Jos ei ole hetkeen sitä bensansuodatinta vaihdettu niin vaihda nyt ainakin se. Saattaa hyvinkin olla siinä bensan saannissa. Eli kevyellä kuormituksella bensaa riittää mutta kun tarvii kunnolla ruokaa ni eipä riitäkään.
Ja itselle monesti käyny niin, että luulee että varmasti tulee sähköpuolelta nykiminen mutta loppupeleissä bensansaannissa ollut ongelmaa.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Vaihda bensansuodatin ja tarkista ettei bensapumpun oma suodatin ole tukossa. Omassa oli tuollaiset oireet ja vaihdoin uuden suodattimen ja pumpun ja taas toimii.
Sillähän siitä selviää että mittaa bensanpaineet ajossa, jos ne pysyy täydellä kaasulla hyvänä niin kyllä siellä pumppu jaksaa vielä pyöriä. Jos kaasua hieman vähentämällä jaksaa paremmin niin kyllä se seosten pielessä olemiseen viiittaisi. Se vaan että se voi johtua muustakin kuin bensapumpusta, rahamies vaihtaa heti, itse tutkisin että onko se rikki.
Otin -liittimen pois akusta muutamaksi tunniksi ja laitoin takas auto kiertää rajottimelle jos ei ole kaasu pohjassa, eli kaasu pohjassa ei kierrä yli ~5000rpm.
Jos sitten kiihdyttää/kierrättää vaikka 6500rpm 3/4 kaasusta ja painaa kaasun pohjaan niin kierrokset rupee vaan putoamaan ihan niinku mottorijarrutaisi..
Missä voisi olla vika? Kaasuläppien asentoanturissa?
Löytyikö jo vika. Mulla on sama vika, rupee tökkimään 5500 rpm...
Löytyikö jo vika. Mulla on sama vika, rupee tökkimään 5500 rpm...
ei oo löytyny vielä. Laitan kyllä postausta tänne sit kun/jos vika selviää. Voiskohan olla kampuran asentoanturi? Sen vaihdan luultavasti seuraavaksi.
ilmottele jos vika selviää..
enpäs tiedä kun ei välttämättä tähän osu mutta kun omasta e36 meni jakoremmistä hampaat...joo pitäisi vaihtaa se remmi ennenkuin se kyrvähtää.. niin sitä ennen ei kiertänyt kiihdyttäessä yli 5000. Uusi remmi ja pitäisi olla pykälällään kohdallaan niin laulaa rajoittimeen saakka.... eli oletin että remmi oli pykälän vitullaan ennen.... ilman mitään isompaa järkeä asiasta keksineenä
kerrottakoot nyt et mulla oli täsmälleen sama ongelma, korjaamolla pähkäilivät jonkin aikaa, autoa kans M5 -91 3.6l. Kampiakselista oli joku kiila mennyt paskaksi, ensimmäisellä kerralla se auto kävi kutakuinkin mut kierroksilla alko hyytymään ja välil sammui. Eli jako oli pieles vähäsen. Noh sen vaihtoivat ja auto pelitti ku unelma 20min... Sit ku ajelin niin se kyseinen kiila oli mennyt taas paskaksi ja jako sekaisin ja imuvenat paskaksi kaikki... Eli jakoon toi mun mielestä viittaisi kovin..
peksin kaverilla oli kiila paskana kans ja vika oli about toi sama.
kato yk kohta niin selviää toikin asia.
tulppa pois ja heittokellolla yk kohta kohilleen. ei tarvii arvailla sit enää
Ei ole asentoanturi. Sen etäisyys voi olla kyllä väärä, mutta itse anturi on ehjä jos sieltä jotain ulos tulee ja tuleekin kun kerran käy.
Ok.
Pitää kattoa se jako sitten kuin ehtii kuin ei ole tällähetkellä muuta autoa käytössä, joutuu kummiski purkamaan jonkun verran ennenkuin joka paikasta näkyy merkit..
Mulla on sama vika, mutta ilmenee seuraavasti. Auto pelaa alle 5500 rpm normaalisti ja lähtee hyvin käyntiin. Käy tasaisesti ja on pirteä. Kun ajaa esim. kolmosvaihteella 2000 rpm kierroksilla, ja painaa nopeasti kaasun pohjaan. Kierrokset nousee 5500 rpm. ja kone alkaa hyytymään aivan kuin kierroksen rajoitin toppaisi menon. Kun jalkaa nostaa kaasulta lähtee taas vetämään, ja vetää rajoittimelle 7500 rpm asti kaasua narraamalla. Poljin ei ole tällöin pohjassa. Jos kaasun painaa pohjaan kierrokset tippuu ja kone röpeltää. Jos kaasua painaa pikkuhiljaa, kone kiertää rajoittimelle asti. Mutta ei salli kaasua painettavan pohjaan asti.
Käytetty merkkiliikkeen töpselissä, ei vikoja. Vaihdettu tulpat, jakajan kansi ja pyörijä, bensansuodatin, ilmansuodatin.
Comment