Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 Jarru jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zippaaja
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 1140
    • Pieksämäki

    e34 535 Jarru jumissa

    Moi

    Tuli tuossa huomattua, että oikelta edestä jää jarrut laahaamaan. Jumittamaan. Sylinteri ei liiku siellä kun pari milliä ja laahaus on minimaalinen, mutta silti niin iso että jarrulevy suorastaan kiehuu ajon jälkeen. Kuinka noita sais pumpattua auki tai herkimmiksi. Joutuuko koko satulan purkamaan atomeiksi vai saako jostain kohdin väännettyä sylinteriä sisäänpäin, että aukeis. Pikaisia vastauksia kiitos, pitäis saada auto vielä tänään ajoon kun ois hätä.
    Kovvoo hommoo
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Täys remontti aina paras, mutta voi sitä elvyttääkkin. Polje mäntä niin ulos kuin uskallat ja crc:tä tai vastaavaa pöly"huulen" välistä reilusti. Isoilla pihdeillä mäntä sisään ja toista muutaman kerran. Tarkista myös liukutapi ja niiden liike.

    Comment

    • Zippaaja
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 1140
      • Pieksämäki

      #3
      Joo-o, jätänpä tältä illalta sikseen tuon purkamisen kun ei näy pihalla yhtään mitään. Teen sit aamulla koko operaation. Mutta mitenkä tuosta lähtee palat ulos? Satulan kummassakin päässähän on se lukitus härpätin. Mitenkä sen saa auki että ne palat nousee pois? Ensimmäinen kerta kun moista vermettä auon. Hieman on erillainen kuin joissain mitä olen nähnyt. Ihan pikainenkin neuvo riittäisi, romaania ei tarvitse kirjottaa.

      Vastaus itselleni:

      Satulan takana mustat muovikorkit pois .
      Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
      Irroita se jousi kanssa.
      Sitten satula nousee pois.
      Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
      Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

      Ilmeisesti näin?
      Last edited by Zippaaja; 15-10-2007, 17:49.
      Kovvoo hommoo

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by Zippaaja View Post
        Vastaus itselleni:

        Satulan takana mustat muovikorkit pois .
        Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
        Irroita se jousi kanssa.
        Sitten satula nousee pois.
        Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
        Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

        Ilmeisesti näin?
        Jep, paitsi mäntiä 1kpl per satula. Puhdista huolella ne 7mm kuusio liukutapit. Tunnistin johto myöskin vain toisella puolen.

        Samalla kannattaa ilmausnipat vaihtaa ja hiukan polkea vanhaa nestettä ulos, niin tulee pashat pois männän takaa.
        Last edited by Bmw Master; 15-10-2007, 19:03.

        Comment

        • an13
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 260

          #5
          Jos ei jaksa rempata niin paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ATE:n orkkista kunnostettua vaihtosatulaa noin 120 eurolla.
          ex-535iA E34

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by an13 View Post
            Jos ei jaksa rempata niin paikallisesta tarvikeliikkeestä saa ATE:n orkkista kunnostettua vaihtosatulaa noin 120 eurolla.
            Jep ja vanha vaihdossa. Paras ratkaisu ehdottomasti.

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by Zippaaja View Post

              Vastaus itselleni:

              Satulan takana mustat muovikorkit pois .
              Muistaakseni 7 mm kuusioavaimella tapit irti .
              Irroita se jousi kanssa.
              Sitten satula nousee pois.
              Paina männät sisään.uudet palat ja tunnistin samoin.
              Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

              Ilmeisesti näin?
              Paitsi että en turhaan alkaisi avaamaan noita liukutappeja. Satula vaan irti tolpasta, 2 kpl olikohan 19mm kannalla pulttia auki. Sitten se peltilirvake ja sen jälkeen saa palat ja sen liukuvan osan pois. Ne liukutapit saattaa meinaan olla melko ryytyneet kiinni.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by tmth View Post
                Paitsi että en turhaan alkaisi avaamaan noita liukutappeja. Satula vaan irti tolpasta, 2 kpl olikohan 19mm kannalla pulttia auki. Sitten se peltilirvake ja sen jälkeen saa palat ja sen liukuvan osan pois. Ne liukutapit saattaa meinaan olla melko ryytyneet kiinni.
                Miksi näin?

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Kyllä ne tapit aukeaa vaikka tiukassa saattavat olla, ei muuta kuin jatkoa siihen kuusikoloavaimeen ja tarvittaessa kopauttaa vasaralla niin avautuu.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Miksi näin?
                    En tiedä, noin mä oon aina tehnyt Tuntuu joten helpommalta, vissiin tullu joku trauma, kun kerran vääntäny sen kuusiokolokannan tapista pilalle

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Zippaaja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 1140
                      • Pieksämäki

                      #11
                      Meinasin tuossa että kunhan saan nyt jostain itselleni sopivan koon kuusion niin ruttaan auki ne liukutapitkin siitä ja puhdistelen sit. Sit palat irti ja rupean pumppailemaan että saan oikean liikkuvuuden sinne, mutta en siis ota koko satulaa irti sieltä levyltä. Mut en nyt ole täysin varma että mitenkä päin se sieltä irtoaa kun rupean irrottelee.
                      Kovvoo hommoo

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7060
                        • Turenki

                        #12
                        Jos otat liukutapit irti, niin satulahan irtoaa.. Enää on jousi "pitämässä" sitä toisella puolella.. Kannattaa muuten olla tarkkana mitenkä päin männät oli ettei pääse pyörähtään, E34 on ainakin 520 takajarruissa väliä missä asennossa mäntä on jotta se painaa palaa oikein, ei ole suorapintainen mäntä
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Zippaaja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 1140
                          • Pieksämäki

                          #13
                          No nyt otin satulan irti tolpasta mutta se ei vielä auta kun pitäis saada männät painumaan loppuunasti kun ahistaa levyä. eli pitää sit purkaa nuo liukutapit että saan palat pois välistä ja sit rupean roiskimaan sinne ainetta ja pumppaamaan sitä että saan ne liikkeeseen niinku pitää, ilmeisesti. Vai saanko jotenkin muutenkin. Kannattaiskohan tuo ottaa ihan letkusta irti ja sit puhistaa ja ilmata korkin kautta uudestaan. Vai tökkäisköhän vain aineita väliin tuosta kun on letkut kiinni ja pumppailis sit sitä.
                          Kovvoo hommoo

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            #14
                            Tottakai otat liukutapit irti ja hiot/uusit/voitelet ne. Ei siinä herkistelyssä ole muuten mitään järkeä, koska ne toimii "toisena mäntänä"
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Zippaaja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 1140
                              • Pieksämäki

                              #15
                              No niin, purin palat ja roiskin tavaraa sinne väliin ja puristelin ja liikuttelin sylttyä suuntaan jos toiseenkin ja ei se nyt ainakaan hangannut ihan heti, katsellaan mitä se sanoo pidemmän päälle. Loppujenlopuksi olikin sit mahdottoman simppeli juttu hoitaa.
                              Kovvoo hommoo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎