Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tekniikkamurheet(ja niitähän riittää)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    E34 tekniikkamurheet(ja niitähän riittää)

    Elikkä jos pistäis E34 ongelmia vähän saman katon alle? En löytäny tällästä haulla:think

    Oma probleema TÄLLÄ HETKELLÄ on seuraava

    Elikkä nyt auto tekee sellasta, että ei meinaa lähtee vitullakaan käyntiin kylmänä, ja käy hetken 5 sylinterillä kun on käynnistynyt. Ennenkuin kone lämpiää, niin moottorijarrutuksessakaan ei kulutusmittari tipu alle 5 litran, vaikka nolliinhan sen pitäis mennä? Lämpösenä ainakin menee nolliin..


    Mistä mä lähen vikaa etsimään? Tyhjäkäynnin seos säädettiin ruuvista(ei lambdaa) aikoinaan tehtaan arvoon 0.7% kun se silloin oli halkeilleella ilmansuodattimen ja ruiskun väliputkella 0.1%. Nyt kuitenkin korjasin putken halkeemat ja vuodot sikaflexillä, voisiko tällä olla osuutta asiaan?

    Tulpat on uudet denson u urat ja muutkin huollot on suoritettu.

    Nii ja auto on 89 ja kone m20b20
    DUCATI 1098 RACING EVO
  • Latexi81
    BTCF Member
    • May 2005
    • 159
    • Seinäjoki

    #2
    Paljonkos sun 4:lla on ajettu?
    sigpic

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7060
      • Turenki

      #3
      315 donaa
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Siis missä oli imuilmavuotoja?, ennen ilmamäärä-mittaria olevat imuilmavuodot ei vaikuta moottorin toimintaan, suosittelen että unohdat sikaflex-viritelmät ja ostat uudet letkut/putket tilalle.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          #5
          Ilmamäärä mittarin jälkeen, eihän sitä ennen nyt voi edes olla



          Mutta hyvin noi pitää, ei ime yhtään ilmaa niistä halkeamista mistä ennen imi..Mutta jos joku osais kertoo tohon vastausta tohon mun ongelmaan?
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Virranjakajan kansi ja pyörijä uusiksi, samoin tulpanjohdot. Mittaa kaasuläpän asentotunnistin, toimiiko? Kokeile toimivasta autosta ilmamäärämittaria.

            Vaihda se haitariputki uuteen, ei mitään sika virityksiä. Jookosta tai ei neuvota sua enää ikinä...

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #7
              Jeb no pitää se kai vaihdella kun saa rahaa..

              Pitää huomenna mitata oskilloskoopilla noi tulpanjohdot ja sytkäpuoli muutenkin, jos sieltä jotain sillä valkenis
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Tappu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 825
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Peltsii View Post
                Mistä mä lähen vikaa etsimään? Tyhjäkäynnin seos säädettiin ruuvista(ei lambdaa) aikoinaan tehtaan arvoon 0.7% kun se silloin oli halkeilleella ilmansuodattimen ja ruiskun väliputkella 0.1%. Nyt kuitenkin korjasin putken halkeemat ja vuodot sikaflexillä, voisiko tällä olla osuutta asiaan?
                Siis ymmärsinkö oikein, seosta on säädetty ennen kuin olet korjannut vuotoja? Jos näin, niin melkein kannattaisi laittaa pakokaasumittari kiinni ja säätää uudelleen, voipi käydä melkoisen rikkaalla...
                AMG

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  #9
                  Kyllä näin on, seos on säädetty kun oli vielä ilmavuotoja! No pitää melkein lyödä letkut ja piuhat kiinni autoon ja tsekata hommat..
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Jeb no pitää se kai vaihdella kun saa rahaa..

                    Pitää huomenna mitata oskilloskoopilla noi tulpanjohdot ja sytkäpuoli muutenkin, jos sieltä jotain sillä valkenis
                    Se sikakitti tuubi maksaa melkeimpä yhtäpaljon kuin uusi haitariletku siihen määtämittarin ja kaasuläpän väliin...:think
                    No säästöä se on pienikin säästö....
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7060
                      • Turenki

                      #11
                      Paljonko se letku sitten maksaa jos saan sikaflex patruunan 5 eurolla..? Oon luullu että noi on aika kalliita osia?:think
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • an13
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 260

                        #12
                        M30B34:ään paikallisesta BMW merkkiliikkeestä maksoi noin 17 euroa. Jotta kyllä kannattaa ennen sikailua käydä kysymässä.
                        ex-535iA E34

                        Comment

                        • eldrin
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 521
                          • Espoo

                          #13
                          Nouseeko paineet tarpeeks polttoainelinjassa? Voi olla ihan mahdollista ettei se saa kakkua kunnolla, ottaen huomioon että sulla oli sen bensapumpun kans jo aikasemmin ongelmia.
                          e60 530iA -04 Olivine Grün
                          e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                          e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                          e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                          e34 540iA -94 Arktissilber
                          ///ex

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            #14
                            Mitenkäs ne mitataan?
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              #15
                              Kysytäänpäs tässä samassa että miten E34:ssä saa polttimon/mot vaihdettua noista kolmesta pyöreästä lämmitysnamiskasta? E36:sessa lähti se höskä irti ja sen takana oli yks polttimo joka johti valot niihin kaikkiin kolmeen mutta toi ei tuntunut samalla tapaa irti lähtevän + voiko noi olla samassa nestemittari osion kanssa koska se on pimeenä. Tuntu kummatkin himmenevän samoihin aikoihin, vai onko vaan sulake mennyt ja mistä tietää mikä se niistä oli?
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎