E34 535i -90 manuaali Vauhtipyörä rikki!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuco
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 129
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by Leka View Post
    Kuuntele sen M5:n asetelman ja kytkilevyn hinta sitten istualtaan jos menet marmoritiskiltä kyselemään.
    Joo uskon kyllä että suomesta ostettuna hinta kohoaa aikas korkialle. No, mutta mikäs siinä. Ei auta muu kuin tyytyä 535i M30 koneen kytkimeen ja jostain etsiskellä uusi vauhtipyörä. Pakkohan toi on hoitaa niin on taas mukavempi ajella.

    Comment

    • tuco
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 129
      • Vantaa

      #17
      Jos laittaa uudenvauhtipyörän(käytetyn) niin tarviiko samalla uusia myös kytkin? Olisiko viisastA?

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14559
        • Oulu

        #18
        Tottakaihan se viisasta on kytkin vaihtaa samalla, kun sulla on laatikko kuitenkin lattialla. Mutta jos asetelma ja levy on hyvässä kunnossa, niin kyllä voisi painelaakerin pelkästään vaihtamallakin selvetä.

        Mutta ainakin henk. koht. laittasin kytkimenkin samalla.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • aosbmw
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 214
          • Metsässä

          #19
          Kiinteä vauhtipyörä alle -88 M30 koneisen (E28,E23,E24) perästä ja siihen kuuluva kytkin vaikka motonetistä esim.
          "525-535 5.84--88. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1612 139.35e "
          Kokonaiskustannus kaksoismassasta->kiinteään VP:hen 200e?
          E39 530D TOURING
          E30 316 (2.5i)
          E32 735 (Hartge)
          E21 323i (M30Bxx)

          Comment

          • tuco
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 129
            • Vantaa

            #20
            Jep eli uusi kytkin kiinni samoin tein.

            Comment

            • tuco
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 129
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by aosbmw View Post
              Kiinteä vauhtipyörä alle -88 M30 koneisen (E28,E23,E24) perästä ja siihen kuuluva kytkin vaikka motonetistä esim.
              "525-535 5.84--88. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1612 139.35e "
              Kokonaiskustannus kaksoismassasta->kiinteään VP:hen 200e?
              Kiinteä vois olla parempi vaihtoehto tosiaan. näin olen myös kuullut. Eiköhän tuon löydä jostain?
              Last edited by tuco; 26-09-2007, 07:33.

              Comment

              • Mr_Doctor
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 226
                • Parolannummi

                #22
                Mikä tuon vauhtipyörän yleensä särkee?

                Comment

                • tuco
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 129
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Mr_Doctor View Post
                  Mikä tuon vauhtipyörän yleensä särkee?
                  Jahas..oisko älytön rälläys ja ajotyyli. Menee ne jouset sieltä kaksoismassan VP:n sisältä löysäks. Ollut kylläkin rikki jo ennenkuin ostin auton.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Älytön rälläys yleensä säästää vauhtipyörää, se taloudellinen ja "mukava" väännön käyttäminen sen rikkoo, as in 1200rpm ja jalka konehuoneessa, vitonen sisällä ja samalla kehutaan kaverille sitä mahtavaa vääntöä kun ei tartte edes vaihdetta vaihtaa!

                    Aika tuon suurin vihollinen on, kilometrit tekee tehtävänsä ja hajoaa käytti miten hyvänsä. Suosittelisin etsimään vaikkapa E36 M3 vauhtipyörän, menee paikalleen ilman mitään muutoksia 535i kytkimen kanssa, on kuitenkin kevyempi ja noita löytyy ehjänä huomattavasti helpommin. Myös 328 vauhtipyörä pitäisi mennä paikalleen heittämällä.

                    Edit: Kiinteä on jees, mutta niitä ei löydy ihan jokaisen puun juurelta.
                    Last edited by Cell; 24-09-2007, 11:41.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • tuco
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 129
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Älytön rälläys yleensä säästää vauhtipyörää, se taloudellinen ja "mukava" väännön käyttäminen sen rikkoo, as in 1200rpm ja jalka konehuoneessa, vitonen sisällä ja samalla kehutaan kaverille sitä mahtavaa vääntöä kun ei tartte edes vaihdetta vaihtaa!

                      Aika tuon suurin vihollinen on, kilometrit tekee tehtävänsä ja hajoaa käytti miten hyvänsä. Suosittelisin etsimään vaikkapa E36 M3 vauhtipyörän, menee paikalleen ilman mitään muutoksia 535i kytkimen kanssa, on kuitenkin kevyempi ja noita löytyy ehjänä huomattavasti helpommin. Myös 328 vauhtipyörä pitäisi mennä paikalleen heittämällä.

                      Edit: Kiinteä on jees, mutta niitä ei löydy ihan jokaisen puun juurelta.
                      3.0 vai 3.2 litrasen koneen vpyörän? Jep nyt pitäis jostain etsiä. Aikas ärsyttävää ajella paskalla vpyörällä.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Älytön rälläys yleensä säästää vauhtipyörää, se taloudellinen ja "mukava" väännön käyttäminen sen rikkoo, as in 1200rpm ja jalka konehuoneessa, vitonen sisällä ja samalla kehutaan kaverille sitä mahtavaa vääntöä kun ei tartte edes vaihdetta vaihtaa!
                        BINGO

                        Laitetaas taas tämä kuva ties kuinka monnennen kerran...

                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • ICE M3
                          Newbiemmer
                          • Apr 2007
                          • 3

                          #27
                          e46 m3

                          morjens itellä vähän samanlaisia ääniä havaittavassa..
                          LAAKKOSEN pojat tutki ja sano että on väljyyttä laatikossa jolla on ajettu 63 000 km vähän kyllä epäilyttää..vaihto aski , uus kytkin ja työt 6500€
                          itsekkin epäilin painelaakeria ja vauhtipyörää..
                          mitäs ootte mieltä.??ja oisko kellään suositella mitään hyvää paikkaa missä voisi kyseisen huollon teettää..kun toi laakkosen toiminta tuntuu olevan melko perseestä

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #28
                            E34 M5 vauhtipyörästä... osanro: 11221312491

                            Jos oikein ymmärsin niin tuolla pienen M5:n kovalla vauhtipyörällä oli yli puolet pienempi hinta kuin uudella 535i kaksoismassapaskalla. Tosin siihen päälle suomi-lisä niin ollaan taas nelinumeroisissa lukemissa. Omasta on kanssa vauhtipyörä paskana ja kytkin luistaa esim. kun vedättää kuumalla koneella kolmosella monta high-speed ohitusta putkeen täyskaasulla. Normaalissa ajossa toimii ihan hyvin.
                            Retard Member

                            Comment

                            • tepabmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 834
                              • LAITAMAA

                              #29
                              käytetyt m5-vauhtipyörät yleensä läpipalaneita,kannattaa tutkia tarkkaan,ennen kun semmoista ostaa...uusi e34 3,6l vauhtipyörä maksoi pari vuotta sitten 800e...

                              tuo rolkotus ja kolina tulee aika usein myös väljyydestä kärsivästä kytkin akselista...
                              -Tepan Paja-
                              Veikkola city
                              0405203098
                              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                              Comment

                              • tuco
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 129
                                • Vantaa

                                #30
                                Mitäköhän maksaisi uusi e34 3.5l vauhtipyörä tiskiltä? ja mistä saisi kohtuu hintaan?

                                Comment

                                Working...
                                X