Ja itselle monesti käyny niin, että luulee että varmasti tulee sähköpuolelta nykiminen mutta loppupeleissä bensansaannissa ollut ongelmaa.

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5156
          • Joensuu

          #19
          Kaverilla oli lähes vastaavat ongelmat omassa ämmässä ja sillä oli menny ilmansuodatin tukkoon.
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • MM-5
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 153
            • Askola

            #20
            Vaihda bensansuodatin ja tarkista ettei bensapumpun oma suodatin ole tukossa. Omassa oli tuollaiset oireet ja vaihdoin uuden suodattimen ja pumpun ja taas toimii.
            Pojat me ollaan hävitty tää peli...

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Sillähän siitä selviää että mittaa bensanpaineet ajossa, jos ne pysyy täydellä kaasulla hyvänä niin kyllä siellä pumppu jaksaa vielä pyöriä. Jos kaasua hieman vähentämällä jaksaa paremmin niin kyllä se seosten pielessä olemiseen viiittaisi. Se vaan että se voi johtua muustakin kuin bensapumpusta, rahamies vaihtaa heti, itse tutkisin että onko se rikki.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • jupasierra
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 126
                • Kotka

                #22
                Sama vika !!!

                Originally posted by ^Tonix^ View Post
                Otin -liittimen pois akusta muutamaksi tunniksi ja laitoin takas auto kiertää rajottimelle jos ei ole kaasu pohjassa, eli kaasu pohjassa ei kierrä yli ~5000rpm.
                Jos sitten kiihdyttää/kierrättää vaikka 6500rpm 3/4 kaasusta ja painaa kaasun pohjaan niin kierrokset rupee vaan putoamaan ihan niinku mottorijarrutaisi..

                Missä voisi olla vika? Kaasuläppien asentoanturissa?
                Löytyikö jo vika. Mulla on sama vika, rupee tökkimään 5500 rpm...

                Comment

                • ^Tonix^
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 641
                  • Vaasa

                  #23
                  Originally posted by jupasierra View Post
                  Löytyikö jo vika. Mulla on sama vika, rupee tökkimään 5500 rpm...
                  ei oo löytyny vielä. Laitan kyllä postausta tänne sit kun/jos vika selviää. Voiskohan olla kampuran asentoanturi? Sen vaihdan luultavasti seuraavaksi.
                  ilmottele jos vika selviää..
                  e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                  E30 318is
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Ei ole asentoanturi. Sen etäisyys voi olla kyllä väärä, mutta itse anturi on ehjä jos sieltä jotain ulos tulee ja tuleekin kun kerran käy.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • legendaa
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 102
                      • Raisio

                      #25
                      enpäs tiedä kun ei välttämättä tähän osu mutta kun omasta e36 meni jakoremmistä hampaat...joo pitäisi vaihtaa se remmi ennenkuin se kyrvähtää.. niin sitä ennen ei kiertänyt kiihdyttäessä yli 5000. Uusi remmi ja pitäisi olla pykälällään kohdallaan niin laulaa rajoittimeen saakka.... eli oletin että remmi oli pykälän vitullaan ennen.... ilman mitään isompaa järkeä asiasta keksineenä
                      Keinuni on karu, siinä on vain yksi naru

                      Legendan[at]luukku.com

                      Comment

                      • Purni
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 915
                        • Vantaa

                        #26
                        kerrottakoot nyt et mulla oli täsmälleen sama ongelma, korjaamolla pähkäilivät jonkin aikaa, autoa kans M5 -91 3.6l. Kampiakselista oli joku kiila mennyt paskaksi, ensimmäisellä kerralla se auto kävi kutakuinkin mut kierroksilla alko hyytymään ja välil sammui. Eli jako oli pieles vähäsen. Noh sen vaihtoivat ja auto pelitti ku unelma 20min... Sit ku ajelin niin se kyseinen kiila oli mennyt taas paskaksi ja jako sekaisin ja imuvenat paskaksi kaikki... Eli jakoon toi mun mielestä viittaisi kovin..
                        Kesämiina: E39 M5 S/C
                        Talvimiina: E70 X5 530sd

                        Comment

                        • kalle7876
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 493

                          #27
                          peksin kaverilla oli kiila paskana kans ja vika oli about toi sama.
                          kato yk kohta niin selviää toikin asia.
                          tulppa pois ja heittokellolla yk kohta kohilleen. ei tarvii arvailla sit enää
                          www.kkdmotorsport.com
                          www.pirkanmaanturbo.fi

                          Comment

                          • ^Tonix^
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 641
                            • Vaasa

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Ei ole asentoanturi. Sen etäisyys voi olla kyllä väärä, mutta itse anturi on ehjä jos sieltä jotain ulos tulee ja tuleekin kun kerran käy.
                            Ok.
                            Pitää kattoa se jako sitten kuin ehtii kuin ei ole tällähetkellä muuta autoa käytössä, joutuu kummiski purkamaan jonkun verran ennenkuin joka paikasta näkyy merkit..
                            Last edited by ^Tonix^; 05-10-2007, 17:07.
                            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                            E30 318is
                            E36 M3 Coupe

                            Comment

                            • jupasierra
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 126
                              • Kotka

                              #29
                              Sama vika.....

                              Mulla on sama vika, mutta ilmenee seuraavasti. Auto pelaa alle 5500 rpm normaalisti ja lähtee hyvin käyntiin. Käy tasaisesti ja on pirteä. Kun ajaa esim. kolmosvaihteella 2000 rpm kierroksilla, ja painaa nopeasti kaasun pohjaan. Kierrokset nousee 5500 rpm. ja kone alkaa hyytymään aivan kuin kierroksen rajoitin toppaisi menon. Kun jalkaa nostaa kaasulta lähtee taas vetämään, ja vetää rajoittimelle 7500 rpm asti kaasua narraamalla. Poljin ei ole tällöin pohjassa. Jos kaasun painaa pohjaan kierrokset tippuu ja kone röpeltää. Jos kaasua painaa pikkuhiljaa, kone kiertää rajoittimelle asti. Mutta ei salli kaasua painettavan pohjaan asti.
                              Käytetty merkkiliikkeen töpselissä, ei vikoja. Vaihdettu tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, bensansuodatin, ilmansuodatin.

                              Comment

                              • kalle7876
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2005
                                • 493

                                #30
                                kaasunasento anturi. mittaa sen vastukset
                                www.kkdmotorsport.com
                                www.pirkanmaanturbo.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎