e34 M5 nykii. Nykiminen loppunut mutta ei kierrä yli 5000rpm jos on kaasupohjassa!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^Tonix^
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 641
    • Vaasa

    #31
    Originally posted by kalle7876 View Post
    kaasunasento anturi. mittaa sen vastukset
    Onko tietoa minkä verran ohmeja pitäisi olla?
    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
    E30 318is
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • kalle7876
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 493

      #32
      www.kkdmotorsport.com
      www.pirkanmaanturbo.fi

      Comment

      • jupasierra
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 126
        • Kotka

        #33
        Mittaus

        Originally posted by kalle7876 View Post
        kaasunasento anturi. mittaa sen vastukset
        Miten se mitataan kun liitin on pyöreä ja 6 napaa. Mikä niistä on 1 ja 2 jne... ?

        Comment

        • jupasierra
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 126
          • Kotka

          #34
          Vika löytyi !

          Tulppien vaihdon yhteydessä löytyi 2 ja 5 tulpan "kammiosta" öljyä. Venttiilikopan tiiviste vaihdettu ja paikat putsattu öljystä. Kone kiertää normaalisti ja tuli samalla kierrosherkemmäksi. Vikaa arvailtiin kun tyhjäkäynnillä viitos-sylinteri tippui välillä pois kuvioista. Outoa että auto pelasi alle 5500 rpm normaalisti, mutta ylhäällä alkoi röpeltämään. Kokeilin vielä vanhoilla tulpilla, ja toimi mutta vaihdettiin samalla uudet. Vian etsimiseen uusien osien vaihdon yhteydessä euroja kului 270€.

          Comment

          • ^Tonix^
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 641
            • Vaasa

            #35
            Originally posted by jupasierra View Post
            Tulppien vaihdon yhteydessä löytyi 2 ja 5 tulpan "kammiosta" öljyä. Venttiilikopan tiiviste vaihdettu ja paikat putsattu öljystä. Kone kiertää normaalisti ja tuli samalla kierrosherkemmäksi. Vikaa arvailtiin kun tyhjäkäynnillä viitos-sylinteri tippui välillä pois kuvioista. Outoa että auto pelasi alle 5500 rpm normaalisti, mutta ylhäällä alkoi röpeltämään. Kokeilin vielä vanhoilla tulpilla, ja toimi mutta vaihdettiin samalla uudet. Vian etsimiseen uusien osien vaihdon yhteydessä euroja kului 270€.
            Oliko sielä sitten paljokin öljyä? ja milläs putsasitte öljyt pois? Pitää vissiin huomenna katella tota samaa.. toivottavasti on mulla sama juttu..
            e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
            E30 318is
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • jupasierra
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 126
              • Kotka

              #36
              Vanha t-paita

              Originally posted by ^Tonix^ View Post
              Oliko sielä sitten paljokin öljyä? ja milläs putsasitte öljyt pois? Pitää vissiin huomenna katella tota samaa.. toivottavasti on mulla sama juttu..
              Tulppien reikien putsaus onnistuu hyvin vanhalla t-paidalla joka on kiedottu jonkun pitkän (ruuvimeisseli tms) ympärille. Tätä putsausvälinettä pyöritellään reiässä niin kauan kun öljy poistuu. lopullinen puhdistus vanhan pölynimurin letkun päähän teipatulla ohuella letkun pätkällä imuroiden reikää. Öljyä ei ollut paljon, mutta vähänkin riittää koska märkä johtaa sähköä ja kipinä menee väärään paikkaan ! Ongelmat kuitenkin jatkuivat. Päästöt ovat pielessä ja lambdan vaihto ei auttanut. Ilmamassamittari seuraavaksi syyniin..

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                #37
                Ei mullakaan sielä ollut juuri ollenkaan öljyä yritin kyllä putsata mutta ei auttanut..
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • Hena
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 132

                  #38
                  ......
                  Last edited by Hena; 23-05-2016, 14:39.
                  Toyota Supra TT

                  Comment

                  • ^Tonix^
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 641
                    • Vaasa

                    #39
                    Mulla oli triggerin johto poikki ja puola huono, laitoin molemmat vaihtoon niin rupest toimiin
                    e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                    E30 318is
                    E36 M3 Coupe

                    Comment

                    Working...
                    X